Ačkoliv byla hra Roller Champions od Ubisoftu představena už na E3 v roce 2019 a prošla si celou řadou uzavřených i otevřených testů, vývojáři se stále neblížili k jejímu dokončení. Ve skutečnosti ani hráče nijak pravidelně neinformovali o tom, jak – a zda vůbec – vývoj probíhá a od loňského června se na necelý rok odmlčeli úplně. Stavidla informací nicméně nadzvedla zpráva z konce letošního dubna, v níž Ubisoft náhle informoval o dokončení hry a včera v podvečer na ní navázal informací, že hra coby free to play titul dorazí už 25. května. Ačkoliv se můžeme bavit nad jistou podivností celé marketingové kampaně, už příští týden budeme moci v plnohodnotné verzi začít zjišťovat, jestli kroužení na kolečkových bruslích po vyleštěném ovále s brankami vysoko nad hlavou má šanci oslovit širší publikum a udržet jeho pozornost po delší dobu, než tomu bylo v případě battle royale Hyperscape nebo u adrenalinového Riders Republic, kde se odliv hráčů začal projevovat na příliš dlouhém vyhledávání multiplayerových lobby.
„Moment, na který jste tak dlouho čekali, je konečně tady. Nasaďte si brusle, je to oficiální – Roller Champions a start první sezóny začíná přesně za týden,“ řekl produktový manažer Stephane Drapeu na úvod včerejšího videa. Vývojáři dále poděkovali za zpětnou vazbu od hráčů a pustili se do rozebírání dalších detailů, z nichž některé s ohledem na délku vývoje působí přinejmenším zvláštně. Hra například nebude mít od startu dostupný cross-play multiplayer, což se v minulosti projevilo u mnoha arkádových her zaměřených na online klání jako klíčový nedostatek. Jistě, podle vyjádření Ubisoftu má dorazit „později“, ale skoro se zdá, že se s ním počítá už jen jako s reakcí na možné snížení stavu aktivních hráčů, nikoliv na bonus do začátku. Zvláštní je i absence nativních verzí pro aktuální generaci konzolí, se kterou se rovněž počítá do budoucna, ale po blíže neurčenou dobu se na PS5 a Xboxu Series bude hrát jen verze pro předchozí generaci konzolí v módu zpětné kompatibility. A abych těch chybějících věcí nebylo málo, verze pro Switch a mobilní zařízení rovněž nebude dostupná od 25. května, ale zatím neznámo kdy, až přijde ten správný čas.
Abychom ale hře nekřivdili, zdá se, že vlastní koncept Roller Derby hráče zaujal a pod vývojářským deníčkem i novým trailerem se sešla řada pozitivních reakcí. Pokud jste totiž náhodou zapomněli, v Roller Champions proti sobě bojují týmy na klopeném okruhu, přičemž hlavním cílem není posílat k zemi soupeře, ale skórovat do branek umístěných vysoko nad vašimi hlavami. Roller Champions je však velmi kontaktní sport, takže k onomu srážení ostatních bruslařů dochází velmi pravidelně a je nedílnou součástí zápasů i taktiky. Protože jsme tohle všechno mohli vidět už dřív, vývojáři samozřejmě promluvili o změnách, které v uplynulém roce provedli a spadá mezi ně vylepšená umělá inteligence, rozhraní, speciální pohyby i dotažení všech dostupných herních variant. Tou hlavní je souboj 3v3, ale díky editoru zápasů si můžete nastavit vlastní pravidla, případně se zapojit do hodnocené ligy. Chybět nemají ani speciální eventy a módy, které mohou do hry přicházet v nahodilých intervalech a zůstávat v ní po dobu odpovídající popularitě a zájmu hráčů.
Zcela přirozeně je pak Roller Champions jakožto free to play hra navázána na systém monetizace skrze Roller Pass, který je variací na tradiční battle pass. Odměny jsou ryze kosmetické a patří mezi ně bezplatné účesy, designy míčů nebo prvky oblečení, stejně jako prémiové a placené brusle, rukavice, nejrůznější pohyby a postoje a lepší výbava. Ubisoft také využívá tzv. FOMO efektu, tedy obav z promeškání časově omezené nabídky, a ve včerejším videu potvrzuje, že předměty budou navázané na jednotlivé sezóny a už se „nikdy do hry nevrátí“. Jde však o daň za to, že je hra dostupná zdarma a na hratelnost nebude mít Roller Pass žádný vliv, takže pokud si budete chtít jen tak zajezdit a zahrát si s ostatními, dveře zůstávají otevřené dokořán. Na tomto místě ale přichází velká neznámá – bude koncept hráče bavit? My jsme si Roller Champions vyzkoušeli v rámci jednoho z testů a na ploše jedné hodiny šlo o vcelku povedenou zábavu, až čas ale skutečně otestuje, jestli může stát novinka od Ubisoftu například vedle úspěšného Rocket League, který svým zpracováním Roller Champions připomíná.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.