Studio Capcom Vancouver, dříve známé jako Blue Castle Games, fungovalo od roku 2005. V roce 2010 ho koupil Capcom a jeho historie se uzavřela v září 2018. Už tehdy se přitom mluvilo o tom, že uzavření padly za oběť nějaké potenciální novinky ze série Dead Rising, která tým proslavila. Spekulovalo se především o Dead Risingu 5 na Unreal Enginu. Teď jsme se dočkali dalších zajímavých podrobností o nerealizovaných projektech, které mohly ve studiu vzniknout.
Autoři se pokusili vzkřísit také sérii Dino Crisis, ale mateřský Capcom po pár měsících smetl návrh ze stolu. Problémem prý byla nákladná nová technologie.
Na kanálu DidYouKnowGaming? na YouTube se objevilo nové video ze série Game History Secrets, které se věnuje právě týmu Capcom Vancouver. Podle něj vývojáři v uplynulých letech pracovali minimálně na sedmi hrách, které se nepovedlo realizovat. A nešlo jen o úplně nové hry, ale také rozšíření už existujících značek. A právě s nimi začneme.
Resident Evil X měl být kupříkladu akční spin-off známé hororové ságy. Vzhledem k tomu, jak podobné pokusy (Operation Raccoon City, Umbrella Corps, Resistance) v minulosti dopadly, je ale otázkou, zda této oběti litovat. Autoři se pokusili vzkřísit také sérii Dino Crisis, ale mateřský Capcom po pár měsících smetl návrh ze stolu. Problémem prý byla nákladná nová technologie. To je větší škoda vzhledem k tomu, že na pokračování nebo alespoň vylepšenou verzi některé ze starších her čekáme od roku 2003. Podobně nepadly na úrodnou půdu návrhy na novou Onimushu ani Mega Mana.
Další obětí měla být nějaká paranormální akce zasazená do New Yorku v sedmdesátých letech, jejíž obsah a rejstřík nepřátel by vycházel z mytologie retro hitu Ghosts ‚n Goblins.
Vedle osvědčených značek to zkoušelo studio rovněž s úplně novými projekty. Asi nejdál se údajně dostal titul s kódovým označením Brazil. Šlo o 3rd person akci zasazenou do otevřeného světa, konkrétně Ria De Janeira, v němž jsme měli bojovat s nějakým mimozemským parazitem. New Frontier zase bylo sci-fi akční RPG s piráty a mimozemšťany připomínající námětem Destiny. I na něm autoři pracovali několik měsíců, než propadlo peklu. Další obětí měla být nějaká paranormální akce zasazená do New Yorku v sedmdesátých letech, jejíž obsah a rejstřík nepřátel by vycházel z mytologie retro hitu Ghosts ‚n Goblins. Takže snad něco na způsob Krotitelů duchů? Můžeme jen hádat.
Zmíněné video obsahuje několik dalších podobných příkladů. Spekulovat o nich nicméně už nemá smysl. Žádný z návrhů se jednoduše Capcomu nezalíbil natolik, aby mu dal zelenou. A drtivá většina “zrušených her” se nedostala z fáze předprodukce. Přesto už na podzim 2018 Capcom odhadl, že náklady na zrušené projekty dosáhly přibližně 40 milionů dolarů. Týmu jako takového je ale nepochybně škoda. Můžeme tak jen doufat, že se fanoušci série Dead Rising jednou dočkají alespoň pokračování této značky.
A pak bychom samozřejmě potřebovali ty dinouše! Pokud se vám po Dino Crisis stýká, měli byste vědět, že fanoušci z Team Arklay pracují na neoficiálním remaku prvního dílu v Unreal Enginu. Jejich snažení docela dobře demonstruje trailer z prosince loňského roku. Capcom známý svou zálibou v remasterech a remacích navíc nikdy nevyloučil, že se do modernizované verze pustí sám.
Pod sérií Dino Crisis je podepsaný otec Resident Evilu Šindži Mikami. I v tomto případě se jedná o survival horor od Capcomu, který s kultovní ságou sdílí část DNA. Namísto nemrtvým ale hrdinové čelí dinosaurům. První díl vyšel v roce 1999 a poslední nepříliš dobře hodnocený Dino Crisis 3 v roce 2003 jen na Xbox. Série má na kontě přes 4 miliony prodaných kopí, což vzhledem k době jejího vzniku a skutečnosti, že jsme se dočkali jen tří dílů a jednoho spin-offu, není vůbec špatný výsledek.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.