branding
Pioneer, Ubisoft, Zrušené sci-fi Pioneer od Ubisoftu se mělo obejít bez násilí

Zrušený Pioneer od Ubisoftu se měl obejít bez násilí

V nulové gravitaci bychom na vesmírných stanicích překonávali realistické překážky

Zdroj: Ubisoft
2. 11. 2020
Název: Pioneer Vydavatel:

Zrušenou hra Pioneer od Ubisoftu sice nepředchází taková pověst jako P.T., ale také o ní píšeme dost často. Její příběh je totiž opravdu zajímavý, a tak není divu, že se k ní času od času někdo vyjádří a prozradí něco nového. Nejspíš jste na ni nezapomněli ani vy. Je to ten titul, který se originálním způsobem představil prostřednictvím jedné z misí ve Watch Dogs 2 z roku 2016, kde hráč “ukradl” trailer na připravované sci-fi od Ubisoftu. Jenže plná hra nakonec nikdy nevyšla.

Její původní autor Alex Hutchinson nyní prozradil magazínu PC Gamer pár dalších maličkostí. Australský vývojář a designér je podepsaný pod hrami jako Assassin’s Creed III nebo Far Cry 4. Poté ale chtěl zkusit něco velmi odlišného, co tak docela nezapadá do obvyklé produkce Ubisoftu. A i v tom byl možná problém. O Pioneeru jsme věděli jen velmi málo. Že to je vesmírná hra a její stylizace trochu připomíná No Man’s Sky. Ale tuto estetiku měl i Starlink: Battle for Atlas od Ubisoftu a do vesmíru v těchto dnech majitele VR poslal francouzský gigant také ve hře AGOS: A Game of Space, kde loď s uspanou lidskou posádkou řídí umělá inteligence.

S odkazem na cameo ve hře Watch Dogs 2 ale Hutchinson říká, že to alespoň byla čestná smrt.

Tak v čem měl být právě Pioneer jiný? Nakonec vás možná vize překvapí, protože o cestování vesmírem tu vlastně tak moc nešlo. Měla to být logická hra, v níž bychom se pohybovali v nulové gravitaci po vesmírné stanici. Měli jsme překonávat nějaké realistické problémy a ovládat staniční systémy. Měla to být nenásilná průzkumná hra.

Hutchinson přitom prozradil, že se s Pioneerem dostali docela daleko, ale nakonec se studio vydalo jiným směrem a tohle byl jeden z projektů, který tomuto kroku padl za oběť. S odkazem na cameo ve hře Watch Dogs 2 ale Hutchinson říká, že to alespoň byla čestná smrt. Paradoxně už tehdy, jak později uvedl magazín Kotaku a Jason Schreier, byl prý osud hry v sázce, v týmu panovalo značné napětí a Pioneer změnil vedení. 

Na hře se pracovalo už od roku 2014, ale podle některých pozdějších anonymních výpovědí v ní bylo tolik nového a snahy o inovaci, že jí to zlomilo vaz. Nakonec z projektu úplně sešlo, ale jak jsme opakovaně upozorňovali, přinejmenším jeho část se měla proměnit v chystanou akci Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine. Ta byla minulý týden shodou okolností znovu odložena a vyjde v období od dubna 2021 do března 2022.

Některé z prvků Pioneera si prý Alex Hutchinson také “vzal” a otiskl do své další hry. Založil tým Typhoon Studios a s ním letos v lednu vydal komediální sci-fi Journey to the Savage Planet. Už loni v prosinci, tedy ještě před vydáním debutu, přitom tým koupil Google pro svou herní divizi Stadia.

Pioneer, Ubisoft, Zrušené sci-fi Pioneer od Ubisoftu se mělo obejít bez násilí

Jak hráči objevili Pioneera ve Watch Dogs 2

Hráč měl za úkol v kůži hrdiny Watch Dogs 2 v rámci jedné z misí vniknout do kanceláří Ubisoftu v San Franciscu a ukrást odtud trailer na novinku, který následně prodá hernímu webu. Byl to takový leak naruby a docela vtipná připomínka skutečnosti, že z Ubisoftu někdo pravidelně vynáší herním médiím podobné informace. Tehdy už měla být hra nějakou dobu ve vývoji a původně se měla v plné parádě odhalit na E3 v roce 2017. K tomu však nikdy nedošlo.

Bezprostředně po objevení videa začali fanoušci přirozeně spekulovat, zda jde jen o fiktivní upoutávku, anebo skutečně důmyslný a originální způsob, jak dát světu vědět, že nový titul je na cestě. Pioneer se už v roce 2016 podle Kotaku hodně předělával a když se dávno předtím rozhodlo o jeho zařazení formou easter eggu do Watch Dogs 2, nikdo nepočítal s tím, že bude mít titul takové potíže. Čili nakonec celý vtip vyzněl trochu naprázdno a měl poněkud hořkou pachuť.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru