branding
Hyenas, Sega, Unikly záběry ze hry Hyenas od Creative Assembly

Zrušená hra Hyenas měla být pro Segu nejdražší v historii

Na příběhu se měl podílet režisér Neill Blomkamp. Údajně šlo o bájnou „super hru“

Zdroj: Sega
4. 10. 2023

Na konci minulého týdne se zčistajasna objevila zpráva, že Sega zrušila vývoj hry Hyenas, na které se pracovalo ve studiu Creative Assembly. Překvapivý krok, ke kterému sice mohlo dění kolem hry směřovat – už delší dobu bylo zřejmé, že si minimálně po marketingové stránce nevede příliš dobře – přesto ale média spolu s hráči vyjádřila poměrně značný údiv nad tím, že ke zrušení skutečně došlo. Od té chvíle se spekuluje, jak vážný stav hry vlastně byl, případně co to znamená pro obě zmíněné společnosti. Oficiálně k nijak podrobným komentářům zatím nedošlo a je otázkou, zda budou chtít zúčastněné strany citlivou situaci v těchto dnech nějak rozebírat. Insider s přezdívkou Volound – známý díky svým zprávám ohledně série Total War rovněž od Creative Assembly, však přišel se zákulisními informacemi, podle kterých se zrušení hry jeví jako obří kastastrofa. S jeho informacemi navíc souhlasí také redaktoři magazínu VGC, čímž se začínají objevovat znepokojivé kontury celé kauzy.

Volound zveřejnil video přiléhavě pojmenované „Hyenas: Zákulisní příběh 100milionového selhání Creative Assembly“, ve kterém cituje všechny jemu dostupné zdroje interních informací. Poukazuje na to, že souběžně s oznámením konce vývoje Hyenas se na Redditu objevila zpráva od uživatele se přezdívkou BaconJets, který údajně zná jednoho testera hry, který se s ním měl podělit o bližší informace o vývoji. Od tohoto místa se pak Volound odrazil k vlastnímu pátrání, které podle svých slov podrobil několikerému ověřování a tvrdí, že se další předložené informace zakládají na skutečném stavu v Creative Assembly. Fakt, že je zmíněný magazín VGC ve svém článku potvrzuje, pak dodává tomuhle neslavnému příběhu dostatečně na věrohodnosti a to větší závažnosti.

Anonymní výpovědi

BaconJets na začátku uvedl, že tým vývojářů pracujících na Hyenas byl v rozkladu. První velkou ranou měla být změna enginu, vzhledem k tomu, že Hyenas mělo původně vznikat na technologii pohánějící Alien Isolation, aby však v průběhu vývoje přišel pokyn ke změně na Unreal Engine. Kvůli tomu prý odešli programátoři starající se o vlastní engine a další zaměstnanci následovali, když nesouhlasili s vizí vedení. Přesněji by však mělo být na místě mluvit v množném čísle, protože podoba hry a její estetika se měla v průběhu vývoje změnit hned třikrát. Jak ovšem BaconJets uvádí, tohle měla být jen špička pomyslného ledovce, ke kterému se dál „potápí“ Volound.

Začali se mu prý ozývat jednotliví vývojáři poté, kdy zveřejnil první video o zrušení Hyenas, a umožnili mu jejich výpovědi anonymně použít. Jeden z údajných vývojářů, kterého Volound pojmenoval Impala, mluví o prokletí celého vývoje, což ale měla být pro Creative Assembly historicky se opakující záležitost. Impala nabízí pohled na vývoj Alien Isolation, hry, která je považována za masivní úspěch studia, ale ve skutečnosti dokázala vydělat jen málo nad vlastní rozpočet. Ve vývoji měla být 6-7 let, což rozpočet silně ovlivnilo a Sega prý nebyla ochotná schválit vývoj pokračování. Proto měl tzv. konzolový tým nabídnout své služby Microsoftu a pracovat na strategii Halo Wars 2, po které ale nepřišla trojka. Proto se vývojáři z Creative Assembly pustili do vývoje projektu Outlaws – interně pojmenovaného Keaton – prvopočátku Hyenas.

Blomkamp na palubě

Sega chtěla hru, která by se částečně podobala titulům jako PUBG, Destiny nebo Escape from Tarkov. Mělo jít o PvPvE záležitost, ve kterém se tři týmy po 15 lidech snaží vloupat do trezoru, ukrást jeho obsah a utéct. Engine na to ale nebyl připraven, proto měla přijít výše uvedená změna na Unreal Engine a měnila se i celková nálada. Původně totiž mělo jít bez ohledu na akci o pohodovou záležitost, pohybující se svým nádechem někde mezi dobrodružstvími Han Sola a seriálem Firefly, z toho ale nakonec sešlo a vše se stalo viditelně zběsilejší. Ustupovalo se také od zmiňované inspirace, která se zdála být až příliš hardcore. Měnila se údajně také podoba hrdinů, bohužel k horšímu, a trochu zvláštně zní i zapojení režiséra Neilla Blomkampa. Milovník Alien Isolation se nechal v roce 2019 vyfotit v kancelářích Creative Assembly, schůzka ale měla vést k uzavření spolupráce na příběhovém pozadí Hyenas.

Ve skutečnosti měl mít Blomkamp skvělé připomínky – například to, že hráči nekradou zboží v trezorech proto, aby zbohatli, ale například proto, že po ukončení fungování streamovacích služeb a katastrofě na Zemi, která s sebou vzala i kina, byly relikty minulosti v podobě DVD či Blu-ray disků vzácnými nosiči zábavy. Blomkamp měl rovněž rozhýbat myšlenku, že by se hra neměla brát nijak vážně a naopak využívat internetový humor, což vývojáři podle výpovědi pro insidera Volounda měli ocenit už jen proto, že cítili vliv alespoň nějakého vedení. Ke konci spolupráce mělo údajně dojít proto, že Blomkamp hodně tlačil na nejrůznější gify a memy z internetu, ale sám vývojář prý neví, co bylo skutečným důvodem.

Super Game

Výpovědi vývojářů se pak stáčí k tomu, že hra měnila i svůj obchodní model – nejdříve mělo jít o prémiovou hru, posléze se z ní ale stala free to play záležitost s mikrotransakcemi, což velmi ovlivnilo další směřování. Byly to prý však jasné signály, že Sega jednoduše neví, co s titulem udělat a vše nevyhnutelně vedlo k velkému zemětřesení. Pak ovšem vývojář vystupující jako Impala uvedl, že zapomněl zmínit jednu podstatnou věc – a sice, že Hyenas měla být hra s největším rozpočtem, jaký kdy Sega na vývoj jediného titulu uvolnila. Mluví se o více než 100 milionech dolarů, jak se propisuje i do názvu citovaného videa. Šlo tudíž o onu „super hru“, o které Sega několikrát mluvila a lákala hráče na zářnou budoucnost. Za tímto účelem prý na konci vývoje trávili zaměstnanci japonské centrály Segy v Creative Assembly celé týdny, sledovali vývoj hry, ale prý do prací nijak nezasahovali.

Hyenas měla být hra s největším rozpočtem, jaký kdy Sega na vývoj jediného titulu uvolnila.

Jistě, vše je nutné brát s určitým nadhledem a uvědoměním, že ne všechno mohlo být tak, jak prezentuje jeden či dva údajní vývojáři. Na druhou stranu je ale výpověď tak detailní a důvěryhodnost insidera historicky prokázaná, že jde s velkou pravděpodobností o detailní pohled na celou záležitost. Uvidíme, zda Sega bude reagovat na zprávy zahraničních médií, která video Volounda přebírají, přiznání těchto skutečností ale minimálně v blízké době neočekáváme.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru