branding
Dying Light 2: Stay Human, Techland, Zprávy o problémech Dying Light 2 náš tým drtí, říká Techland

Techland: Zprávy o problémech Dying Light 2 náš tým drtí

Vývojáři promluvili o vývoji, příběhu, grafice i velikosti hry. Stále počítají s PS4 a Xbox One

Zdroj: Techland
6. 4. 2021
Název: Dying Light 2: Stay Human Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , , , Datum vydání: 4. 2. 2022

Z březnového videa Techlandu, prostřednictvím kterého se studio vyjádřilo na konto očekávané akce Dying Light 2, jsme příliš moudří nebyli. Vývojáři prosili o trpělivost a v závěru naznačili, že hra vyjde v průběhu letošního roku, po jejich vystoupení ale stále zůstalo ve vzduchu spoustu otazníků. Nezodpovězené otázky se týkaly bližšího termínu vydání, nových ukázek ze hry, vysvětlení, na jaké platformy Dying Light 2 finálně míří, případně na co dalšího se můžeme nad rámec dva roky staré prezentace těšit. A i když se komunikační kanály dosud skutečně nerozběhly v očekávané míře a podobě, nedávný rozhovor pro magazín Wccftech přeci jen vnáší do celé situace trochu světla. Na dotazy navíc odpovídala hned čtveřice vývojářů, včetně vedoucího designéra Tymona Smektały a odpovědi skutečně působí, že hra i přes určité technické problémy spěje bez větších obav ke svému vydání.

„Umím pochopit, proč jsou hráči zvědaví a netrpěliví, ale v odvětví herního vývoje normální, že talentovaní specialisté neustále hledají nová kreativní dobrodružství,“ komentuje Tymon Smektała jeden z dotazů, který se týkal organizace práce v Techlandu a stavu vývoje Dying Light 2. Naráží tím zejména na zprávy, v nichž byly odchody Chrise Avellona nebo scenáristy a art directora Pawla Selingera označovány za velmi problematické a pro (ne)vydání Dying Light 2 klíčové. Nic z toho ale nemá být ve skutečnosti problém a Smektała optimisticky vysvětluje, že volná místa obsadili další šikovní vývojáři překypující energií. „Ve skutčnosti je pro nás mnohem více stresující číst [katastrofické] zprávy – mnoho lidí tomu nerozumí, ale tyhle články jsou pro celý tým zdrcující, pro všechny ty stovky lidí, kteří vkládají svá srdce do vývoje té nejlepší hry, jakou dokáží udělat,“ dodává game designér. Současně pak slibuje restart komunikace s fanoušky opravdu „velmi velmi brzo“, Techland ale nechce nic uspěchat a začít mluvit o hře příliš brzy, aby celá připravovaná kampaň měla co nejlepší dopad a její vrchol skutečně přišel s plánovaným vydáním.

Vývojáři se podle slov rendering directora Tomasze Szałkowského snaží, aby hra běžela na PS4 a Xbox One co nejlépe.

Jak už bylo uvedeno výše a před tím pochopitelně i ve vzpomínaném březnovém videu, Dying Light 2 má dorazit ještě v tomto roce. Rozběhly se však spekulace, že vývojáři s ohledem na velikost hry a její technické ambice přeskočí dříve slíbené verze pro PlayStation 4, resp. Xbox One a vydají titul pouze na nové generaci konzolí. Ostatně, něco podobného se stalo už s prvním dílem, takže určitý vzorce bychom viděli a s ohledem na některé nedávné hry a jejich výkon na předchozí generaci pochopili. Pro Dying Light 2 to ale neplatí a vývojáři se podle slov rendering directora Tomasze Szałkowského snaží, aby hra běžela na PS4 a Xbox One co nejlépe. „Začali jsme s testováním na starší generaci mnohem dříve, nežli tomu bylo u předchozích projektů. Odpovídalo to množství a rozsahu změn v enginu a ambici vytvořit ještě větší a komplexnější hru než původní Dying Light,“ vysvětluje vývojář. Na konto verze pro Xbox Series a PlayStation 5 ještě dodává, že se hráči mohou těšit hned na trojici zobrazovacích režimů, upřednostňujících kvalitu (včetně ray tracingu), výkon (60 a víc fps) a nakonec rozlišení.

Zdroj: Wccftech

Technologický programátor Łukasz Burdka se pak vrací k tématu herního enginu a změn, které podle dřívějších zprávy měly způsobit zpomalení celého vývoje. Na rozdíl od Chrome Engine 6, který byl použitý pro vývoj prvního dílu, využívá Dying Light 2 tzv. C-Engine. Důvodem ke změně byly zejména nové technologie, jako je například výše zmíněný ray tracing, a podpora nových konzolí obecně. Nad rámec toho zvládá C-Engine pokročilejší fungování umělé inteligence, lepší utilizaci vícejádrových procesorů a přináší rovněž nový editor herního světa. „Přechod na C-Engine pokračoval i po předprodukční fázi Dying Light 2. Nemohli jsme se těmto změnám vyhnout, pokud jsme chtěli vytvořit tak detailní svět. Naši vývojáři potřebovali čas, aby se adaptovali na novou technologii a tým starající se o engine zase musel vylepšit uživatelské ovládání editoru,“ odpovídá a současně neodpovídá na spekulace o problémech vývoje právě kvůli enginu Łukasz Burdka.

Díky CityBuilderu může jeho uživatel plánovat města jako by to dělali urbanističtí architekti. Navíc už nemusíte každou zeď umisťovat manuálně.

Ať už to ale nakonec bylo jakkoliv, hráči se mají těšit na mapu, která je přibližně čtyřikrát větší než ta, na níž se odehrával první díl. Vývojáři navíc dodávají, že to byl jen čas přidělený na vývoj, který je ve velikosti herního světa limitoval, protože samotná rozloha prý není žádný problém. „Díky CityBuilderu může jeho uživatel plánovat města jako by to dělali urbanističtí architekti. Navíc už nemusíte každou zeď umisťovat manuálně – automatické procesy se postarají o stavbu opakujících se částí mapy a nechávají tak grafikům a designérům více času na kreativní části,“ vysvětluje Brudka. Devizou Dying Light 2 má být také možnost svými zásahy herní svět trvale měnit, k čemuž Tymon Smektała používá jako příklad nad rámec příběhových voleb třeba i nejrůznější výbušniny. K zábavě ale budou sloužit také náhodné dynamické události, o nichž ale vývojáři dlouho vůbec nepřemýšleli. Smyslem bylo vybrousit příběh a všechny důležité momenty, přibližně v druhé polovině loňského roku se ale začali těmito událostmi více zabývat a došli k závěru, že už tak živoucí svět ještě vylepšují.

Co se týče hlavního protagonisty, i o něm Tymon Smektała prohodil pár slov, vysvětlil ale, že cokoliv navíc by už mohlo působit jako spoiler: „Je to klaďas, který si věří a ve Městě někoho (nebo něco?) hledá. Vstoupí do tohoto místa s jedním úkolem, ale všechno se pochopitelně zkomplikuje. Hra by podle designéra měla při rychlém průchodu zabrat přibližně 20 hodin, záležet prý ale bude na každém hráči, a to nejen ve smyslu vlastního přístupu k hraní, ale také k vyzobávání vedlejších úkolů, jejichž dokončení může klidně zabrat dalších 7-8 hodin. Posledním střípkem pak je zmínka o NPC, která sehrají v příběhu i hře jako takové důležitou roli, ale nemělo by jít o společníky, které si hlavní hrdina Aiden Caldwell najme či rekrutuje, aby s ním příběhem prošli. Smektała však nevyvrací, že by tenhle postoj vývojáři mohli přehodnotit třeba u budoucích DLC, o nich ale v tuto chvíli ze zjevných důvodů mluvit nechce. A určitě je vhodné doplnit, že Dying Light 2 nabídne kooperaci až pro čtyři živé hráče, kteří budou moci společně projít celou hrou od začátku do konce.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru