array(62) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(15) "1738338628:9383" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(4) "9383" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(91) "Z BioWare odešlo hned několik veteránů. Studio a EA ovšem informovaly jen o přesunech" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(5) "66853" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250131"]=> array(1) { [0]=> string(3) "181" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "222111" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"cd4565d2-b597-4937-9ee1-71f6ae841799","external_id":"bef60881-4f5f-2f12-9a8c-63467dabccba","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250201"]=> array(1) { [0]=> string(3) "306" } ["_pageview_20250202"]=> array(1) { [0]=> string(3) "142" } ["_pageview_20250203"]=> array(1) { [0]=> string(2) "31" } ["_pageview_20250204"]=> array(1) { [0]=> string(1) "8" } ["_pageview_20250205"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250206"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20250208"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250209"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250210"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["_pageview_20250216"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250217"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250218"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250221"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250222"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_pageview_20250226"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["_pageview_20250228"]=> array(1) { [0]=> string(1) "6" } ["_pageview_20250301"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } }
Mass Effect (nový), Electronic Arts, Změny kolem Mass Effectu vedly i k propuštění

Změny kolem Mass Effectu vedly i k propuštění

Z BioWare odešlo hned několik veteránů. Studio a EA ovšem informovaly jen o přesunech

Zdroj: BioWare
31. 1. 2025
Název: Mass Effect (nový) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Mass Effect (nový)

Studio BioWare oznámilo, že se po dokončení prací na Dragon Age: The Veilguard plně přesouvá k novému Mass Effectu, který je jejich dalším projektem. Toto oznámení ovšem bylo součástí zprávy týkající se změn ve studiu, mezi které patří i cosi jako lehká restrukturalizace. Ačkoli se vývojáři mají nyní plně soustředit na vývoj další hry, poněkud překvapivé bylo však zjištění, že byla část týmu přesunuta do jiných studií. Magazín IGN už krátce nato psal, že dle svých zdrojů někteří lidé vyloženě odešli, což se mělo týkat především těch, kteří byli zaměstnáni na Dragon Age. Nad rámec této poměrně vágní aktualizace se ovšem nyní ozývají někteří vývojáři, kterých se měly tyto změny dotknout. A podle nich leckdy nešlo o přesun k jiným týmům a projektům, ale k propuštění.

Mezi prvními se po zveřejnění příspěvku na oficiálním blogu studia přihlásili Patrick Weekes a Karin Weekes-West, přičemž oba patří, respektive patřili mezi veterány BioWare. Patrick pracoval jako scenárista na původní trilogii Mass Effectu a jeho rozšířeních a také na Dragon Age: Origins a Inquisition, načež se u The Veilguard stal hlavním scenáristou. Karin byla editorkou série Mass Effect i Dragon Age, ale také hlavní editorkou u Star Wars: The Old Republic či Anthem. Oba na Bluesky sdíleli příspěvek s poptávkou práce ve svém oboru a poděkovali za dvě desetiletí strávená v BioWare. Poté začali sdílet podobné příspěvky od dalších vývojářů, kteří se přidávali s podobnými zprávami o konci ve studiu, hledání práce a svých zkušenostech. Mezi další vývojáře, kteří se s BioWare rozloučili, patří například Ryan Cormier (editor Star Wars: The Old Republic, Mass Effect: Andromeda, Anthem a The Veilguard), Michelle Flamm (designérka The Veilguard), Daniel Steed (spoluproducent The Veilguard) nebo Jennifer Cheverie (QA a producentka Dragon Age: Inquisition, Mass Effect 3, Anthem či The Veilguard).

Částečně tak platí tvrzení, že se změny dotkly především těch, kteří pracovali na The Veilguard a po dokončení jejich pozice jednoduše zmizely. Pokud se pro ně rovnou nenašlo místo jinde a nebyli tam přesunuti, údajně měli možnost se hlásit na jiné pozice napříč společností EA. Nicméně vzhledem k projektům takového Patricka Weekese je zarážející, že je mezi odcházejícími i on, zvláště když má bohaté zkušenosti se sérií Mass Effect. Společnosti EA a BioWare odmítly na dotazy magazínu IGN ohledně propouštění odpovědět, už v článku ovšem generální manažer Gary McKay ujišťoval, že na novém Mass Effectu dělá správný počet lidí na správných místech. Ve výsledku to však působí jako zvláštní zastírání propouštění, které není v aktualizaci zmíněno napřímo. Jak navíc píše magazín Insider Gamer na základě svých zdrojů uvnitř studia, další vývojáři mají obavy z dalšího propouštění.

K situaci v BioWare se nicméně vyjádřil i Michael Douse z Larianu, kde působí jako šéf publishingu. Ten už loni kritizoval vlnu propouštění, kterým se podle něj bylo možné vyhnout, a nebral si servítky. A nebere si je ani teď. Na svém Twitteru napsal, že na propouštění mu nejvíce vadí to, že k nim dochází předtím, než se ví, co se studiem dělat, a ne jako součást hledání nějakého směru. Podle něj jde o krátkodobé úsporné opatření, a to za cenu obrovských lidských nákladů, které ovšem dlouhodobý problém nevyřeší. „Pravděpodobně na to přijdete, pokud budete svým vývojářům věřit, namísto abyste je vyhodili,“ píše Douse a dodává, že zde alespoň vidí mírný posun. Navíc podle něj není řešením, aby byl tým zeštíhlen, jelikož to prohloubí problém při vývoji. Ostatně propouštění potkalo i Dragon Age: The Veilguard, které nakonec nedopadlo uspokojivě, jak jsme se nedávno dozvěděli. O to víc je jasné, že BioWare po dlouhých letech a neúspěších potřebuje uspět. Ale na výsledek si ještě počkáme.

# mass effect # rpg # sci-fi # vesmír

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru