První a zatím stále jediný trailer Grand Theft Auto VI vyšel na začátku prosince 2023, což znamená, že už více než rok a čtvrt čekáme na cokoli dalšího. Snad už od samotné premiéry se fanoušci snaží všemožnými způsoby přijít na to, kdy bychom se mohli dočkat druhého traileru, což provází nespočet teorií a dohadů s analyzováním údajných stop například v GTA Online. Nic dalšího ale stále nepřichází, pokud tedy nepočítáme opakované ujišťování, že GTA VI dorazí na podzim letošního roku. A i když to průzkumníky patrně neodradí, v nejnovějším rozhovoru pro agenturu Bloomberg promluvil Strauss Zelnick, generální ředitel společnosti Take-Two, o přístupu k marketingu jejich nejočekávanějšího titulu.
S ujištěním, že GTA VI skutečně vyjde na podzim, do vydání zbývá zhruba půl roku. Proč tedy ještě nedošlo na onen vyhlížený druhý trailer, který by hru blíže představil světu? A kdy bude oznámeno datum vydání, které straší ostatní vydavatele v herním průmyslu? „Chceme udržet očekávání a natěšenost,“ vysvětlil Zelnick. Připomněl, že prošel snad všemi zábavními průmysly, ale že očekávání kolem GTA VI je snad to největší, jaké kdy zažil, a že se hře podařilo získat během The Game Awards 2024 status nejočekávanější hry roku, aniž by loni cokoli ukázali. Celkově se rozhodli vsadit na kratší marketing a sdílení různých materiálů až blíže datu vydání, aby podpořili celkové natěšení hráčů. To se jim zatím evidentně daří i bez novinek. Marketingová kampaň se má navíc více soustředit na sociální sítě a hráče, přičemž Zelnick zpochybnil možnou investici například do extrémně drahé reklamy na Super Bowlu, kde by paradoxně mnohé hráče vzhledem ke sledovanosti celé události trailer nepřekvapil.
Rockstar Games usilují o dokonalost v tom, co dělají, a dokonalost je poměrně vysoká laťka.
A proč trvá vývoj GTA VI tak dlouho oproti pátému dílu, který vyšel pět let po čtyřce? Podle Zelnicka záměrně na rozdíl od jiných společností a studií nevydávají nové díly pravidelně, ba dokonce každý rok – což byla nepochybně narážka na sérii Call of Duty – čímž opět podporují očekávání, natěšenost a zájem o pokračování. Dalším důvodem je nepřekvapivě fakt, že vytvořit něco tak velkého a komplexního jednoduše zabere čas. „Rockstar Games usilují o dokonalost v tom, co dělají, a dokonalost je poměrně vysoká laťka,“ řekl Zelnick. Kromě toho zmínil i stabilní hráčskou komunitu neutuchající úspěch GTA Online, který i 12 let po spuštění nadále láká miliony hráčů každý den, a předplatitelskou službu GTA+, která navzdory počáteční kritice ze strany hráčů zaznamenala meziroční nárůst o 10 %.
Pokud se přece jen něco nezmění, nadále platí, že Grand Theft Auto VI vyjde na podzim 2025. V takovém případě už není od věci vyhlížet novinky, i když Zelnick objasnil kratší marketing, jelikož se podzim pomalu, ale jistě přibližuje… Více informací o hře naleznete v našem archivu.
Bože tieto hlúpe reči od Zelnicka mám najradšej. Na GTA 6 sa čaká 12 rokov kvôli tomu, že žmýkajú prachy z GTA: Online. Iný dôvod neexistuje. Ale chce byť za chutného, tak povie toto.
A že stále sú ticho okolo druhého traileru a presného dátumu vydania, spôsobuje opak. Hráči sú skôr nervózni a nahnevaní, lebo takto to skôr vyzerá na odklad. Takže marketing zatiaľ 0 bodov. A jeho opakované potvrdenia jesene 2025 sú pekné, ale on už povedal toho veľa a nie vždy sa to stretlo na 100% s realitou. Napríklad čo sa týka predaja Private Division. Poprel to a o pár mesiacov sa predávalo.
Rockstar ma 28 rokov skusenosti s GTA a cez 5000 zamestnancov vs CD Projekt ktorý svoju existenciu robil iba Witchera a ma okolo 1000 zamestnancov a nemali žiadne skusenosti s mestskou akciou tak na tom zlyhal Cyberpunk
Po prvé – je to fakt hlúpe porovnanie. Sú to diametrálne odlišné hry a aj štúdiá, ktoré na nich pracujú. A po druhé – sťažuj sa na investorov, ktorí tlačili na skoré vydanie. Keby je to len na CDPR, tak to vydajú neskôr.
Jasne. A investoři je nutili lhát a vymýšlet si požadovat kladné recenze a pak zase lhát. Stejně jako u vydáni Zaklíneče 3. Když o tom vliš kulový tak nic nekomentuj ty chytráku!
A že stále sú ticho okolo druhého traileru a presného dátumu vydania, spôsobuje opak. Hráči sú skôr nervózni a nahnevaní, lebo takto to skôr vyzerá na odklad. Takže marketing zatiaľ 0 bodov. A jeho opakované potvrdenia jesene 2025 sú pekné, ale on už povedal toho veľa a nie vždy sa to stretlo na 100% s realitou. Napríklad čo sa týka predaja Private Division. Poprel to a o pár mesiacov sa predávalo.