Tisková konference Ubisoftu na letošní E3 vypukne v pondělí krátce po poledni, už s velkým předstihem ale máme poměrně jasno v tom, co bude francouzský vydavatel představovat. Oficiální cestou jsme se dozvěděli o nových Watch Dogs, těšíme se na Ghost Recon Breakpoint, uniklé materiály v podstatě potvrzují přítomnost Roller Champions a určitě se bude část konference věnovat spolupráci s Nintendem a konzolí Switch. Šéf Ubisoftu nicméně už dopředu lákal hráče na další neoznámené tituly, mezi kterými má být jedna dvě větší hry, ani ty se ale Ubisoftu zřejmě nepodaří před hráči do pondělí utajit. Zmiňovaný line-up totiž můžeme s trochou opatrnosti navýšit o další dva tituly – Orpheus a Rainbow Six Quarantine – o kterých v posledních hodinách mluví insideři a herní novináři a detaily vypadají hodně lákavě.
Zástupci Ubisoftu se nechali v minulém týdnu slyšet, že jsou maximálně spokojení s tím, jak se daří Rainbow Six Siege a že rozhodně neplánují jeho pokračování. To však automaticky nevyvrací možnost, že se bez ohledu na Siege posune série dál, takže se ani nemusíme divit tomu, že bychom se v novince měli vydat do vesmíru. Jako první mluvil o nové hře redaktor Kotaku Jason Schreier v podcastu Splitscreen a dodal, že by Quarantine měl být určitým pohrobkem zrušené hry Pioneer. Tím se můžeme alespoň na krátko vrátit ke Schreierovu článku ze začátku roku, kde problematický vývoj Pioneera popisoval – už tehdy totiž řekl, že nenásilná explorativní hra měla běžet na stejném enginu jako Siege, což nevyvracelo jistou spojitost. Projekt byl nicméně zrušen, a pokud došlo k nějakému restartu, s původní vizí už nemá ta aktuální nic společného.
Smysl by informace dávala i v návaznosti na kooperativní mód Outbreak, který se v Rainbow Six Siege objevil na pouhé dva týdny v březnu loňského roku.
Tuto informaci potvrzuje například insider ZhugeEX na Resetera.com a přizvukuje mu také další insider, v tomto případě Nibel na Twitteru. Ten ostatně dodal, že by Rainbow Six Quarantine mělo být kooperativní PvE střílečkou, nikoliv kompetitivním následovníkem Siege, a že se jejího oznámení skutečně v pondělí dočkáme. Další diskutující na Reseteře – DocSeuss – pak přidal ještě zmínku o dotazníku, který mu od Ubisoftu přišel a ve kterém padaly otázky na kooperativní Rainbow Six s vetřelci nebo roboty v postapokalyptickém světě. Smysl by to nakonec dávalo i v návaznosti na mód Outbreak, který se v Rainbow Six Siege objevil na pouhé dva týdny v březnu loňského roku. Kooperativní vložka se třemi misemi v duchu Left 4 Dead přitom působila překvapivě dobře a je možné, že si Ubisoft testoval potenciál Quarantine, nebo z kladného přijetí vycházel. Ať už to ale bylo jakkoliv, téhle predikcí bychom si dovolili udělit poměrně vysokou míru pravděpodobnosti.
Druhou hrou, o které se mluvilo ve zmiňovaném podcastu na Kotaku, má být Oprheus – původně ji Schreier označil za akční adventuru, zpracovanou v duchu veleúspěšné poslední Zeldy. Později se ale na svém Twitteru omluvil, že informace nepředal přesně a vysvětlil, že Oprheus má být RPG, které si od Breath of the Wild půjčuje vizuální styl, nikoliv prvky hratelnosti. Navíc stále není jisté, zda bude kódové označení Orpheus použito také jako název, pokud bychom totiž měli vycházet z nabízejících se spojitostí – Oprheus coby syn řecké múzy Kalliopé může odkazovat k Assassin‘s Creed Odyssey. A stejně jako v případě výše probíraného Rainbow Six Quarantine, také Orpheus může být jen spin-offem již zaběhnuté značky. Hru bychom nakonec brali i jako kontrast vůči rozsáhlým RPG, které Ubisoft v posledních letech vytváří a jako určitou reflexi toho, že více nemusí vždycky znamenat lépe.