Na začátku dubna se novinář Jason Schreier již poněkolikáté v nedávné minulosti opřel do studia Gearbox Software. Ve své zprávě tvrdil, že zaměstnanci neobdrželi finanční odměny v předem slíbené výši, což je mělo značným způsobem poškodit. Schreier vycházel z anonymních výpovědí jednotlivých členů týmu a podtrhl skutečnost, že zaměstnanci Gearboxu dostávají v porovnání s ostatními herními společnostmi podprůměrné platy. Právě bonusy – vycházející z úspěchu poslední dokončení hry – mají nepříjemný stav narovnávat a jejich odepření tak zaměstnance nemile zaskočilo. Korunu tomu měl navíc nasadit šéf studia Randy Pitchford, který podle Schreiera ukázal dveře všem, kdo snížení odměn nepřijali a údajně nehodlal s nikým diskutovat. Jediný komentář poskytlo studio prostřednictvím svého mluvčího, který vysvětlil, že částka ze začátku dubna je jen první z několika a zaměstnanci o odměny určitě nepřijdou. U toho však internetová rozmíška mezi Gearboxem a médii nekončí a na obranu studia, finančního systému i samotného Randyho Pitchforda vystupuje game director z quebecké pobočky Maxim Babin.
Ve svém příspěvku na sociální síti LinkedIn uvádí, že se pohybuje v herní branži přes deset let, během této doby pracoval pro malá i velká studia a systém odměn v Gearboxu považuje za nejtransparentnější a matematicky nejspravedlivější, jaký kdy v jaké společnosti viděl. „Jde o systém navržený tak, aby lidé těžili z úspěchu celého studia. Nezávisle na pracovní pozici, aktuálním projektu nebo vztahu s vedením,“ říká Babin. Dále se pak pouští do vysvětlování, co bylo podle něj ve vzpomínaném článku na Kotaku špatně a potvrzuje slova mluvčího Gearboxu o tom, že odměna přijde v několika fázích.
Ah, link a tabloid click bait… How about a credible, verifiable source? https://t.co/cGC7n9p9sP
— Randy Pitchford (@DuvalMagic) April 15, 2020
„Být v souvislosti s čísly transparentní ještě neznamená, že jde o nějaký slib. Borderlands 3 je můj první projekt, který jsem v Gearboxu dokončil. Všichni víme, že jde o perfektní záležitost a byli jsme nadšení z reakcí fanoušků. Proběhlo také několik schůzek napříč celou společností, kde se probíraly nejrůznější finanční projekce. Všechno bylo zveřejněno v zájmu transparentního informování, ale nikdo na základě projekcí nic nesliboval,“ říká Babin. Naráží tím především na to, že podle Schreiera si mnoho zaměstnanců začalo dělat ve spojitosti s očekávanými bonusy konkrétní finanční plány a mohlo se tak dostat do nečekaných problémů. Přesto Babin uvádí, že odměny už přišly a další jsou na cestě, tedy přesně v souladu s tím, co tvrdil mluvčí Gearboxu na začátku měsíce.
„Byla to ukázka důvěry a upřímnosti. Jsem naštvaný, že se to někdo snaží překroutit a udělat z toho něco úplně jiného,“ říká Maxime Babin.
„Nikdo nás o nic neokradl. Ano, očekávání byla asi vyšší, ale Borderlands 3 vydělává a první výsledky jsou tady. Odměny už přicházejí a mnoho dalších je ještě před námi,“ říká Babin. Na rozdíl od Schreiera pak chválí Pitchforda za jeho přístup a chová k němu respekt, že informaci o příliš vysokých finančních předpovědích sdělil vývojářům sám a nepřenesl odpovědnost na někoho jiného. „Byla to ukázka důvěry a upřímnosti. Jsem naštvaný, že se to někdo snaží překroutit a udělat z toho něco úplně jiného,“ dodává Maxime Babin. Poslední věc, kterou ve svém příspěvku zmiňuje, je nedávné uvolnění třetiny společnosti, která následně připadla zaměstnancům Gearboxu: „Jsem upřímně překvapený, že o tomhle nikdo neinformoval, je to velká věc! Ke všem odměnám jsme teď ještě podílníci ve firmě.“
Babinův článek posléze komentoval Randy Pitchford na svém Twitteru a na rozdíl od článku na Kotaku jej označil za věrohodný zdroj informací. Lidem, kteří příspěvek zaměstnance Gearboxu retweetují, pak děkuje za obranu pravdy a všem ostatním vzkazuje: „Obávám se, že se mýlíte. Je mi líto, že věříte lžím, které šíří lidé, profitující z neustálého rozdmýchávání nenávisti,“ uzavírá Pitchford. Ne všem ale jeho vyjádření stačí a cyklicky v komentářích zmiňují excesy, ať už ty herní, nebo finanční a pracovní.