branding
Zaměstnancům Ubisoftu se prý vůbec nelíbí NFT

Zaměstnancům Ubisoftu se prý vůbec nelíbí NFT

Podle Kotaku vyjadřují nepochopení a naštvání kvůli dalšímu pošramocení pověsti a kritice

Zdroj: Ubisoft
15. 12. 2021

Od prvního konkrétnějšího vyjádření Ubisoftu ohledně blockchainu a NFT ve svých hrách uplynul pouhý měsíc, během kterého už stačil francouzský vydavatel představit vlastní platformu Quartz, prostřednictvím které začne ony tokeny emitovat mezi zájemce z řad hráčů. První hrou, která NFT v podobě kosmetických předmětů pojmenovaných Digits nabízí, je Ghost Recon Breakpoint, a jak jste si mohli přečíst i na Vortexu, fanoušci z toho nejsou dvakrát nadšení. Svou kritiku dali najevo negativními reakcemi zejména v komentářích pod videem představujícím Quartz, obecně pak ale v diskuzích zaznívá, že se Ubisoft zbytečně svéhlavě žene do nejrůznějších konceptů a projektů, které nepůsobí promyšleně a nepříliš dobré reputaci společnosti ještě více škodí. Podle magazínu Kotaku si však něco podobného myslí i oslovení zaměstnanci Ubisoftu, kteří měli svůj postoj vyjádřit v interní komunikaci na platformě Mana.

Kotaku se ke komentářům dostalo díky vlastním zdrojům ve společnosti, citovaná vyjádření ale není možné v tuto chvíli ověřit a je nutné k nim přistupovat jako k nepodloženým zprávám. Jeden ze zaměstnanců měl nicméně vyjádřit své nepochopení, o co vlastně Ubisoftu jde a jakým způsobem tahle novinka vyřeší některé ze starších problémů. „Opravdu to stojí za všechnu tu otevřenou kritiku, kterou to způsobilo,“ ptá se údajně další z vývojářů a ve své zprávě dodává, jak je vůbec možné spojovat osobní vlastnictví a prodej s vytvářením umění, za které považuje i videohry. „Obvykle se snažím zůstat pozitivní vůči našim oznámením, ale tohle je vážně znepokojující,“ měl napsat třetí zaměstnanec.

Kromě obecného nepochopení nového směru, kterým se Ubisoft patrně vydává, se objevila i kritika v souvislosti se životním prostředím a enviromentálními dopady. Ačkoliv je Quartz založen na technologii Tezos, jejíž devizou má být právě ekologická udržitelnost, stále prý existuje spoustu pochyb a nejasností, které u některých zaměstnanců Ubisoftu alespoň prozatím neobstály. Problém totiž může nečekaně přijít z druhé strany, jak upozorňuje herní kritik Austin Bolliger vystupující pod přezdívkou Skill Up, který kritizuje jeden z Digitů, který hráči obdrží za 600 odehraných hodin ve zmiňovaném dílu Breakpointu. „Nyní budou kryptomaniaci jen farmařit hodiny, aby získali tuhle podělanou helmu. Ubisoft vyhrává, protože může tyto metriky interpretovat jako nárůst počtu měsíčně aktivních uživatelů, bez ohledu na to, že je to všechno napumpované tímhle odpadem,“ napsal Bolliger na svůj Twitter. Mluví ale i o lidech, kteří by o helmu měli skutečný zájem, jenže si nemohou dovolit strávit ve hře tolik času.

Bude tedy možné Wolf Enhanced Helmet A sehnat volně na trhu? A za kolik to bude peněz? A kolik si z toho na poplatcích ukrojí Ubisoft? To je jen několik otázek, které se jako tenká linka vine celým tématem, které rozhodně nevytváří kolem Ubisoftu auru radosti a bezstarostnosti.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru