Vydání Zaklínače IV je ještě vzdálené, i proto vývojáři z CD Projektu po jeho představení společně s trailerem a prvními informacemi uváděli, že zatím nemají v úmyslu rozjíždět žádnou marketingovou kampaň. A že se chtějí vyhnout chybám, kterých se dopustili v případě Cyberpunku 2077. Přesto jsme se v návaznosti na The Game Awards 2024 dozvěděli napříč různými rozhovory řadu informací, kterým jsme se postupně věnovali i v našich článcích. Nyní se však dostalo pozornosti rozhovoru na kanálu Parris, který vyšel už po oznámení, ale v záplavě dalších rozhovorů a novinek se nedostal k velkému množství lidí. Přitom v něm zazněly další zajímavé informace, které se netýkaly jen uvedeného traileru, ale především snahy CD Projektu více zapracovat na svých NPC.
V rozhovoru byli i tentokrát dotazováni game director Sebastian Kalemba a výkonná producentka Małgorzata Mitręga. Vývojáři si vzali k srdci výtky, které zaznívaly na adresu NPC v Cyberpunku 2077, které podle mnohých působily nezáživně a příliš mechanicky, jelikož ve hře nevedly uvěřitelný život. Jejich poslední tituly nicméně nebyl jediným, který pokulhával v této oblasti, ale se čtyřkou by to rádi změnili. „Rozhodně se snažíme co nejvíce zlepšit kvalitu NPC – jejich vzhled, chování, tváře – jak jen to půjde, protože chceme vytvořit ještě více pohlcující zážitek než dosud. Snažíme se zde posunout laťku,“ uvedl Kalemba.
Dále prozradil, že mají v týmu zavedené pravidlo, na základě kterého pracují na tom, aby každé NPC žilo svůj vlastní příběh. Zlomek tohoto úsilí pak můžeme vidět už v samotném traileru a v izolované vesnici Stromford, která se v něm objevuje. Důraz je pak kladen na mladou dívku, jež se v rámci rituálu vydává do lesa s tím, že její oběť Stromford ochrání. „Přesně takhle fungují vesnice, že? Každá postava má svou vlastní roli,“ vysvětlil Kalemba a doplňuje, že zrovna tato vesnice je nejen izolovaná, ale také pronásledována pověrami a falešnou vírou. „Věří tomu, že v tom lese je bůh,“ dodal Kalemba.
Už z toho vyplývá, že Stromford nebyl vytvořen jen pro trailer, ale bude skutečně přítomen ve hře, což má platit i o všech zde vystupujících postavách. Dále zde zazněla připomínka, že se v Zaklínači IV dočkáme nových oblastí a monster, že se zde objeví i Geralt, a také je zde vypíchnuto, že v této hře bude více záležet na hráčových rozhodnutích, než jak tomu bylo v Zaklínači 3 i Cyberpunku 2077. Na vydání si budeme muset počkat, ale informací máme už v tuto chvíli poměrně dost – pro připomenutí můžete zavítat do našeho archivu.
„A že se chtějí vyhnout chybám, kterých se dopustili v případě Cyberpunku 2077…“ a hned na to zase tu chybu udělají. Já osobně nepotřebuju, aby NPC měli svůj život a měli napsané hodiny scriptů. Jó, líbilo by se mi to, dokážu to ocenit, ale po hře bych to nepožadoval. Každopádně mi to teď bylo „slíbeno“ a já s tím teda budu počítat. A pokud to tam nebude, tak bych to zahrnul do hodnocení jako mínus protože tvrdili, že to udělají. Pro Boha, je to Zaklínač IV, pokračování jedné z nejúspěšnějších fantasy her, ta hra nepotřebuje hypovat roky dopředu.
Souhlasím, že v Cyberpunku byly postavy ve městě naprosto tragické. Nulová interakce, jak roboti co vyplňují prostor ve městě. Zlatý KCD, ještě že tu za měsíc máme dvojku 🙂
Čiže prakticky oznámili, že ich NPC budú mať bližšie k tým, ktoré má Rockstar Games v RDR 2, kde skutočne každé NPC žije svojim životom. A to je len dobre, pretože tak potom ten svet pôsobí oveľa živšie. Nehovoriac o náhodných udalostiach vo svete. Síce tie sa opakujú, ale aj tak je lepšie ako keby tam je mŕtvo ako v CP 2077, všakže?
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.