Ačkoli si na vydání ještě počkáme, s velkolepým oznámením Zaklínače IV se na nás začaly valit informace ze všech stran. CD Projekt ovšem v tuto chvíli nehodlá spouštět žádnou marketingovou kampaň, jelikož před sebou mají ještě spoustu práce, jen chtěli některé věci ujasnit a rozebrat, aby byli hráči a fanoušci v obraze. Informací o pokračování bude tedy opět na nějakou dobu poskrovnu, dokud nebudou mít vývojáři zase co ukázat, ovšem v posledních dnech se přece jen ještě objevilo několik střípků a zajímavých poznatků, které stojí za shrnutí.
Se změnou titulní postavy vyvstala otázka, jak tomu bude s románky a romancemi ve hře, což se vývojáři rovněž rozhodli trochu osvětlit, v tomto případě game director Sebastian Kalemba a výkonná producentka Małgorzata Mitręga v rozhovoru pro magazín GameSpot, kde se opakovaly i některé již shrnuté informace. Co tedy mohou hráči ve čtyřce očekávat od romancí a dočkají se jich? „Rozhodně. Je to součást způsobu, jakým vytváříme hry. Je to součást lidské povahy. Je to zcela běžná věc. Myslím, že bez toho bychom nebyli schopni vyprávět úplně plnohodnotný příběh,“ odpověděl Kalemba a Mitręga dodala, že navíc jde i o důležitou součást života. Podle Kalemby budou této záležitosti věnovat hodně pozornosti, aby vše bylo přesvědčivé a dávalo smysl. Nemá to být jen o tom, aby dělaly románky kvůli tomu, aby tam prostě jen byly, jelikož to není jejich styl. Smysluplné má pak samozřejmě být i propojení hlavních a vedlejších úkolů, s nimiž opět hodlají zvednout kvalitu a navrhnout je tak, aby byly viditelné důsledky našeho počínání ve hře.
V traileru se objevila objevila krátká poznámka drobným písmem, podle níž bylo toto představovací video předrenderováno na dosud neoznámené grafické kartě Nvidia GeForce RTX, což se poté objevilo i na oficiálním blogu. Společně s tím, že nevíme, kdy hra dorazí, se začali někteří hráči ptát, zda si Zaklínače IV vůbec zahrajeme na aktuální generaci konzolí, tedy na PlayStationu 5 a Xbox Series. Za zmínku pak stojí i skutečnost, že Cyberpunk 2077 měl při vydání v roce 2020 problémy s tehdy končící generací konzolí PlayStation 4 a Xbox One, přičemž rozšíření Phantom Liberty z roku 2023 je už zcela vynechalo. Není tedy divu, že zazněla i otázka stran hardwaru, již položil magazín Eurogamer a se zvláštním důrazem na méně výkonnou konzolo Xbox Series S. Vývojáři se pak prý s odpovědí lehce ostýchali, načež Kalemba znovu uvedl, že jsou zatím na začátku a že je brzy na konkrétní informace. Nakonec zmínil, že chtějí se hrou zamířit na všechny platformy, „PC, Xbox a Sony“, ale nic bližšího k tomu zatím nemůže říct.
Debat ohledně Ciri coby hlavní hrdinky proběhlo od oznámení už dost, vývojáři pro to ovšem měli důvod. Zatímco se někteří nadále ptají, proč Ciri, důležitější otázkou spíše je, jak bude Ciri zpracována. K tomu se už dříve za vývojáře vyjádřili game director Sebastian Kalemba a narrative director Philipp Weber, podle nichž samozřejmě mysleli na to, aby Ciri nebyla až příliš silná, jako tomu bylo ve třetím díle. K tomu se v jiném rozhovoru, tentokrát pro GamesRadar+, vrátila již zmíněná výkonná producentka Małgorzata Mitręga. Podle ní se od té doby „něco stalo“ a bylo pro ně velkou výzvou přijít na to, co to bylo a jak to pojmout. Opět pak připomíná, že ctí lore, knihy i předchozí hry. Ciri bude jiná než Geralt, bude mít jiné dovednosti, ale stále na ní bude znát, že ji vychoval a trénoval Geralt. „Je rychlejší, mrštnější,“ popsala Mitręga, přičemž totéž zmínila i v rozhovoru pro GameSpot, který však vyšel o něco později.
Game director Sebastian Kalemba se rozpovídal i v rozhovoru na kanálu Skill Up (via Wccftech), kde byla řeč o rozsahu hry. Nejprve poukázal na to, jak jim kdysi nevyšly odhady herní doby, když dělali datadisky pro Zaklínače 3, jelikož tipovali 5 až 10 hodin pro Srdce z kamene a 10 až 15 hodim pro O víně a krvi, ale skončili se 30 hodinami. Samozřejmě ale dobře vědí, jak na tom z tohoto hlediska byli u předchozích tří her i Cyberpunku 2077, nechtějí však nutně sloužit těmto číslům. K velikosti hry Kalemba dodává, že hra je velká a srovnatelná se vším, co dosud dělali, mají v týmu velké ambice, ale že je pro ně důležitější kvalita než kvantita. Mapa Zaklínače IV by každopádně měla být stejně velká jako trojka, počet úkolů bude víceméně taktéž odpovídat jejímu rozsahu. V první řadě je ovšem pro vývojáře nejdůležitější nabídnout přesvědčivý herní zážitek.
Více informací o Zaklínači IV naleznete v našem archivu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.