Od uzavření studia Arkane Austin společně se studii Tango Gameworks (které však vstalo z mrtvých díky Kraftonu), Roundhouse Studios a Alpha Dog Games uplynulo půl roku. Zatímco teď už bývalý ředitel austinského Arkane si na samém konci alespoň pochvaloval ohlasy na poslední update Redfallu a dost možná se přesunul do hlavní pobočky Arkane Studios v Lyonu, kde se momentálně pracuje na Marvel’s Blade, zakladatel studia Arkane Raphaël Colantonio na osud Austinu hledí jinak. Ačkoli on sám společnost opustil již v roce 2017 po vydání Prey, konec austinského týmu ho pochopitelně zasáhl a označuje jej ze strany Microsoftu za hloupý krok.
Colantonio nedávno představil novou, zatím bezejmennou hru svého nového studia WolfEye, které založil v roce 2019. Po hře Weird West z roku 2022 nový titul více připomíná právě hry Arkane Studios jako Dishonored či Prey, přičemž už v průběhu příštího roku má dojít na alfu. Colantonio byl důkladně vyzpovídán magazínem PC Gamer, ovšem ještě před publikováním celého rozhovoru dostala prostor pasáž týkající se právě Arkane Austin. Rozhodnutí Microsoftu Colantonia nadále frustruje, což není příliš překvapivé, jelikož se zavřením studia a rozpuštěním týmu připravil o spoustu talentovaných vývojářů. „Je zřejmé, že Arkane Austin bylo výjimečnou skupinou lidí, která vytvořila skvělé věci a dokázala by to znovu,“ uvedl a zamyslel se nad samotným rozhodnutím které podle něj bylo jednoduše ve stylu, že je potřeba krátit. „Bylo to, aby se zavděčili investorům, burze? Ti hrají jinou hru.“ I když nezná přesné důvody, je přesvědčen, že konec zrovna Arkane Austin nebyl dobrým rozhodnutím.
Colantonio se vrátil k vyzdvihnutí kvalit vývojářů, které austinské studio dalo dohromady, aby spolu pracovali. A obnovit takovou skupinu je podle něj nemožné a nereprodukovatelné. „Když máte kouzlo Harveyho [Smitha] a Ricarda [Bareho] a dalších a všechno se to spojí, je to specifický okamžik v časoprostoru, který prostě takto vyšel,“ vysvětlil. „Takoví lidé dokáží společně vytvořit kouzlo. Není to jako ‚nevadí, prostě budeme znovu najímat‘. Ne, zkuste to,“ pokračoval s tím, že se tohle děje často, ale masivní shánění vývojářů a jejich přeplacení nedokáží takové kouzlo v týmech vytvořit. „Takhle to nefunguje. Takže za mě to byla blbost. Ale co já vím?“ dodal na závěr Colantonio, který se však musí v současnosti soustředit především na svou novou hru.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.