branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Zajímavé detaily z debaty vývojářů o Cyberpunku 2077

Zajímavé detaily z debaty vývojářů o Cyberpunku 2077

Včerejší ukázce následovala diskuze o herním stylu, vedlejších úkolech i úpravě hrdiny

31. 8. 2019
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Není sporu o tom, že včerejší večer patřil Cyberpunku 2077 – vývojáři z CD Projektu odtajnili nových 15 minut záběrů, poskládaných z dema, které jsme mohli za zavřenými dveřmi sledovat na E3 i Gamescomu. Mnozí tvrdí, že šlo o nejrychlejší čtvrthodinu jejich života, bez ohledu na výživný komentář snad ke všem podstatným scénám a plejádě novinek, o kterých mohli hráči dosud pouze slyšet z vyprávění. Ukázka zároveň posloužila k tomu, aby nadšení hráči hleděli na Cyberpunk 2077 s realistickým očekáváním a začali v plném rozměru chápat, čeho se mohou za necelých osm měsíců dočkat. Ano, trochu zeširoka mluvíme o možném zklamání z toho, že Cyberpunk 2077 nevypadá jako technologické demo nejnovější verze populárního enginu, síla hry ale tkví v jednotlivých mechanismech, volnosti rozhodování, RPG systému nebo obřím světě, a právě o tom ještě hodinu po uvedení videa debatovali vývojáři z CD Projektu. Abyste ale nemuseli sjíždět celou hodinovou diskuzi, máme pro vás ty nejdůležitější body pěkně na jednom místě a v kondenzovanější formě.

Vzhledem k tomu, že Cyberpunk 2077 má být v první řadě výživným RPG, začněme skladbou misí. Není pochybo o tom, že hlavní dějová linie bude stát za to – scenáristé svůj um předvedli už v Zaklínači 3 a jestli máme jmenovat jedinou věc, o kterou se skutečně nebojíme, pak je to právě příběh. Trojice vývojářů – Miles Tost, Pawel Sasko a Philipp Weber – však odhalili něco, co musí potěšit každého fanouška žánru her na hrdiny. Po dokončení Zaklínače 3 totiž CD Projekt ustavil speciální skupinu designérů a scenáristů, kteří se starají pouze o vedlejší úkoly, a i když to neznamená, že jejich splnění musí vždy podléhat něčemu třeskutě originálnímu, měly by být ještě pečlivěji zasazeny do herního světa a pokaždé obaleny příběhem, který je povýší nad úroveň nechvalně proslulých fetch questů. Jistě, vycházet v tuto chvíli můžeme pouze ze slibů, které dávají vývojáři před vydáním, pokud už ale vedlejší úkoly v Zaklínači 3 stály za to, Cyberpunk 2077 na tom může být i díky popisovaným okolnostem ještě o kousek lépe.

Vývojáři potvrdili, že si za účelem vybudování Night City pozvali skutečné architekty a urbanisty, kteří mají zaručit logiku rozmístění jednotlivých distriktů i budov, ale také silnic a ulic, jako kdyby mělo být Night City skutečnou metropolí.

Všechny questy by navíc měly plně využívat svět, který pro hru polští autoři vytvořili. Night City je možná rozlohou menší, než byla mapa třetího Zaklínače, ale pne se do výšky a také podle nové ukázky je zřejmé, že v něm bude přeci jen trochu těsněji nežli tomu bylo v Geraltově fantasy světě. Vývojáři navíc během debaty potvrdili, že si za účelem vybudování Night City pozvali skutečné architekty a urbanisty, kteří mají zaručit logiku rozmístění jednotlivých distriktů i budov, ale také silnic a ulic, jako kdyby mělo být Night City skutečnou metropolí, schopnou plnit všechny požadavky svých obyvatel. Přesun mezi jednotlivými částmi Night City je pak podle designéra questů Philippa Webera velmi uspokojivý, a i když bude mít Cyberpunk standardní systém rychlého cestování, sám jej prý spíše nevyužívá. Důvodem je jednak skutečnost, že by se na každém rohu mělo nacházet něco zajímavého, a jednak zábava spojená s dopravními prostředky. V této části debaty došlo na potvrzení, že se v průběhu hraní můžeme dostat k létajícím vozidlům, obecně to ale budou spíš konvenčnější kusy, které budeme moci parkovat ve vlastní garáži a upravovat je.

To se samozřejmě do velké míry týká i zvolené postavy – hlavního hrdiny, či hrdinky V – a už z dřívějších prezentací víme, že lidem z CD Projektu RED hodně záleží na celkovém stylu oblékání i vystupování. Současně s tím se proto zbavili jednoho z nejotravnějších prvků všech RPG, a to je nutnost neustále měnit výbavu, jen aby měla co nejvyšší atributy a nezůstávali jste v soubojích pozadu. Level designér Miles Tost proto potvrdil, že vytvořili systém, v rámci kterého nebudete muset dělat módní ústupky a mít po celou dobu hraní třeba jen základní bundu, byť s postupným zvyšováním schopností a bez ztráty jakékoliv výhody, kterou vám postup hrou dá. Na tomto místě pak můžeme z uzavřených prezentací doplnit, že šatník bude opravdu hodně pestrý a zcela odpovídá kyberpunkovému zasazení hry.

 

Vedle módy, města a přesunů po něm však bude Cyberpunk 2077 samozřejmě o plnění hlavních příběhových úkolů, ke kterým můžete přistupovat, jak se vám zlíbí. Vývojáři ve studiu mluvili zejména o zvolené třídě Netrunner, kterou lze obecněji popsat jako standardního hackera a podle vývojářů také jako tu nejkreativnější třídu, kterou si můžete vybrat. Vzhledem k tomu, že svět hry je doslova prošpikován elektronikou, otevírá možnost nabourat se do jakéhokoliv systému spoustu možností. K průnikům do sítě slouží terminály, prostřednictvím kterých lze ovládat takřka cokoliv v dané oblasti a přímo tím ovlivnit způsob, jakým budete Cyberpunk 2077 hrát. A i když ukázka demonstruje třeba nejrůznější způsoby odlákání pozornosti, nebo vzdáleného vypořádání se s nepřáteli, podle vývojářů nemusí být Netrunner jen tichým assassinem. Můžete zcela bez omezení využívat jakékoliv zbraně, kombinovat je s hackováním a samozřejmě do toho přimíchat i smrtelný tanec s nano drátem.

Vývojáři ale zatím nemluvili o negativních vlivech mechanických součástí biologických těl a je stále otázkou, jestli bude tento aspekt do hry promítnut, nebo mu lidé z CD Projektu nepřikládají takovou váhu.

Ten spadá do kategorie kybervýbavy, která však může být plně implementovaná na vaše tělo, a rozhodně se netýká jen kyberoka, jehož implantaci u Ripper doca jsme mohli sledovat v loňské ukázce. Tentokrát mluvili vývojáři třeba o lepších nohách, umožňujících skákat výše, nebo dopadat na zem tišeji, představivosti se ale v tomto ohledu asi meze nekladou a hry jako DeusEx mohou posloužit jako vcelku solidní představa toho, co nás čeká v Cyberpunku. Vývojáři ale zatím nemluvili o negativních vlivech mechanických součástí biologických těl a je stále otázkou, jestli bude tento aspekt do hry promítnut, nebo mu lidé z CD Projektu nepřikládají takovou váhu. Konkrétněji pak nerozebírají ani úpravu zbraní, jen Miles Tost slibuje, že všechny kosmetické i technické změny zbraní ve hře opravdu uvidíte, respektive ucítíte a že se do akčních pasáží plně promítne váš trénink a zlepšující se schopnosti.

Zbytek debaty, byť zajímavé a příjemně vedené, se už nicméně dotýkal témat, která vývojáři probírali v jednotlivých rozhovorech po E3 a Gamescomu a ke kterým jsme se vyjadřovali i my v našich dojmech. Nad rámec Deep Dive videa z pátečního večera vás proto ještě jednou zveme k jejich zhlédnutí a nezapomeňte se také podělit o komentář s vlastními dojmy a pocity, které ve vás nová ukázka vyvolala.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru