Jak už jsme avizovali na konci minulého týdne, ve velkorysém předstihu se nám do ruky dostala jedna z nejočekávanějších her letošní podzimní sezóny. Pustili jsme se do hraní God of War Ragnarök a právě dnes, několik týdnů před vydáním, se s vámi můžeme podělit o první dojmy. Ačkoliv je toho víc, co vám říct nemůžeme než můžeme, vzniká prostor pobavit se o tom, jak Ragnarök začíná, jakou změnou prošli hlavní protagonisté, a jak působí hraní v úvodních hodinách, ve kterých navštívíte i jeden z dříve nedostupných světů Svartálfheim. Nutno přiznat, že očekávání na naší straně byla značná – zejména s přihlédnutím k tomu, jak povedenou hrou byl první díl nové ságy z roku 2018 – a vývojářům ze studia Sony v Santa Monice musíme vyseknout pochvalu. Trailery nelhaly a rozjezd hry vás zastihne nepřipravené, pokud jen na krátkou chvíli polevíte.
Jestli jste hráli předchozí hru, což vám vřele doporučujeme právě skrze to, že Ragnarök začíná bez jakéhokoliv ptaní, možná si vzpomenete na Atreovu vizi, v níž se objevil Thor. O něm vývojáři mluvili už dříve, když představovali svou podobu známého boha blesků a Odinova syna, a příjemné je, že se v nové hře objeví v identické scéně jen několik minut po startu hry. Vše má svůj smysl a začne příběh, který nás na ploše úvodních hodin opravdu pohltil. Jednotlivé dialogy mezi postavami neztrácí nic na uvěřitelnosti hry z roku 2018, chemie mezi Kratem a Atreem je přitom úplně jiná, protože syn unaveného boha války dospívá a rázem se zdá, že otce vůbec nepotřebuje. Přesto nemizí silné pouto i citlivý vztah, ve kterém Kratos neobnažuje vlastní pocity a Atreus se s přibývajícím věkem podobným způsobem zatvrzuje. Ragnaröku ale nechybí ani humor, silné momenty, při kterých i oči těch největších drsňáků zvlhnou a samozřejmě dojde na boj.
Hádanky spočívají například ve zmrazování gejzírů nebo posouvání nejrůznějších kladek, závěsů či bran, abyste se mohli na loďce dostat až do Nidavelliru.
Možná by se slušelo říct, že boj vlastně nikdy nekončí, protože i když zrovna Kratos netřímá v rukou svou sekeru či řetězy s čepelemi, pořád proti něčemu a někomu bojuje. I díky pouhým náznakům nebo tónu hlasu máte pocit, že vás spolu s hlavním hrdinou něco trápí a něco nám naznačuje, že se to nezmění až do samého konce hry. Ten je ovšem i z našeho pohledu ještě v nedohlednu – God of War Ragnarök se jeví jako dlouhá hra – a povídat si o všem budeme konkrétně až v listopadu. Na závěr krátkého textu k videu, které jsme pro vás dnes natočili, chceme ještě potvrdit, že v úvodu zmíněná trpasličí říše má něco do sebe a ve chvíli, kdy do ní zavítáte z Midgardu, kde vládne nelidským mrazem soudná zima Fimbulwinter, budete podobně jako okouzlený Atreus jen koukat kolem. A to nejen na písek a sluníčko, ale také na struktury, které zde vystavěli trpaslíci a které vám poslouží k prvním ochutnávkám nových prostorových hádanek. Ty spočívají například ve zmrazování gejzírů nebo posouvání nejrůznějších kladek, závěsů či bran, abyste se mohli na loďce dostat až do Nidavelliru a poprosit trpaslíky o pomoc. V jaké souvislosti? To už vám nemůžeme ani naznačit, snad ale neprozradíme mnoho, když i tenhle úvodní úkol má co dočinění s bohy.
Na všechno se navíc opravdu skvěle dívá, byť míra překvapení, čeho jsou v Sony Santa Monica schopní, už možná není takové jako před několika lety na PS4. Ragnarök nicméně dorazí i na tuto platformu, takže o to víc jsme dychtiví zjistit, jak bude hra vypadat v dalších světech a co nového do konceptu přinese. Aktuálně je největší změnou či vylepšením nasvícení, díky kterému působí hra ještě živěji a samozřejmě oceňujeme i design velkých soubojů, kterých si hned od startu – stejně jako v předchozím případě – užijete opravdu dosyta. Tempo, se kterým Ragnarök začíná, je strhující a až další hodiny hraní ukážou, jestli neztratí dech. Zatím tomu nic nenasvědčuje.