Rok utekl jako voda, a proto nastal čas na další, v pořadí už čtvrtý ročník Czech & Slovak Games Week, který začíná právě dnes 13. listopadu v 19:00 a potrvá až do příštího pondělí 20. listopadu. Akce se i letos váže k jednomu z důležitých dat v naší společné historii, a to k 17. listopadu. Při této příležitosti se znovu čeští a slovenští vývojáři za podpory GDACZ (Asociace českých herních vývojářů) a SGDA (Slovenská herní asociace) spojili ve snaze představit své počiny nejen tuzemským hráčům, ale celému světu. V tom jim napomůže i další prezentace Direct Showcase 2023.
I letošní ročník si může připsat hojnou účast, jelikož se zapojilo celkem 115 studií a vývojářů a více než 270 titulů. Výběr je rozhodně rozmanitý, jak dosvědčí nejen oficiální stránka události, ale za pár hodin i přímo pohled na Steam nebo GOG, kde akce probíhá. Herní týden tradičně nabídne velké slevy, čili není pro hráče lepší příležitost, kdy okusit něco nového z české a slovenské tvorby, ovšem nad rámec toho proběhne i celá řada autorských hraní a streamů, které zájemce blíže seznámí s některými hrami. „Czech & Slovak Games Week se stává nejen významnou událost pro hráče, ale i pro malá a střední studia, která se snaží zviditelnit na globálním trhu. Jsme pyšní, že můžeme tuto událost pořádat a podporovat tak naše talentované vývojáře,“ uvedl k akci předseda Asociace českých herních vývojářů Pavel Barák.
Jak už bylo zmíněno, ani tentokrát nechybí vlastní prezentace českých a slovenských her CZ & SK Direct Showcase 2023, která proběhne dnes od 20 hodin a bude se vysílat na YouTube, Twitchi i přímo na Steamu. Zde se ukáže například blížící se hra Last Train Home od Ashborne Games nebo plošinovka Karla Matějky s názvem Bzzzt, jež shodou okolností vychází právě dnes večer. Nebude chybět ani nedávno oznámený velký PC titul Gray Zone Warfare od Madfinger Games nebo slovenská tahová strategie Forgotten but Unbroken, ale vedle nových informací, trailerů či gameplayů dojde i na čerstvá oznámení. V upoutávce můžeme dále mimo jiné vidět hry jako Someday You’ll Return, která loni obdržela Director’s Cut, nedávno vydané The Gray Man, Calcium Contract, Bulánci nebo naopak nadcházející Matcho, Magna Regna či HeistGeist, celkem nás však čeká více než 20 titulů, které mají co ukázat.
O vizuální prezentaci se stejně jako v předchozích letech postarala grafička a výtvarnice Anna Voříšková, kterou jsme při této příležitosti opět vyzpovídali. Ta se navíc rozpovídala nejen o své grafické práci, ale i o organizaci jako takové. „Já osobně stojím už od prvního dne za veškerou grafikou, kterou událost vyžaduje. Je to každoročně neskutečné množství práce – většinou mezi 40 až 60 hodinami – ale vidět výsledek, vidět událost běžet na všech platformách, to mi vždy udělá neuvěřitelnou radost. Jsem hrdá na celý tým a na to, co jsme společně dokázali. Co se hlavní ilustrace týče, letos jsem jako téma zvolila přátelství mezi Českou republikou a Slovenskem,“ vysvětlila. Zatímco se vizuál prvních dvou ročníků soustředil především na samotné české a slovenské hry, respektive jejich hrdiny, loňský třetí ročník vyzdvihl naopak vývojáře a hráče, tentokrát se na to šlo tedy zase trochu jinak.
„Na obrázku můžete vidět dva přátele, Češku a Slováka, kteří spolu hrají co-op plošinovku. Jejich postavičky musí spolupracovat, aby společně dokázali najít oba klíče a otevřít bránu hradu. Ilustrace má zároveň i trochu vzdělávací záměr, jelikož zobrazuje několik známých památek obou zemí, stejně tak jako místní populární pochutiny!“ doplnila a obě jsme se shodly na tom, že treska s rožkom byla vskutku skvělým nápadem. „I letos jsem se držela poněkud neonových gamer barev. Myslím, že po těch letech už k události neodmyslitelně patří. A už pomalu začínám vymýšlet, jakou paletu použiji příští rok! Ilustraci jsem nakreslila kombinací kresby na iPadu v Procreate a finálních úprav a polishe v Adobe Photoshop. Jako vždy jsem se hodně soustředila na detaily – je to jedna z věcí. co mě baví kreslit nejvíce!“ O tom se ostatně můžete sami přesvědčit na přiložených obrázcích, které nám byly exkluzivně poskytnuty a zachycují právě výřezy z detaily, ale i drobný náhled do postupu prací.
„Nemůžu uvěřit tomu, že toto je už čtvrtý rok, kdy pořádáme naši událost Czech & Slovak Games Week. Pamatuji si organizaci prvního ročníku, jako by to bylo dnes. Členy týmu šlo tehdy spočítat na prstech jedné ruky. A popravdě, ani dnes nás není o moc více. Co většina lidí neví, je to, že Czech & Slovak Games Week vzniká díky těžké dřině vášnivých dobrovolníků. Pracujeme zadarmo, protože nám na události záleží a chceme využít naše schopnosti k propagaci místního herního průmyslu. Jsme neskutečně rádi, že nám platformy Steam a GOG toto každoročně umožňují,“ dodala na závěr. Anninu práci můžete sledovat například na Instagramu nebo zde.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.