Marvel Rivals, Marvel Games, NetEase, Začala alfa Marvel Rivals, kritika ale byla zakázána

Začala alfa Marvel Rivals, kritika ale byla zakázána

Hráči nesmí hru negativně hodnotit, smlouva se teď upravuje. Chystá se dalších 20 postav

Zdroj: NetEase
13. 5. 2024
Název: Marvel Rivals Vývojář: Vydavatel: , Platformy: Žánr:

Na konci března byla po úniku oficiálně představena týmová PvP střílečka Marvel Rivals, v níž se spolu utkávají i spojují nejrůznější superhrdinové a záporáci napříč portfoliem společnosti Marvel. Na hře pracují NetEase Games a v tuto chvíli je určena pouze pro PC. Datum vydání zatím nebylo stanoveno, ale už při oznámení vývojáři lákali zájemce a budoucí hráče, aby se přihlásili do alfy. Ta už běží, ovšem přístup do ní byl ovšem podmíněn souhlasem s trochu netradičními smluvními podmínkami. Ty v podstatě hráčům zakazovaly hru kritizovat.

Na poněkud sporný bod ve smlouvě, kterou obdrželi k podepsání tvůrci a hráči žádající o přístup k playtestu, upozornil Brandon Larned alias Seagull, streamer a bývalý profesionální hráč Overwatch, ke kterému jsou Marvel Rivals shodou okolností přirovnáváni. Ten vyjádřil své zklamání ohledně Marvel Rivals, respektive ohledně přístupu jako takového, a vypíchl bod 2.1 nadepsaný non-disparagement, který zamezuje znevažování. Dle něj tvůrci obsahu souhlasí s tím, že nesmějí činit žádná veřejná vyjádření či se zapojovat do diskuzí, které poškozují pověst hry. Dále nesmějí znevažovat nebo satiricky poznámkovat herní obsah, postavy nebo hudbu, ale také se musí vyhnout „zlomyslného“ srovnávání s konkurenčními tituly a subjektivnímu negativnímu hodnocení hry.

Larned poznamenal, že řada streamerů a dalších tvůrců smlouvu určitě podepsala, aniž by si ji pořádně přečetli. To už samozřejmě není problémem vývojářů či společností NetEase a Marvel, přesto je zbavení práva na negativní kritiku a hodnocení hry dost zvláštní a zarážející. Uzavřený alfatest navíc není vázán NDA, poněkud paradoxně jsou naopak hráči vyzýváni, aby se dělili o své zážitky a poznatky. Někteří další hráči na tento paradox poukazovali i na oficiálním discordovém serveru hry, kde se později objevila omluva komunitního manažera, podobné vyjádření obdržel například i magazín PCGamesN. Vývojáři si uvědomili, že znění smlouvy není ideální, proto nyní pracují na jeho přepracování a ujišťují hráče, že stojí o jejich názor.

Budoucí postavy

Díky prvnímu spuštění hry se navíc mohou už činit i datamineři, přičemž Miller Ross známý svými nálezy v Marvel’s Avengers nebo Suicide Squad: Kill the Justice League přišel se seznamem dalších postav, které by se měly časem ve hře objevit. Zatím bylo představeno 19 hratelných postav (Rocket Racoon, Star Lord, Black Panther, Iron Man, Doctor Strange, Scarlet Witch, Namor, Magneto, Magik, Storm, Peni Parker, Luna Snow, Loki, Hulk, Spider-Man, Groot, Mantis, Punisher a Galactus), ne všichni jsou ovšem k dispozici už nyní. Ross sdílel seznam dalších 20 zatím neoznámených postav, s nimiž se však dle souborů hry počítá, přičemž nechybí ani jejich stručný popis a historie.

Mají jimi být Human Torch, Hawkeye, Captain America, Cloak & Dagger, Ultron, Moon Knight, Squirrel Girl, Black Widow, Venom, Thor, Mr. Fantastic, Winter Soldier, Blade, Adam Warlock, Jeff the Landshark, Psylocke, Wolverine, Invisible Woman, The Thing a Iron Fist (Lin Lie). Ross dále předpokládá, že konkrétně Hawkeye, Moon Knight, Cloak & Dagger, Ultron, Thor a Johnny Storm mají nejblíže k zařazení do hry. Dále nalezl i neoznámené lokace a mapy, kterými by měly být Hydra Erebus Base, The Intergalactic Empire of Wakanda, Klyntar, Empire of Eternal Night a Krakoa. Překvapivě se zatím v souborech nenachází větší množství skinů a různých kosmetických doplňků, o ty by však s největší pravděpodobností neměla být později nouze.

5