Ani po týdnu od vydání naší recenze Dreams od Media Molecule nejsme úplně rozhodnutí, jestli hlavní síla spočívá v narůstajícím katalogu originálních her, v robustním editoru, v němž kreativitou oplývající lidé ony originální hry vytváří, nebo ve zkombinování obou těchto světů. Ale zatímco odpověď na tuto otázku musí zřejmě najít každý sám, jasno už máme v tom, že pokud někdo stráví při tvorbě vlastních projektů spoustu času, může se o herním vývoji mnohé naučit a otevírá si tak cestu ke skutečnému zaměstnání v oboru. Před týdnem to mohlo působit jako zbytečné přehánění, nyní už ale můžeme mluvit o prvním člověku, který takovou nabídku dostal a stane se z něj vývojář na plný úvazek.
Řeč je o autorovi s přezdívkou JimmyJules153, který se v komunitě Dreams proslavil svým titulem Blade Gunner. Pravda, nejde o nic originálního – v podstatě můžeme mluvit o kopírce úspěšného Resogunu – pořád ale nemůže zůstat stranou skutečnost, že takovou hru musel JimmyJules vytvořit od základu a úplně sám. O to překvapivější je jeho přiznání v rozhovoru pro magazín Escapist, že se nikdy předtím hru vytvořit nepokusil. JimmyJules nicméně dodává, že už od prvního pohledu na intuitivní prostředí v Dreams věděl, jak a co udělat, aby mohlo něco vzniknout a výsledkem je plnohodnotná arkáda, která je přinejmenším na pohled tak chytlavá, jako originální Resogun.
Nejvíce nadaného autora potěšila odezva od lidí, kteří si jeho Blade Gunner v Dreams zahráli a je mu obrovskou ctí, že se mohl zařadit po bok dalších neméně povedených titulů od dalších kreativců.
„Nástroje a možnosti přesahují všechno, co bychom si mohli přát na jakékoliv platformě. Ihned jsem viděl obrovský potenciál, čím se Dreams může i s podporou komunity stát,“ chválí JimmyJules vývojáře z Media Molecule. Nejvíce pak nadaného autora potěšila odezva od lidí, kteří si jeho Blade Gunner v Dreams zahráli a je mu obrovskou ctí, že se mohl zařadit po bok dalších neméně povedených titulů od dalších kreativců. To nejlepší ale přišlo jen tak, mimoděk, když JimmyJules přiznal, že ho oslovilo evropské vývojářské studio a nabídlo mu zaměstnání: „Oslovili mě a nabídli, abych se připojil k jejich týmu. Jsem z toho pravdu nadšený a těším se, kam mě budoucnost zavlaje,“ dodává. Nadaný Australan už ale bohužel neuvádí, jaké studio jej oslovilo a nezmiňuje to ani v žádném příspěvku na svých účtech na sociálních sítí.
Důvodem, proč po něm ale sáhli profesionálové nemusí být jenom úspěch Blade Gunneru. Pokud se totiž podíváte na Jimmyho YouTube, můžete začít rázem čerpat spoustu nápadů a informací o tom, jak Dreams funguje a jak něco svého vytvořit. Nad rámec tutoriálů od Media Molecule totiž nabízí JimmyJules i komentář k více než čtyřem desítkám návodů a vypadá to, že se za dobu strávenou v uzavřené betě a early accessu skutečně něco naučil.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.