Minulý čtvrtek obdržela hra Doom Eternal důležitý update, který vedle silnějších démonů, nových úrovní progresu Echelon Leveling a snadnější správy přátel přinesl také robustní ochranu proti cheaterům. Šlo o řešení od společnosti Denuvo, které pracuje na úrovni jádra celého operačního systému a bez ohledu na to, že se spouští a vypíná společně se hrou, případně jej lze kdykoliv odinstalovat, hráčům se takový zásah ani trochu nelíbil. Objevily se jednak pochyby nad bezpečností takového řešení, někteří hráči hlásili pokles výkonu a vše nakonec skončilo u „obligátních“ review bomb, které začaly po stovkách a tisících dopadat na Steamu. Od 14. května, kdy bylo jisté, že Doom Eternal uplatní popisované řešení od Denuva, hodnotilo hru negativně bezmála sedm tisíc hráčů, jak se ovšem zdá, vývojáři v tomto případě nezůstali vůči momentálně již uklidňující se kritice slepí. Podle vyjádření výkonného producenta Martyho Strattona na Redditu totiž v průběhu následujícícho týdne dojde k odstranění celého systému a id Software bude hledat jinou cestu.
Stratton vyzdvihuje účinnost systému integrovaných do jádra operačního systému a zaručuje se za nejvyšší možnou úroveň bezpečí a zachování soukromí všech hráčů.
„Náš tým se zabýval stížnostmi stran nestability a degradace výkonu u některých uživatelů a pochopitelně jsme si všimli i vašich obav z použití systému Denuvo Anti-Cheat. Jak to ale obvykle bývá, věci nejsou tak jednoznačné, jak se může na první pohled zdát, a proto bych rád promluvil o krocích, které momentálně podstupujeme a nabídnout vám určitý kontext, na základě kterého jsme učinili některá dřívější rozhodnutí,“ začíná Stratton svůj vzkaz komunitě. Dále rozebírá, proč se pro anti-cheatovací systém od Denuva rozhodli a v první řadě zmiňuje záruku za co nejlepší zážitek ze hry a ochranu poctivých hráčů. Dalším důvodem byla snaha připravit si půdu pro spuštění režimu Invasion, který bude mixem kampaně a multiplayeru, pro nějž je férovost hry rovněž velmi důležitým aspektem. Zatřetí pak Stratton vyzdvihuje účinnost systému integrovaných do jádra operačního systému a zaručuje se za nejvyšší možnou úroveň bezpečí a zachování soukromí všech hráčů. Přesto ale nakonec potvrzuje, že hra od této ochrany upustí.
„Bez ohledu na naše nejlepší úmysly, hráči dali v reakcích jasně najevo, že svůj přístup k integraci anti-cheatovacích nástrojů musíme změnit. Společně s tím tedy v dalším updatu pro PC tuto technologii ze hry odstraníme,“ říká Stratton. Naznačuje rovněž, že již probíhá další výzkum, jaká opatření si Doom Eternal opatří v budoucnu a nezapomíná na hráče, kteří se o multiplayer nezajímají. Chce proto zaručit, aby hraní kampaně nebylo podmíněno běžícícm anti-cheatovacím systémem a naopak v důležitých multiplayerových módech byla ochrana co nejlepší a současně i maximálně vyhovující všem hráčům. Bez ohledu na toto rozhodnutí a určitou vstřícnost se nicméně Stratton ostře vymezuje proti nařčením, která se v souvislosti s touto kauzou na internetu objevila.
„Je ovšem důležité podtrhnout, že rozhodnutí zahrnout anti-cheat byl řízen výhradně naším týmem v id Software. Zaznamenal jsem spekulace, že nás Bethesda nutí do těchto rozhodnutí, což není pravda. Zároveň chci také říct, že odstranění anti-cheatovacího softwaru od Denuva nemá co dočinění s jeho kvalitou. Mnoho z vás si bohužel spojilo problémy spojené s výkonem a nestabilitou kvůli Updatu 1 právě s anti-cheatem, ale ve skutečnosti spolu nijak nesouvisí,“ vysvětluje producent hry. V závěru svého vzkazu pak slibuje, že id Software bude i nadále pracovat na vylepšení výkonu Doom Eternal, což by se mělo projevit už v chystaném updatu 1.1, který řeší například alokaci virtuální paměti a další podobné záležitosti, které předchozí update nebral v potaz.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.