branding
Assassin’s Creed Mirage (Rift), Ubisoft, Z Assassin’s Creed Mirage byl vystřižen opičí společník

Z Assassin’s Creed Mirage byl vystřižen opičí společník

Vývojáři prozradili, čeho se museli zbavit. Nechtěli zabíjet psy, za oběť padly i speciální útoky

Zdroj: Ubisoft
26. 3. 2024
Název: Assassin’s Creed Mirage (Rift) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
5. 10. 2023
6. 6. 2024 (iOS)

Minulý týden se v San Franciscu konala konference GDC 2024, kde se mimo jiné dostala ke slovu i společnost Ubisoft. Ta představila svůj prototyp Neo NPC, jemuž jsme se věnovali v samostatném článku, ale došlo i na přednášku věnující se v tuto chvíli poslední vydané hře ze série Assassin’s Creed, tedy dílu s podtitulem Mirage. Přednáška nesla název „Between Legacy and Modernity: Creating an Homage Game to the 15-Year-Old Assassin’s Creed Franchise“ a krátký souhrn byl připraven i prostřednictvím článku na oficiálním blogu. Kromě připomenutí často vzpomínaného návratu ke kořenům a skutečnosti, že původně šlo o DLC, z něhož však nakonec vzešla plná hra, došlo i na téma nepoužitého či vystřiženého obsahu.

Zdroj: Mirage

Creative director Stéphane Boudon a producent Fabian Salomon se například vrátili na úplný začátek a zmínili, že když si Basima zvolili za svou novou hlavní postavu pro návrat na Blízký východ, zvažovali i ztvárnění měst Acre, Jeruzaléma a Damašku z první hry. Tato města ovšem v devátém století nebyla tolik zajímavá jako během křížových výprav, naopak Bagdád na tom byl přesně naopak, když šlo o centrum veškerého dění v daném regionu. Během vývoje pak docházelo i k dalším výrazným změnám a právě i škrtům, jež byly většinou učiněny kvůli zefektivnění vývoje. Nešlo vždy o snadné a chtěné rozhodnutí, na druhou stranu však vývojáři přiznávají, že některé škrty nebyly na škodu, naopak hře posloužily dobře.

Jedním takovým případem je opičí společník, jenž byl ovšem vystřižen velice brzy a ani se nedopracoval k realizaci. Důvodem byla jednak náročnost, především na animace, ale kromě toho i věrnost, jelikož opice v té době v Bagdádu údajně nebyly. Původní představou nicméně bylo, že by opice byla jakýmsi kapsářem, jenž by dokázal vybírat kapsy, upoutávat pozornost a samozřejmě následovat hrdinu včetně vlastního přístupu k parkouru. Mezi nepřáteli se pak nacházeli i psi a jejich vodiči, kteří to naopak dotáhli až do alfy, kde však byli rovněž vystřiženi. Zde nebylo příliš těžké rozhodnout o nepoužití, jelikož vývojáři neviděli možnost, jak se v některých situacích vyhnout zabíjení psů. Též bylo navrhováno odstranění koní z měst, ale na to nakonec nedošlo. Ve hře má být navíc stále možnost, jak se s ním či velbloudem dostat na střechy.

Na doprovodném obrázku každopádně můžeme vidět i další prvky a mechanismy, jejich osud byl zpečetěn a do hry se nikdy nedostaly. Ve fázi konceptu se vystřižení nevyhnula čtvrt Mukkarim a také písečné bouře. Ty byly vystřiženy navzdory jejich přítomnosti v Origins, kde k nim ovšem docházelo v pouštích, přičemž se vyhýbaly městům. Avšak přivést písečnou bouři do Bagdádu by nebylo zrovna snadné ani vhodné. Během alfy pak byly vystřiženy i speciální útoky, vedlejší příběhové pasáže a také režim New Game+, který se však do hry nedávno vrátil dodatečně. Zde sice zmíněna nebyla, ale kromě toho ale víme i o vystřižené potitulkové scéně, kterou odhalil český insider a modder Sliderv2. To každopádně není jediné tajemství, které Mirage ukrývá.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru