Krátce před plánovaným vydáním informují vývojáři z Ubisoftu, že chystaná free to play akce XDefiant slibovaný letní termín nestihne. Ačkoliv na konci srpna producent hry Mark Rubin tweetoval, že vývojáři odstraňují poslední bugy a budou titul posílat k certifikaci, na cestě k dokončení se něco pokazilo. Přesněji to byla ona certifikace, kterou XDefiant neprošel a vývojáři tak musí celý proces absolvovat znovu. Je to opět Mark Rubin, který informuje hráče a podrobně rozebírá, jak certifikace probíhá a co všechno musí tým vývojářů udělat, aby hru připravil a mohla konečně vyjít v plnohodnotné verzi.
Check out this blog post that just went up! Hopefully, this is all clear. There is a lot of detail here that you wouldn’t normally see. https://t.co/xgarBOKjeP
— Mark Rubin (@PixelsofMark) September 11, 2023
„Ahoj, fanoušci XDefiantu. Mám pro vás novinku a je opravdu velká. Chceme vám vysvětlit, proč ještě nemáme pevné datum vydání,“ začíná Rubin svůj článek ze včerejšího večera. Jak už padlo výše, důvodem, proč XDefiant nevyšel už na přelomu srpna a září, jak se z posledních zpráv očekávalo, je skutečnost, že titul neprošel certifikací u Sony a/nebo Xboxu. Rubin není konkrétní, na které z platforem XDefiant nesplnil stanovené požadavky, uvádí však, že důvodem nebyly nedostatky se hrou jako takovou, ale s náležitostmi týkající se její integrace do příslušného ekosystému. Problém je však v tom, že celý proces, ve kterém vývojáři chyby napraví, následně pečlivě otestují, a až poté pošlou na certifikaci, bude trvat několik týdnů s tím, že ani odpověď od Microsoftu či Sony nepřijde obratem. Z toho důvodu Rubin odhaduje, že by hra mohla dorazit na konci září, ale možná až v polovině října, což nelze v tuto chvíli přesně odhadnout.
Rubin v odkazovaném článku popisuje, že po opravách všech chyb přichází období 2-3 týdnů, během kterého se připravuje příslušný build hry a následně se týden hra testuje napříč několika odděleními a týmy. Po necelém měsíci je hra odeslána k certifikaci, která většinou probíhá po dobu dalšího týdne, a když nedojde k odhalení žádných nedostatků, hra může přibližně do 14 dnů vyjít. Jenže když na konci července Ubisoft odstartoval celý proces se hrou XDefiant, vývojáři netušili, že v polovině srpna dostanou zprávu o nesplnění požadavků a budou muset reagovat na seznam chyb. Nyní ale podle Rubina probíhají přípravné práce, a pokud už hra certifikací projde, jejímu vydání by nemělo nic bránit. Možné ale podle producenta je i to, že bude certifikace schválena jen podmínečně, což by znamenalo připravit ještě patch na den vydání, a kvůli němu by se vydání posunulo až na polovinu příštího měsíce.
„Stejně jako v případě mnoha dalších věcí jsme si pro tuhle hru nevybrali typickou cestu. Mít miliony lidí, kteří hrají vaší hru dlouho před tím, než vyjde, není normální. Nebát se ukázat nedokončený produkt se všemi nedostatky milionům hráčů také není normální. Byly to skutečné testy, ne jen marektingové eventy, takže pokud se máme bavit o vydání, skutečnou odpovědí je, že [hra vyjde] tak brzy, jak jen bude moct,“ uzavírá pak Rubin a děkuje všem hráčům za trpělivost. Pokud vás zajímá víc o hře jako takové, mrkněte do našeho archivu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.