branding
Xbox Cloud Gaming bude podporovat myš a klávesnici

Xbox Cloud Gaming bude podporovat myš a klávesnici

Služba se může otevřít dalším hrám. Spencer promluvil o vydávání her i EGS na Xboxu

Zdroj: Microsoft
27. 3. 2024

V průběhu noci z úterý na středu se objevila celá řada zajímavých zpráv z tábora Xboxu, ať už vychází z rozhovoru, který poskytl magazínu Polygon šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer, nebo přímo od Microsoftu v rámci informací o nových prvcích či službách. Pro přehlednost se budeme jednotlivě věnovat dílčím tématům, ze kterých je přímo pro hráče patrně nejpodstatnější fakt, že se Microsoft konečně rozhoupal k tomu, aby umožnil hraní přes Xbox Cloud Gaming také pomocí myši a klávesnice. I na počítači, kde je streamovací služba Xboxu snadno dostupná, jste totiž dosud museli disponovat gamepadem, který nemusí být nutně vždycky po ruce, výhledově se to ale změní, protože funkce už prochází testováním a brzy bude nasazena do ostrého provozu.

Xbox Cloud Gaming i bez gamepadu

Zpráva o možnosti hrát streamované hry dostupné v rámci předplatného Game Passu i pomocí myši a klávesnice, se objevila přímo na stránkách Xbox Wire. Jde o informace o nových verzích systémového softwaru konzole a doprovodného softwaru na PC, dostupných členům programu pro insidery. Jako hlavní novinka je právě zmiňovaná možnost hrát streamované hry bez gamepadu, a to konkrétně v prohlížečích Chrome, resp. Edge a samozřejmostí pak je záruka kompatibility také při hraní přes Xbox App na Windows. Abyste mohli funkce otestovat už nyní, musíte však být členem programu Alpha Skip-Ahead a zároveň ještě musíte v nastavení svého profilu zpřístupnit preview nových funkcí. Pak by ale mělo vše fungovat podle očekávání, což by se ve finále mohlo projevit pozitivně i na nabídce dostupných her. Pokud totiž existují tituly, které nemají podporu ovladače, v nabídce Xbox Cloud Gaming se objevit nemohly, až bude ale funkce dostupná pro všechny, tohle pravidlo zmizí.

Momentálně je klávesnici a myš možné použít u her jako Fortnite, Sea of Thieves, Grounded, Atomic Heart, Sniper Elite 5, High on Life, Gears Tactics nebo Pentiment, nabídka ale bude přirozeně růst a nikde se neuvádí, že by se měl Microsoft v tomto ohledu jakkoliv omezovat. Jediné, s čím musí hráči počítat, je například nutnost hrát v režimu celé obrazovky, případně počítat s tím, že se rozhraní z PC neobjeví do chvíle, dokud nepohnete myší nebo nestisknete některé z tlačítek na klávesnici.

Epic Games Store a další na Xboxu

Další zajímavá zpráva, která se točí kolem Microsoftu a Xboxu, pochází z rozhovoru s Philem Spencerem pro magazín Polygon. Rozhovor vzniknul v době konání letošního ročníku GDC a Spencer mluvil o celé řadě témat. Jedním z nich je i snaha otevřít platformu pro alternativní obchody s aplikacemi, jako je například Epic Games Store nebo Itch.io. Spencer od redaktorů Polygonu dostal přímou otázku, zda by si uměl skutečně představit, že kromě her přímo od Microsoftu a titulů, které jsou oficiálně zařazené do Xbox Storu, může platforma nabídnout i další tituly a šéf Xboxu s tím nemá problém. Odkazuje se zejména na fungování Windows, pro které by bylo nepředstavitelné, kdyby jeho uživatelé neměli možnost volby. Spencer proto věří, že z podobného přístupu může profitovat také herní konzole, zvlášť v době, kdy obec hráčů příliš neroste. Z druhé strany je ale nutné brát tato prohlášení s nadhledem, protože nejde o odhalení konkrétních plánů a realizace, pokud na ní dojde, může ještě nějakou dobu trvat.

Multiplatformní vydávání je reakcí na potřeby generace Z

Další téma, které Spencer rozebíral, se týká otevřeného přístupu k Xboxu jako takovému i multiplatformního vydávání her. Spencer uvedl, že se platforma mění podle potřeb svých zákazníků, a ti – zejména vycházející z generace Z – nejsou příliš zvyklí na to, nechávat se uzamykat v jediném ekosystému. I proto chce změnit zaběhlé schéma, což se odráží v dostupnosti čtyř dosud pro Xbox a Windows exkluzivních her na dalších platformách a zároveň ve snaze více se otevřít možnostem, jak si užít Xbox. „Představa, že Xbox má být pouze zařízení, které připojujete k televizi, není něco, co bychom viděli z výstupů dotazníků pro generaci Z. Protože nic dalšího takhle nevnímají,“ uvedl Spencer. Jako příklad zmínil aplikaci TikTok, která je dostupná na operačních systémech iOS i Android, a právě takhle prý Spencer v dlouhodobém horizontu uvažuje o Xboxu. Znamená to ale nejen softwarové otevření dalším platformám či obchodům, jak je popsáno výše, nebo jde skutečně o další náznak, že by i po hardwarové stránce nemusel být Xbox onou krabičkou připojenou k televizi?

Propouštění jako důkaz pomalého růstu

Poslední ze zajímavých témat, které Spencer v rozhovoru komentoval, se týká propouštění. Není to tak dávno, kdy Xbox propustil přibližně 8 procent svých zaměstnanců, což ale má být jen odezvou na pomalý růst celého herního odvětví. O tom mluví Spencer už dlouho, naznačuje, že výrobci konzolí, ale i vydavatelé a vývojáři přestali oslovovat nové publikum, a to se musí nutně někde projevit. Bohužel, situaci nepomáhají ani nejrůznější projekce, které předpovídají, že herní odvětví bude příští rok slabší než v roce aktuálním, což je jen další impuls k tomu, aby společnosti začaly nacházet úspory a docházelo k dalším vlnám propouštění. Spencer se proto snaží podporovat myšlenky a nápady, jak růst odvětví zase nastartovat, na což nachází částečné odpovědi v odstavcích výše.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru