branding
Black Myth: Wukong, Game Science, Wukong se podle nových preview podobá spíš God of War

Wukong se podle nových preview podobá spíš God of War

Očekávaná akce se ukázala na Summer Game Festu. Chvála se snáší na grafiku a souboje

Zdroj: Game Science
17. 6. 2024
Název: Black Myth: Wukong Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
20. 8. 2024
2024 (Xbox Series S | X)

Jednou z her, která se objevila na doprovodné akci Summer Game Festu Geoffa Keighleyho, byl čínský Black Myth: Wukong. V rámci prezentace Play Days, kde si mohli pozvaní novináři a influenceři vyzkoušet vybrané tituly, bylo k dispozici 2hodinové demo, ze kterého mohly být v průběhu uplynulého víkendu publikovány dojmy. Do vydání hry zbývají už jen dva měsíce, takže pokud vás zajímá, na co se můžete těšit, magazíny jako IGN, Game Informer nebo Games Radar přináší odpovědi. A je rozhodně na místě upozornit hned na začátku, že i když to bylo zřejmé už z dřívějších dojmů, Black Myth: Wukong připomíná svým pojetím spíše God of War nežli Dark Souls.

Pokud se podíváte na kteroukoliv ukázku ze hry,  která byla publikována v uplynulém roce, musíte jednoduše žasnout nad tím, jak titul vypadá. Jde ostatně o něco, co zmiňují všechna preview jako jeden z nejzářivějších bodů celého zážitku z dema a na mnoha místech se uvádí, že jde o jedno z nejlépe vypadajících akčních RPG současnosti. Unreal Engine 5, který hru pohání, podává skvělý výkon například ve smyslu detailně zpracované vegetace nebo světla, demoverze ale například podle Games Radaru odhalila, že toho nešlo dosáhnout bez kompromisu. I přes upozornění vývojářů ze studia Game Science, že demoverze je omezená nejen v rozsahu, ale také v možnostech, redaktor zmíněného magazínu prý narážel na mnoho neviditelných zdí a trochu se ztrácel v tom, kam jít může a kam už nikoliv. Vývojáři nicméně zdůraznili, že plná verze nabídne víc míst k postupu vpřed, svět bude samozřejmě zaplněn řadou nehratelných postav a interakce budou širšího charakteru nežli byl souboj v demoverzi. Nakonec, právě na souboj byla ukázka zaměřená a například redaktoři IGN ji označují za běh mezi bossy.

Na škodu to ale nebylo, protože pokud jste potřebovali (další?) ubezpečení, že lidé z Game Science zvládli souboj na výbornou, pak se vám ho v odkazovaných článcích dostane. Neokoukaná estetika a detaily jako vytahování bojové hole z ucha hlavního hrdiny, kam si zmenšenou zbraň schovává do bezpečí, je jedna věc. Druhou – důležitější – pak ale tvoří samotný bojový tanec, k němuž souboje nejeden článek přirovnává. V Black Myth: Wukong je všechno o dobře načasovaném vyhnutí se dopadu nepřítelovy rány, ať už vedené zbraní nebo čímkoliv jiným. Podle Games Radaru je nutné zvyknout si, že perfektní „dodge“ je nutné aktivovat až v okamžiku, kdy rána dopadne na hlavního hrdinu, nikoliv těsně před tím, ale vše je prý o zvyku a během dvou hodin v demoverzi prý nenastal v tomto ohledu žádný větší problém. Specificky se to pak má i s těžkým úderem, který v základní variantě spustí až příliš dlouhou animaci silnějšího máchnutí holí a není prý vlastně vhodné jej vůbec používat. Podržení tlačítka pro těžký útok ale tento výpad nabíjí, a následně se provede se vší rychlostí, leč silnějším dopadem na zdraví protivníka.

Podrobněji se preview zmiňují také o systému progrese, který byl sice v demoverzi logicky omezený, ale náznaky z menu i možnost odemknout si jednu dvě speciální schopnosti mnohé naznačil. Předně, v Black Myth: Wukong dochází také na magii, která je rovněž součástí stromu schopností, hlavní větve se ale přirozeně týkají souboje s holí a obecných schopností, které lze za získaná XP odemykat a vylepšovat. Také právě systém zkušeností odlišuje Black Myth: Wukong od soulslike her, a co je rovněž potěšující, stromy schopností prý lze velmi často resetovat a „nahazovat“ znovu. Není ale v tuto chvíli zřejmé, jestli vývojáři tuto možnost chtějí hráčům nabízet tak otevřeně i v plné verzi, zaznívají však dojmy, že je na tom celá hratelnost zčásti založena. Buď jak buď, všechny schopnosti, jejich upgrady a plynulost soubojového systému má dělat z Black Myth: Wukong skvěle hratelnou záležitost, například i díky možnosti rychle směrovým křížem ovladače měnit bojové styly. Upravovat pak lze i samotnou bojovou hůl, takže je samozřejmě otázkou, kam se až lze dostat, potřeba to ale bude v kombinaci s poměrně tuhými bossy, na které redaktoři narazili.

Bylo jich jen na ploše demoverze přes deset, samozřejmě s odlišnou silou a významem, nudit bychom se ale určitě neměli. Technické zpracování hry se stará o plynulé animace, design zase o snadnou čitelnost pohybů a o všem ostatním už rozhoduje jen trpělivost a vlastní schopnosti vytrénované hraním.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru