Soudě podle souhrnného hodnocení jednotlivých dílů série WRC na serveru Metacritic se dá poměrně bezpečně říci, že kvalita každým rokem utěšeně stoupá. Vývojáři ze studia Kylotonn, nebo KT Racing, chcete-li, se každým rokem snaží lépe a lépe využívat oficiální licenci šampionátu rallye a i díky tomu se dosud poslední díl WRC 8 stal velmi příjemnou alternativou k Dirt Rally od Codemasters. Na druhou stranu je ale stále co vylepšovat, a proto zcela pochopitelně přichází oznámení dalšího dílu, který vyjde 9. září pro PC, Xbox One a PlayStation 4, aby ho později doplnily verze pro Xbox Series X, PlayStation 5 a také Nintendo Switch. Vydavatelé hry ze společnosti Nacon – dříve Bigben – také v úvodu tiskové zprávy oznamují prodloužení licence a už v tuto chvíli slibují také WRC 10 a 11 pro následující roky.
Zpět ale k devítce, která bude ve velké míře vycházet z loňské hry se snahou vylepšit již představené funkce a možnosti. První z nich je režim kariéry, který se v loňském roce dočkal značného prohloubení a fanoušky velmi potěšil. Ve WRC 9 nicméně dojde k ještě těsnějšímu propojení manažerské části hry s vlastním hraním, ke slovu přijdou nové příležitosti, jak vylepšit vlastní stáj a vývojáři opatrně mluví také o provázání se skutečným šampionátem. Na tomto místě zmiňují nejrůznější scénáře a eventy, které by měly být od hry zapojeny v souvislosti s tím, co se v jednotlivých týmech děje napříč celou sezónou, detaily ale zatím Kylotonn neuvádí. Můžeme si proto jen domýšlet, zda bude do hry zapojena například „forma“ jednotlivých jezdců, případně jiné okolnosti, kterým musí skutečné předobrazy virtuálních stájí čelit. Rozhodně ale vítáme další vrstvu, která by mohla jednak pomoci vytěžit licenci a jednak přinést hráčům v daném režimu něco navíc.
Celkově by mělo být k dispozici 15 legendárních vozů, které doplní jednotlivé závodní speciály více než 50 týmů z kategorií WRC, WRC 2, WRC 3 a WRC J.
Co se týče míry obsahu, i v tomto ohledu slibují vývojáři zlepšení a první trailer potvrzuje, že budou do kalendáře závodů přidány rychlostní zkoušky v Keni, Japonsku a Novém Zélandě. To vše zcela pochopitelně s ohledem na povrch i další specifika jednotlivých rallye, kterými navíc budete moci projet i v kabině dalších historických vozů, rozšiřujících stávající nabídku. Pokud si vzpomenete, v kategorii bonusových aut byla loni zastoupena jen čtveřice historických kousků s tím, že jen dvě Lancie – Stratos a Fulvia – se daly označit za historické. Na tomto místě tedy mají vývojáři co zlepšovat a zmiňovaný trailer na posun v tomto ohledu láká některými retro-nostalgickými záběry. Celkově by tedy mělo být k dispozici 15 legendárních vozů, které doplní jednotlivé závodní speciály více než 50 týmů z kategorií WRC, WRC 2, WRC 3 a WRC J.
Poslední věcí, kterou vývojáři vypichují, jsou změny jízdního modelu, potažmo chování vozidla. Záměrem je, nabídnout hráčům realističtější zážitek, odrážející se v přepracované fyzice tlumičů, brzd i přenosu hmotnosti, která byla pro vážnější zájemce o virtuální závodění loni trochu problém. Jednoduše řečeno, v porovnání s Dirt Rally byla vozidla ve WRC 8 pocitově lehčí a zastavovala takřka na místě, což by se už v případě WRC 9 nemuselo opakovat. Vývojáři nakonec mluví o věrném přizpůsobení chování jednotlivých vozidel konkrétním povrchům a budou se snažit celý zážitek korunovat ještě lepším zvukem, na který si také leckteří hráči v minulosti stěžovali.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.