Možná si ještě vzpomenete, že jsme vás v březnu lákali na comeback legendárních Worms. Autoři tehdy zveřejnili krátký teaser a lákali na novou hratelnost i nové možnosti. Zdeněk si kladl otázku, co přesně se na oblíbené formuli změní a vyjádřil obavu, zda se se spolu s avizovanými změnami vývojáři nevrátí i k trojrozměrnému zpracování. A právě tak to dopadlo.
Britské studio Team17 představilo pokračování jedné ze svých vůbec nejpopulárnějších značek. Worms se vrací s podtitulem Rumble a míří na PC, PS4 i PS5. Tentokrát se ale fanoušci nedočkají tradiční hratelnosti, ba ani stylizace. Worms Rumble sází na real-time souboje pro 32 hráčů a režimy deathmatch i battle royale, respektive Last Worm Standing a Last Squad Standing. Titul nabídne možnost upravit podobu vlastního červa k obrazu svému a jako čím díl víc jiných akcí v poslední době i novinka od Team17 dorazí s podporou cross-platform multiplayeru.
Hráče zaujalo, že na rozdíl od slavné předlohy v novince půjde arény ničit jen částečně. To už potvrdili i samotní autoři s tím, že každá mapa obsahuje nějaké zničitelné prvky.
Samotní autoři říkají, že jsou to Worms, jak jsme se dosud nehráli. Čekají nás podle nich intenzivní souboje v arénách v reálném čase, v nichž využijeme populární zbraně ze starších dílů, ale také úplně nové kousky. K dispozici budou výzvy i sezónní eventy. Vývojáři se přímo zmiňují, že Worms Rumble se zcela zbavili “okovů” tahových soubojů, ale otázkou je, zda tuto novinku skalní fanoušci skutečně ocení, protože v případě této série experimentování opakovaně nepadlo na úrodnou půdu.
Vývojáři jsou podle svých slov nadšení novým směrem, kterým se Worms vydávají. Je to podle nich něco úplně jiného, než kdy s touto značkou zkusili. Bojovat bude každý sám za sebe, ale poskládat můžete i vlastní jednotku. Těšit se podle nich můžeme rovněž na dosud největší mapy v celé sérii. Hráče zaujalo, že na rozdíl od slavné předlohy ale v novince půjde arény ničit jen částečně. To už potvrdili i samotní autoři s tím, že každá mapa obsahuje nějaké zničitelné prvky.
Podobně jako v mnoha jiných moderních akcích mají hráči sbírat XP, virtuální měnu i odměny. Experimentovat s novinkami zase půjde v režimu The Lab. Autoři chtějí hru podporovat i po vydání a plánují další obsah, jako jsou nové arény nebo další skiny a jiné kosmetické předměty pro samotné červy.
O další maličkosti se pak podělil producent Danny Martin na PlayStation Blogu. Team17 letos oslaví 30. výročí, ale připomíná si také 25 let od vydání prvního dílu Worms. Martin přitom připouští, že autoři nejsou jen nadšení tím, že mohou novinku konečně odhalit, ale mají také trochu obavy. Jejich strach se pochopitelně pramení z toho, že se Worms Rumble odvrátili od tradičního pojetí série ve snaze přinést něco úplně nového.
I když se během let objevila řada spin-offů, žádný nebyl takhle radikální a nepřišel s bitvami v reálném čase. Tým chtěl zjistit, zda by to mohlo fungovat.
Akce má být ještě chaotičtější. Danny Martin zdůrazňuje, že vývojáři samozřejmě milují tahové souboje, které dělali tolik let. Jsou pyšní na práci, kterou dříve odvedli na Worms W.M.D, ale chtěli jednoduše zkusit něco jiného. I když se během let objevila řada spin-offů, žádný nebyl takhle radikální a nepřišel s bitvami v reálném čase. Tým chtěl zjistit, zda by to mohlo fungovat.
Na prototypech Worms Rumble začali pracovat už před pár lety jen v malé skupině. V krátkém čase měli autoři vytvořit něco, co studio zaujalo, a proto chtěli myšlenku rozvést. Autoři přitom podle svých slov věnovali velkou pozornost tomu, aby výsledek pořád působil jako Worms. Kladli si otázku, zda je mechanismus zábavný a zda jsou dost šílení, aby to vyzkoušeli. Výsledky se ale zdály dostatečně povzbudivé.
Kvůli real-time pojetí musel tým pozměnit způsob pohybu. Normálně se červi pohybují relativně pomalu, tu a tam někam skočí a tak podobně. Ve Worms Rumble bylo třeba vše zrychlit. Nejenže je pohyb svižnější, ale mezi běžné dovednosti patří například wall jump. Chtělo to prý spoustu ladění, aby výsledek působil dobře a současně férově. Červi proto mají staminu, která se postupně spotřebovává, když provádíte některé divočejší kousky. Když ale zpomalíte, zase energii načerpáte.
Fanoušci podle Martina hodně žádali o cross-platform multiplayer, proto se také studio rozhodlo tomuto přání vyhovět. Některé arény nám přitom mají tématicky připomenout slavné mapy z minulosti. Pokud jde o Last Worm Standing, nepřirovnáváme ho k battle royale jen my, ale samotní autoři hned v několika materiálech. Ve Last Squad Standing se utká 10 týmů po třech hráčích. V tomto případě bude možné oživit padlého parťáka. V obou případech do hry vstoupí i takzvané zakázané zóny, které hráče mohou připravit o život.
Už nyní se zájemci mohou zkusit přihlásit do uzavřené bety, která proběhne od 15. do 20. července. Finální hra by pak měla vyjít ještě letos.