Společnost Haug.land dnes (update 23. října: titul stále čeká na schválení od Googlu a Applu) vydává duchovního nástupce hry AirportPRG pod názvem World of Airports. V novém titulu můžete řídit letový provoz, spravovat existující letiště a rozšiřovat vlastní aerolinky. Na rozdíl od debutu se pokračování přeneslo do žhavé současnosti a nabídne hned tři vzdušné přístavy – Prahu, Innsbruck a Bari. Další mají přitom přibývat časem, stejně jako nová letadla a další letecké společnosti. Pražské letiště má ve hře velmi autentickou podobu a navíc bude jeho další rozvoj odpovídat skutečným plánům na expanzi toho opravdového.
Tou nejdůležitější novinkou může být on-line hra, respektive možnost posílat si letadla mezi hráči.
Manažer pro iOS a Android je ke stažený zdarma, ale je podpořen mikrotransakcemi. Jeho duchovní otec Jakub Kadlec však v našem rozhovoru mimo jiné říká, že se hráči nemají čeho bát a celý tým se pokusil vyladit hratelnost tak, aby se nikdo necítil nutností zaplatit omezený. Titul by se mohl časem objevit i na Windows a Macu. Tou nejdůležitější novinkou ale může být on-line hra, respektive možnost posílat si letadla mezi hráči. Každý se tak může pochlubit nějakým novým zajímavým kouskem, který rozšířil jeho flotilu. A nemusí se jednat jen o současné stroje, ale i historická letadla nebo koncepty budoucnosti.
Titul World of Airports jsme si důkladně představili minulý týden a současně s jeho designérem zavzpomínali i na předchůdce AirportPRG z roku 2017. Pokud se chcete dozvědět o pozadí těchto projektů více, určitě se začtěte i do tohoto článku. Novinka byla slavnostně pokřtěna dnes ráno na Letišti Václava Havla Praha, které se stalo partnerem hry, za účasti akrobatického pilota Petra Kopfsteina, jehož stroj se ve World of Airports také objeví jako jeden z těch výjimečných.
Zástupci letiště si partnerství pochvalují. “S potěšením jsme navázali spolupráci s vývojáři World of Airports, díky čemuž je Letiště Václava Havla Praha tím hlavním letištěm ve hře. Jde o věrný model, včetně ranveje, terminálů, letadlových stání, ale třeba i parkovacích domů v letištním areálu,“ uvedl Jakub Puchalský, ředitel korporátní a marketingové komunikace Letiště Praha „Destinace, které bude možné ve hře odemykat a kam bude možné posílat letadla, odpovídají naší strategii rozvoje destinací,” dodal s tím, že letiště bude hru propagovat prostřednictvím QR kódů i ve svém areálu.
Velká pozornost se věnovala i budoucí podobě letiště. „Vývoj našeho letiště ve hře bude v rámci jejího plánovaného rozšíření odpovídat tomu, jak by letiště mělo skutečně vypadat. Velice názorně tak představíme rozvoj Letiště Václava Havla Praha,“ uvedl Martin Kučera, výkonný ředitel leteckého provozu Letiště Praha. „Letiště je poměrně složitý organismus vyžadující neustálou koordinaci několika organizačních jednotek. Prostřednictvím World of Airports může veřejnost alespoň do určité míry poznat, co všechno vlastně letištní provoz obnáší a jak je náročný,“ doplnil.
Podívejte se na rozhovor s Jakubem Kadlecem.