Už přibližně měsíc víme, že studio Larian nebude pokračovat v práci na sérii Baldur’s Gate. Ačkoliv měl třetí díl skvělou odezvu, v recenzích si odnášel ty nejvyšší známky, milovníkům RPG se povětšinou trefil do vkusu a došlo i na hromadný sběr nejrůznějších ocenění, lidé kolem designéra Swena Vinckeho chtějí pracovat na něčem jiném. To však nebrání společnosti Wizards of the Coast – která nakládá s licencí Dungeons & Dragons – přemýšlet nad čtvrtým dílem, a tudíž i výběrem nového studia, které by se značky ujalo. A jak potvrdil v rozhovoru pro britský Eurogamer viceprezident digitální strategie ve WotC Eugene Evans, jednání s „mnoha partnery“ už mají v tuto chvíli probíhat.
Wizards of the Coast is „now talking to lots of partners“ about next Baldur’s Gate https://t.co/Rv3R9pqLnk pic.twitter.com/aDylYAOAoK
— Eurogamer (@eurogamer) April 17, 2024
Evans v rozhovoru, který proběhl během udílení cen BAFTA, potvrdil obrovský zájem Wizards of the Coast na tom, aby série pokračovala. Zároveň ale vysvětlil, že ačkoliv jednání s případnými budoucími vývojáři probíhají, může nějakou dobu trvat, než dojde na finální výběr toho nejlepšího partnera a hráči by tudíž neměli očekávat oznámení či vydání hry bůhvíjak brzy. Wizards of the Coast by nicméně mohlo mít o trochu snazší pozici, než v jaké se nacházeli před začátkem vývoje Baldur’s Gate III, protože řada z aktuálních jednání vzešla podle Evanse z iniciativy jednotlivých studií, která chtějí po úspěchu nejnovějšího dílu série naskočit do rozjetého vlaku.
Evans také potvrdil, že jednou ze stěžejních otázek, které pro potenciální budoucí partnery mají, je jejich představa o budoucnosti série, ne nutně jen konkrétní plány na to, jak má vypadat Baldur’s Gate IV. „Doufáme, že na zodpovězení této otázky nebudeme muset čekat dalších 25 let, jako tomu bylo mezi druhým a třetím dílem Baldur’s Gate,“ řekl pak Evans v nadsázce. Dá se totiž očekávat, že WotC spolu s mateřskou společností Hasbro budou chtít kout železo, dokud je náležitě žhavé, zvlášť když si BG III dokázalo ve videoherním segmentu najít tak velkorysý prostor. „Bereme to všechno velmi vážně, stejně jako nakládáme s rozhodnutími týkajícími se celého našeho portfolia. Nechceme rozhodnutí uspěchat, [protože] laťka byla postavena velmi vysoko a je naší prací, abychom na tuto úroveň dosáhli a dokázali ji také překonat,“ komentoval Evans.
Zajímavé také je, že některé z postav, které byly představeny ve třetím dílu, se mohou v dalším pokračování klidně vrátit. Jak Evans správně podotknul, Baldur’s Gate III tvoří kánon, a pokud postavy nezemřely, je možné, že se objeví i v dalších hrách, stejně jako v nejrůznějších modulech pro stolní verzi Dungeons & Dragons.