Společnost Deep Silver představila novou hru Windbound, kterou Polygon trefně přirovnal k titulu The Legend of Zelda: Breath of the Wild a filmu Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa. Já bych možná ještě přidal hry The Legend of Zelda: The Wind Waker, Oceanhorn nebo Rime. V každém případě se jedná o zajímavě stylizovaný open world survival s prvky akční adventury a RPG, v němž ztroskotáme na neprobádaném ostrově, respektive souostroví.
Nedílnou součástí hry bude mořeplavba a možnost stavět a upravovat vlastní plavidla. Začneme s jednouchými kanoemi, ale naše výtvory budou čím dál větší a komplikovanější.
Mladá bojovnice Kara se ocitne v neznámých vodách. Musí se přizpůsobit, aby přežila a odhalila tajemství zakázaných ostrovů. S naší pomocí bude zkoumat krásný, ale divoký a nebezpečný svět ve snaze najít nějaké užitečné suroviny. Čeká nás lov, průzkum i výroba předmětů – to vše si musí Kara osvojit, aby přežila a našla cestu zpět domů.
Autoři slibují posunout žánr survivalů trochu jiným směrem. Jeho nedílnou součástí bude mořeplavba a možnost stavět a upravovat vlastní plavidla. Začneme s jednouchými kanoemi, ale naše výtvory budou čím dál větší a komplikovanější. Znovuhratelnost má povzbudit procedurálně generovaný svět, dynamická fauna a flora i modulární stavba lodí. Vývojáři tvrdí, že žádná dvě dobrodružství nebudou stejná. Souostroví se pokaždé vytvoří jinak.
Kara je odloučena od svých spolubojovníků, je sama a bez jakýchkoli prostředků. Okolní svět sice připomíná ráj, ale pořádně nebezpečný. Navíc hrdinka nemá jídlo, nástroje ani zmíněnou loď. Musí se spolehnout jen na své schopnosti a vůli přežít. Dřív než najde cestu domů, se ale rovněž musí dozvědět něco o tomto tajuplném místě a jeho tajemstvích.
Má to být velké dobrodružství, ale současně osobní cesta. Na každém ostrově na nás podle autorů čeká jiná krajina, živočichové, rostliny i výzvy, kterým budeme čelit. Loď tu přitom nebude jen “dopravním prostředkem”, ale naším nejbližším spojencem a společníkem. Možná podobně jako auto v open world akci Mad Max.
Debutem autorů byl duchovní nástupce série Syndicate pod názvem Satellite Reign, kterého pravděpodobně budete znát.
Autoři na svém webu prozradili, že na zapomenutém souostroví kdysi žila pradávná civilizace. Po zdejších obyvatelích tu zbyly tajemné stavby a monumenty. Karu sem zavede tajemná bouře. Brzy si uvědomí, že obklopuje celou oblast, a brání jí tak vrátit se zpět ke svému kmenu. Ze snahy přežít se tak stane snaha vyluštit celou záhadu. Jak se budeme prokousávat hrou, dozvíme se víc o historii zdejších obyvatel a jejich spojení s mořem a jeho tajemnými tvory. Ovšem pozor, vody nejsou vždy jen přátelské a rozhodně tu nebudeme sami.
Windbound má vyjít 28. srpna na PC, PS4, Xbox One i Switch. Za hrou stojí australský tým 5 Lives Studios. Založilo ho pět veteránů herního průmyslu, kteří předtím pracovali na řadě úspěšných titulů. Jejich debutem byl duchovní nástupce série Syndicate pod názvem Satellite Reign, kterého pravděpodobně budete znát. Šlo o jednu nejúspěšnějších australských her na Kickstarteru. Velmi dobře hodnocený titul vyšel v roce 2015.
Titul už má oficiální web i profil na Steamu.