branding
Velvetist: The City of Machine Guns, Vyzkoušejte si socialistickou variaci na první Mafii

Vyzkoušejte si socialistickou variaci na první Mafii

Pozítří vychází prototyp Velvetist: The City of Machine Guns. Nabídne jednu misi i dabing

13. 5. 2020
Název: Velvetist: The City of Machine Guns Vývojář: Platformy: Žánr:

Čeští vývojáři ze studia SiCzech Arts oznámili, že 15. května vydají prototyp své hry Velvetist: The City of Machine Guns. Demo bude k dispozici zdarma na Steamu a představí jednu hratelnou misi a takzvanou volnou jízdu. Titul samotný už jsme vám na Vortexu opakovaně představovali a jeden z jeho autorů Tom Barsweik byl naším hostem ve Vortexu #106. Jedná se o open world městskou akci, která se inspirovala slavnou Mafií, ale vezme nás do “fiktivní“ socialistické země nápadně připomínající Československo.

Hlavním hrdinou je Luka Vollek, který se dostane do konfliktu s totalitní mocí a brzy se zapojí do ilegálního hnutí, které chce svrhnout režim všemi dostupný prostředky. Tedy i za pomoci síly namísto sametu. Jak se na správnou městskou akci sluší a patří, ve hře budeme brázdit ulice autem a chybět nebude ani pěší akce. Autoři chtějí příběh vyprávět za pomoci filmečků, které propojí jednotlivé mise. V nich máme nejen střílet, ale také řešit jednoduché hádanky, hledat důležité předměty, někoho pronásledovat, nebo naopak prchat a tak podobně. Chybět samozřejmě nebudou ani rozhovory.

„Bylo pro nás důležité do prototypu vložit anglický i český dabing, který je v Česku tak legendární a který zvýrazňuje náš důraz na filmovost celé hry. Proto také máme v prototypu více filmových sekvencí, než jsme původně plánovali.“

“Na první Mafii jsme jako malí vyrostli a vždy jsme chtěli udělat hru s podobnými mechanikami, smyslem pro humor a důrazem na detail,” popisuje Tom Barsweik, odkud se vzal nápad na titul. Velvetist nepostrádá ani dabing. “Bylo pro nás důležité do prototypu vložit anglický i český dabing, který je v Česku tak legendární a který zvýrazňuje náš důraz na filmovost celé hry. Proto také máme v prototypu více filmových sekvencí, než jsme původně plánovali. Doufáme, že se prototyp bude všem líbit,“ říká Tom Barsweik s tím, že plná hra bude obsahovat 15 misí.

Prototyp má sloužit k tomu, aby autoři podle svých slov dokázali, že dokáži vytvořit celou hru ve smysluplném čase. A také k titulu přilákali pozornost. “Proto hra obsahuje většinu funkčních mechanik. Při tvorbě plné hry se pak můžeme především soustředit na produkci misí, na kterých Velvetist stojí,” popisuje Tom Barsweik  s tím, že ale autoři chtějí dál vylepšovat také grafiku. Plná verze podle něj ovšem vznikne jen za předpokladu, že autoři získají potřebný kapitál, který jim momentálně schází.

Jeho kolega Franz Bayer přiznává, že před nimi stojí obrovský úkol. “Od samotného počátku nám bylo jasné, že jde o celkem velké sousto, proto jsme se snažili pracovat co nejvíce systematicky. Pro mě jakožto grafika to znamená pracovat spíše na hrubé kostře a na generátorech, které doladí detaily. Pouze s tímto přístupem bylo možné v jednom člověku smysluplně tvořit celé město. Nyní je ale potřeba dalších lidí na jeho rozšíření,” vysvětlil svou strategii Franz Bayer.

Pokud jde o hru samotnou a její náplň, důkladně jsme si ji představili loni v listopadu. Vývojáři chtějí navázat na to nejlepší z první Mafie, ale v kulisách sovětského satelitního státu. “Děj je zasazen do starého evropského města, které je pod mocenským vlivem Sovětského svazu. Samotná hra se pak odehrává v širším období druhé poloviny 20. století,” přibližují autoři dobovou inspiraci s tím, že fiktivní metropole připomíná Prahu, ale najdete v ní i prvky z dalších měst.

„Socialismus nikdy nebyl gangsterštější. Zapomeňte na fronty na banány a normálně si ty banány nechte vyšmelit.“

Důvěrně známé kulisy a nepostradatelné domácí rekvizity, jako jsou třeba reálné dobové dopravní prostředky, mají umocnit povědomý pocit ze světa, který není autentickým Československem, ale mohl by jím být. Hru pohání technologie Unreal Engine 4 od Epicu. “Socialismus nikdy nebyl gangsterštější. Zapomeňte na fronty na banány a normálně si ty banány nechte vyšmelit,” láká na hru Anatol Svahilec, který se má podílet na dabingu. Velvetist vzniká od začátku loňského roku a míří na Windows.

O přístup k prototypu je možné požádat na Discordu autorů. Mise Jdeme na jedno by podle autorů měla hráče zabavit asi na půl hodiny. Plánovaná plná verze už má profil na Steamu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru