Letos v červnu jsme vám na Vortexu představili novou českou logickou hru Repeat od Ateliéru Duchů. Tehdy jsme zmínili, že titul by měl vyjít ještě letos a v létě se máme dočkat hratelné demoverze. A tak se také skutečně děje. Demo atmosférické first person hry už je na Steamu a vy jej můžete sami vyzkoušet. Plná verze by pak měla vyjít na podzim.
Autoři se také podělili o některé detaily ze zákulisí prostřednictvím čerstvého vývojářského deníčku. V něm třeba prozrazují, že složili nový zvukový tým. Autoři říkají, že je lákalo vykročit z obecně uplatňovaného schématu „hlubokých“ vesmírných her, aby vybudovali zcela jinou atmosférou, kterou vesmír jejich hry nabízí. “Výraznou novinku představuje přítomnost hlavní hrdinky a jejího hlasu. Naším záměrem je zpracovat její osobnost a vztah k prostředí skrze vokály,” uvádí vývojáři v deníčku.
Oblek hrdinky jí podle týmu umožňuje pohyb ve fyzikálně komplikovaném prostředí. “Zároveň je vybavena malou krabičkou, díky které může ovlivňovat/opakovat svět kolem sebe. A světe div se, není to zbraň,” popisují autoři. Měnila se ale i vykreslovací technologie a proběhla řada změn i vylepšení, které ovlivnily design a styl celého prostředí. Jinými slovy, hra se oproti předchozí alfaverzi dost na pohled proměnila. Ostatně stačí se podívat na nové a starší screenshoty.
Autoři také zredukovali počet plánovaných úrovní, což považují za jednu z největších změn. Výsledkem má být ovšem větší pečlivost. Na jednom z obrázků demonstrují právě to, jaký pokrok hra už na pohled učinila od prvního prototypu, přes nedávno prezentovanou verzi až po tu současnou.
Ačkoli Ateliér Duchů říká, že jej ještě čekání hodně práce, plná verze by měla vyjít už na podzim, jak bylo uvedeno. Vývojáři si přejí, aby si hráči zkusili demo a podělili se o své dojmy. Můžete tak pomoci vylepšit celý zážitek. Není to prý jednoduchý titul. “V demoverzi se setkáte s unikátním levelem, který reprezentuje základní herní mechaniky. Získáte tak informace o tom, jak se Repeat hraje a současně si prověříte hardwarové nároky. Součástí demoverze jsou tři získatelné achievementy,” láká Ateliér Duchů.
Repeat samotní autoři popisují jako hru zaměřenou na prostorové puzzly. “Hlavní hrdinka může pomocí malé krabičky určit jakým směrem se bude prostor opakovat. Puzzly řešíte vaším pohybem a správným načasováním,” vysvětluje tým. Vesmír je podle vývojářů na hraně kolapsu a my se jej máme pokusit zastavit. Řešení časoprostorových puzzlů je hlavní náplní hry, ale průzkumem jednotlivých levelů prý můžeme zjistit víc nejen o kolapsu vesmíru, ale také o samotné hlavní hrdince.
Ateliér Duchů funguje pod záštitou Fakulty výtvarných umění Vysokého učení technického v Brně. Pod jeho hlavičkou Dominik Konečný loni v říjnu vydal hru Hadr. Nápad na Repeat se zrodil z úspěšného prototypu pro game jam, kterých se skupina ráda účastní, aby rozvíjela schopnosti svých členů.
Více informací najdete v našem starším článku, na Steamu nebo na oficiálním webu. Repeat pohání engine Unity a míří nejprve na PC. Příští rok pak mají následovat verze pro konzole a VR.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.