Jak už nejspíš dobře víte, za normálních okolností se nevěnujeme pravidelně modifikacím a komunitním projektům postaveným na licencovaném obsahu. Ne snad že bychom si práce nadaných fanoušků nevážili, nebo nebylo o čem psát. Právě naopak. Snad každý den se objeví nějaký prototyp od šikovného kutila, který se snaží vzkřísit tu či onu slavnou značku. Kámen úrazu je v tom, že drtivá většina z nich končí v propadlišti dějin, protože do hry vstoupí advokáti zastupující právoplatného držitele licence a je po legraci.
Demoverze předvádí město Mos Eisley, které se samozřejmě nachází na pouštní planetě Tatooine.
Čím je projekt nadějnější a ambicióznější, čím větší pozornosti se mu dostane a čím jeho autoři vypadají dost schopní na to, aby jej dotáhli do konce, tím spíš jim kdosi zatne tipec. A zvlášť velký problém to představuje u počinů, které se opírají hned o dvojí licenci, a snaží se přetvořit nějakou starší hru, jež sama o sobě čerpá námět z už existujících značek. Přesto musíme čas od času udělat výjimku. V týdnu nás zaujal remake závodní hry Star Wars Episode I: Racer v Unreal Enginu 4 a do světa Hvězdných válek se vrátíme i dnes. Na stejnou technologii od Epicu vsadil i další projekt – pokus o remake věhlasné first person akce Star Wars: Dark Forces od LucasArts z roku 1995.
Na zajímavý počin po čase upozornil youtuber Bluedrake42, od nějž zprávu převzala média jako Kotaku, Eurogamer.net nebo DualShockers, a na první pohled rozhodně zaujme výborným technickým zpracováním. Demoverze předvádí město Mos Eisley, které se samozřejmě nachází na pouštní planetě Tatooine, i když to se původní hře v této podobě nevyskytuje. Zatím ostatně ještě nejde o hru v pravém slova smyslu, spíše takovou virtuální procházku a demonstraci prostředí, protože titul postrádá jakékoli nepřátele. Demonstruje ale dobře schopnosti vývojářů. Možná by se dalo říct, že na komunitní záležitost vypadá novinka až “příliš dobře”. Ale má to prozaické vysvětlení. Projekt vede profesionální grafik ze studia Obsidian Entertainment Jason Lewis. Což ovšem na druhé straně rozhodně neznamená, že by s ním měl něco společného jeho zaměstnavatel, Disney nebo EA.
Spoustu dalších nádherných obrázků ze hry Jason Lewis sdílí na serveru ArtStation, kde se rovněž čas od času podělí o nějaké detaily z vývoje. Jsou zde vidět další prostředí a rovněž se tu objevila výzva, aby se k týmu přidali další případní zájemci, kteří umí vytvářet kupříkladu modely postav, protože Jason dělá především samotné úrovně. Ty jsou ovšem špičkové a i s ohledem na rozpačité přijetí her ze světa Hvězdných válek od EA není divu, že fanoušci nad výsledkem dosavadního úsilí jásají a kvalitu grafiky neváhají přirovnat k Battlefrontu. Na začátku přitom stál jen nápad vytvořit samotné prostředí města Mos Eisley. Hra se z něj stala až v průběhu uplynulých let, protože na projektu už se pracuje hezky dlouho, ale vzniká výhradně ve volném čase.
Obavy, zda i tento ambiciózní počin neskončí tak jako mnohé před ním, jsou na místě. V tomto konkrétním případě máte ale na rozdíl od řady jiných alespoň možnost okusit výsledek dosavadní práce. Zmíněné demo si totiž může stáhnout a vyzkoušet úplně každý, i když jde spíše o technologický prototyp. (update: v tuto chvíli je demo pro velký zájem nedostupné a čeká se na mirror) Škoda, že nám zatím jen připomíná, jak moc bychom si přáli, abychom se jednoho dne dočkali oficiálně posvěceného remaku.
First person akce z roku 1995 od studia LucasArts vyšla na PC i Macu a o rok později také na PlayStationu. Hlavním hrdinou je Kyle Katarn, který se objevil i v pokračování Jedi Knight, respektive celé sérii i dalších příbězích. Na první pohled klasická doomovka se díky špičkovému enginu mohla pochlubit celou plejádou novinek, které nebyly v polovině devadesátých let běžné. Úrovně měly několik pater, bylo možné rozhlížet se nahoru i dolů, skrčit se a vyskočit, použít baterku, dýchací masku, sekundární režim střelby nebo si vychutnat různé atmosférické efekty. I když Quake z roku 1996 o pouhý rok později v podání id Software předvedl doslova revoluci na poli FPS, Dark Forces ždímaly podobně jako Duke Nukem 3D z klasických enginů maximum a navíc nabídly skvělou hratelnost.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.