Veskrze poklidné úterý přetnula v podvečer zpráva, že společnost Sony zavírá studio Firewalk. Autoři neúspěšné akce Concord čekali na ortel poté, kdy byla jejich hra kvůli nezájmu ze strany hráčů stažena z prodeje pouhé dva týdny po svém uvedení a nepřicházely žádné náznaky, jaký osud vývojáře čeká. Na stole ležela možnost, že bude Concord přepracován a vrátí se zpět, samozřejmě se ale mluvilo o tom, že je projekt zrušen a vývojáři buď začnou pracovat na něčem jiném, nebo dojde z jejich pohledu na nejhorší. Po oficiální zprávě ředitele Studio Business Group Hermena Hulsta nicméně přichází prostor také pro vývojáře, aby se prostřednictvím posledního vzkazu hráčům rozloučili.
Firewalk is signing off one last time.
Firewalk began with the idea of bringing the joy of multiplayer to a larger audience. Along the way we assembled an incredible team who were able to:
– Navigate growing a new startup into a team during a global pandemic: Firewalk was…— Firewalk (@FirewalkStudios) October 29, 2024
V příspěvku zveřejněném na sociálních sítích vývojáři vyjmenovávají převážně ty věci, které se jim povedly. Uvádí, že studio bylo založeno v roce 2018 s vidinou přinést hráčům zábavu z multiplayerové akce. Na ní začali pracovat naplno až v roce 2022, krátce před tím, než byli koupeni společností Sony. Jako úspěch vidí podle svých slov vytvoření originální hry na Unreal Enginu 4, resp. Unreal Enginu 5, doručení špičkové hratelnosti, krásných světů a skvělého technického zpracování a optimalizace pro PlayStation 5 a PC. „Nakonec jsme přinesli skvělý FPS zážitek, i když se na silně konsolidovaném trhu neprosadil tak, jak jsme čekali,“ dodávají vývojáři.
Mluví také o rizicích, která vědomě podstoupili ve snaze posunout celé médium videoher vpřed, jako je například spojení tradiční hratelnosti s prvky z her s kartičkami, přiznávají ale, že „některé aspekty nerezonovaly podle představ“. Vývojáři nicméně uvádí, že koncept byl natolik slibný a lákavý, že si Concord v betě zahrály „statisíce hráčů“, to se ovšem nezdá jako pravděpodobné. Ačkoliv neznáme interní data z PlayStationu 5, počty hráčů v betě například na Steamu se pro mnoho hráčů pohybovaly na úrovni vtipu. Připomínáme, že Concord si v jednom kole betatestu souběžně spustilo jen 2000 hráčů a tak velký výkyv mezi platformami by byl přinejmenším nezvyklý.
Dalším tématem, které se v souvislosti s Concordem a hrou Firewalk řeší, je rozpočet. Už dříve se na neoficiální úrovni objevovaly částky od 200 do 400 milionů dolarů, magazín Kotaku pak k některým z těchto spekulací přidává svůj komentář opírající se o dva zdroje uvnitř Sony. „Původní dohoda ohledně vývoje byla vyčíslena na 200 milionů dolarů. Částka ale byla příliš nízká na to, aby pokryla celý vývoj a nezahrnovala částku za koupi studia [od mateřské společnosti ProbablyMonsters] a licenci na využití značky Concord,“ uvádí Kotaku. Magazín současně neví, co přesně bude s vývojáři ze studia Firewalk, není ale prý vyloučeno, že část z týmu bude integrována do jiných studií v Sony.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.