The Last of Us (multiplayer) [zrušeno], Sony Computer Entertainment, Vývojáři z Naughty Dog smutní nad koncem TLOU Online

Vývojáři z Naughty Dog smutní nad koncem TLOU Online

Byl to nejzářivější moment mé kariéry, říká bývalý technický designér a přidávají se další

Zdroj: ilustrační foto, Sony
18. 12. 2023

V noci na minulý pátek přišla od vývojářů z Naughty Dog nečekaná zpráva. Multiplayerový spin-off série The Last of Us byl po dřívějších problémech zrušen, a to z jednoho hlavního důvodu. Dle vyjádření studia ambice projekty přerostly zdroje, kterými Naughty Dog disponuje, a vývojáři stáli před rozhodnutím, zda se několik následujících let věnovat pouze udržování obří live-service hry naživu, nebo pokračovat v tom, co je součástí jejich DNA – tedy ve vývoji singleplayerových příběhových titulů. Rozhodnutí už padlo, za zrušeným projektem The Last of Us Online se ale v tuto chvíli obrací jednotliví vývojáři, kteří vyjadřují lítost nad tím, jak všechno dopadlo a označují dokonce hru za nejzářivější moment jejich dosavadní kariéry.

Příspěvky na sociálních sítích posbíral magazín WCCFTech, který cituje hned několik vývojářů. Někteří z nich v Naughty Dog zůstávají a přesunou se k jinému projektu, někteří ze studia už dříve odešli, ale byli součástí týmu a TLOU Online rostlo i pod jejich rukama. Jedním z právě takových je game designér Karl Morley, který strávil několik let s vývojem multiplayerové hry, ovšem nyní už pracuje ve studiu FireSprite na neoznámeném titulu. „Jsem zdrcený, a to i za všechny ty skvělé lidi, se kterými jsem na tomhle pracoval,“ napsal Morley na Twitter. Doplnil také, že se na projektu naučil víc, než kdykoliv předtím a že si hraní užíval jako nikdy předtím ani potom u jiné multiplayerové hry.

Ozval se také technický designér Nathaniel Ferguson, který potvrdil, že na projektu pracoval od února loňského roku až do dne zrušení a The Last of Us Online označuje za „highlight“ své dosvadní kariéry. „Vždycky to pro mě bude speciální projekt. Je to smutný den, ale před námi jsou jistě skvělé vyhlídky,“ doplnil Ferguson. Ozval se nakonec i šéf vývoje Vinit Agarwal, který reagoval na Morleyho, aby mu poděkoval i za to, že se od něj spoustu věcí naučil.

Je nyní samozřejmě otázkou, zda se ke konci The Last of Us Online bude moci studio vyjádřit někdy trochu obšírněji, případně zda se v nadcházejících týdnech a měsících dozvíme víc o samotné hře. Připomínáme obrázek z hlavního menu, který sdilel insider Dusk Golem, je to ale zatím to jediné, co skutečně uniklo. Třeba ale budeme mít štěstí jako v případě zrušených TimeSplitters, a nějaký materiál na povrch přeci jen vypluje. Možná už jen proto, abychom mohli trochu konkrétněji zjistit, co tak velkého vlastně v Naughty Dog vznikalo, že se vývojáři rozhodovali o svém dalším osudu. Nakonec, i fanoušci v odpovědích na citované tweety jsou lační větší dávky informací, snad tedy někdy v budoucnu…

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru