Vývojáři ze studia Hangar 13, kteří finalizují očekávaný remake Mafie, už mnohokrát potvrdili, nakolik si jsou vědomi specifik původní hry a požadavků skalních fanoušků. Odráží se to nejen v příslibu českého dabingu, u kterého bude většina z původního hereckého obsazení, ale také ve snahách neměnit dějovou linku, adekvátně zpracovat fyzikální model vozidel a nabídnout několik úrovní obtížnosti. Právě o nich pak píší vývojáři v novém blogu na oficiálních stránkách hry a navzdory předchozím náznakům přeci jen potvrzují, že i hraní v klasickém režimu bude v porovnání s původní hrou z roku 2002 o něco jednodušší.
„Když v roce 2002 vyšla hra Mafia: The City of Lost Heaven, kladla velký důraz na realismus, jenž vedl k několika nepokrytě náročným herním úsekům,“ vzpomínají zástupci Hangar 13 na úvod. Z tohoto důvodu proto bude remake obsahovat několik rozdílných úrovní obtížnosti a dílčí nastavení pro podporu míření, jednodušší jízdní model nebo míru policejní aktivity. Vrcholem pak má být zmiňovaná klasická obtížnost, která bude podle vývojářů nutit hráče k trochu jinému stylu a potrestá jej třeba i za malé překročení rychlosti nebo jízdu na červenou, jako tomu bylo v originálu. Systémový designér Prakash Choraria nicméně přiznává, že ne všechno bude odpovídat 18 let starému zpracování a některé věci budou usnadněny. „Zatímco se hra drží svého vzoru z roku 2002 v oblasti správy munice a policejní aktivity, neznamená to, že bude v některých nejnáročnějších misích stejně nemilosrdná jako původní verze,“ vysvětluje designér.
GPS navigace na minimapě sice bude k dispozici, ale neplatí to o značkách, které by vám přímo na ulici ukazovaly správný směr.
Otevírá tím ale další zajímavé téma – co přesně klasická obtížnost ovlivní – a jak už bylo řečeno výše, vedle policistů to bude i střelba, resp. munice. Pokud jste se obávali, že vývojáři zavelí k přílišné modernizaci a hra nebude reflektovat odhození zásobníku s nespotřebovanou municí, pak jste se báli zbytečně. „Když si přebijete samopal s 38 náboji v zásobníku, o všechny přijdete,“ říká Choraria jednoduše a odškrtává jednu z možných obav. Také léčení bude s popisovaným nastavením ovlivněno, neboť lékárničky budou méně účinné, a pokud si zvolíte automatickou regeneraci zdraví, vždy dojde k navýšení jen o 20 procent. Choraria poté varuje, že by to mohl být problém během honiček s policisty, stejně jako během přestřelek, kdy na minimapě neuvidíte své protivníky, kteří vás tak mohou pohodlně obejít a střelit do zad.
Poslední část blogu se pak týkala navigace ve městě, v rámci které si budete moci vypnout všechny ukazatele a jezdit jen za pomoci statické mapy, případně po paměti. „GPS navigace na minimapě sice bude k dispozici, ale neplatí to o značkách, které by vám přímo na ulici ukazovaly správný směr,“ slibuje Choraria. A dodává, že pokud minete odbočku a rozhodnete se vrátit za pomoci nebezpečného manévru, policisté v ulicích nenechají vaše počínání bez povšimnutí. I na tomto místě ale bude reakce strážců zákona odpovídat zvolené obtížnosti, takže se nemusíte bát ani přílišné frustrace, ani přílišné benevolence.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Schválně jsem si zahrál Mafii zhruba před měsícem, abych si ji připomenul. Když jsem ji hrál poprvé, bylo mi nějakých 12 let a opravdu jsem měl problém téměř v každé misi a dohrání mi trvalo neskutečně dlouho. Teď jsem s ní neměl vůbec žádný problém, snad jsem ani nezemřel, vyjma misí s parťáky, kde často umírají oni (Paulie a mise Radši si zvykej).