Ačkoliv už minulý týden došlo k ukončení fungování serverů pro hru The Day Before a vývojáři ze studia Fntastic v patrně posledním vzkazu reagovali na část kritiky, která se na hru snášela ještě před jejím vstupem do předběžného přístupu i po něm, objevují se další zákulisní informace. A jak zřejmě tušíte, opět nejsou nikterak příjemné a již poněkolikáté kreslí obraz nefunkčního studia, toxického prostředí a ne zrovna adekvátního zacházení se zaměstnanci. Nové neoficiální informace o chodu Fntastic nyní přináší respektovaný německý magazín GameStar spolu s moderátory podcastu Game Two.
Jde o zprávy, které se celkově opírají o anonymní výpověď 16 bývalých zaměstnanců studia, jednoho dobrovolníka a dokonce i sedm bývalých zaměstnanců vydavatelské společnosti Mytona. To už je solidní vzorek, samozřejmě za předpokladu, že budeme informace předložené na obou zmíněných místech za relevantní a pravdivé. Na tomto místě je samozřejmě nutné podtrhnout, že jde o tradiční jednostrannou výpověď, ke které se zatím zástupci studia ani vydavatele nevyjádřili, s přihlédnutím zejména k renomé GameStaru ale zní zprávy opravdu závažně.
Jeden z faktorů, které vývojáři zmiňují jako nejproblematičtější, měla být dvojice zakladatelů studia – Eduard a Ajsen Gotovcjevi. Zdroje podcastu Game Two tvrdí (přes Eurogamer), že zakladatelé studia trestali a dokonce vyhazovali zaměstnance jen dle svého uvážení. Jako příklad uvádí vývojáři případ dvou zaměstnanců studia, kteří museli zaplatit pokutu ve výši necelých 2000 dolarů kvůli tomu, že poskytli pro hru dabing v nízké kvalitě. Eduard Gotovcjev pak měl oběma přes interní komunikační nástroj Continent sdělit, že jsou propuštěni kvůli nedostatku vůle.
Zaměstnanci ale promluvili také o setrvalém crunchování nebo sledování počítačů při práci z domova. Právě zmiňovaný nástroj Continent měl monitorovat veškerou činnost na daném počítači a zaměstnanci údajně museli souhlasit s tím, že při práci z domu je může kdokoliv kdykoliv kontaktovat a oni musí ihned reagovat a odpovědět zpět. To prý mělo vytvářet velký psychologický nátlak na všechny zaměstnance a ve finále snižovat, nikoliv zvyšovat produktivitu.
Obecně pak zaměstnanci mluví o nedostatečně silné vizi za celou hrou The Day Before a nepříliš jasném vedení vývoje. Náladě pak nepomáhaly ani časté pokyny k přepracovávání již hotových částí hry tak, aby byly v souladu s nejmodernějšími trendy a postupy. To mělo pro změnu snižovat celkovou motivaci a i to může být důvodem, proč nakonec The Day Before dopadlo tak neslavně. Uvidíme však, zda se vydavatelé či vývojáři k těmto zprávám vyjádří a jakou případně přednesou vlastní verzi. Nutno připomenout, že ve zmiňovaném posledním vzkazu vývojáři uváděli, nakolik jsou všechny podobné zprávy smyšlené a zcela neodpovídající skutečnosti, když měli všichni údajně táhnout za jeden provaz a propouštět se mělo jen minimálně.
Vôbec by som sa nečudoval, keby je na tých vyjadreniach aspoň kúsok pravdy. Predsa len je to ruské štúdio a v tej krajine málokedy niečo funguje ideálne.
No, jasně. Jako by se tohle stávalo jenom tam. Takoví lidé jsou úplně všude na světě a vždycky byli a pokud je to přímo majitel, tak tam je šance jistě vyšší. Tihle lidé se objevují všude bez ohledu na to, jak moc je tam právní stát nebo není. Zákony takové chování mohou pouze potlačovat, ale v menší míře tento problém bude stále přetrvávat.
To mi je jasné, že sa to deje hocikde na svete. Ale nátura ľudí v takýchto krajinách je obzvlášť takáto. Deje sa to tam častejšie ako v mnohých iných krajinách. Pretože práve ich zákony očividne až tak prísne nie sú. Alebo to aspoň tak vyzerá.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.