branding
Returnal, Sony Interactive Entertainment, Vývojáři se ještě nerozhodli o ukládání pozice v Returnal

Vývojáři se ještě nerozhodli o ukládání pozice v Returnal

Studio Housemarque hledá tu nejlepší variantu. Vnímá kritiku, ale řešení prý není snadné

Zdroj: Housemarque
14. 5. 2021
Název: Returnal Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 30. 4. 2021

Jedna z mála výtek, která směřovala na konto roguelite akce Returnal od vývojářů z Housemarque, byla nemožnost hru i s odvoláním na zvolený žánr obvyklým způsobem uložit. Ačkoliv mohou hráči uspat celou konzoli a po probuzení pokračovat v rozběhnutém cyklu, ne všichni jsou zvyklí nechávat zařízení běžet, případně si chtějí zahrát jinou hru a nepřijít o slibně se vyvíjející postup. Vývojáři ze studia Housemarque proto už před časem potvrdili, že kritické ohlasy zaznamenali a nekonkrétně naznačili, že se nad nimi zamyslí. Mezi tím přicházeli hráči s nápady, jak by ukládací systém mohl fungovat – dřív, nebo později ale narazili na skutečnost, že by šlo systém ukládání poměrně jednoduše zneužít. Obyčejné automatické uložení rozběhnutého stavu se totiž musí někam zapsat, a tím něčím je zkrátka profil hry, resp. uložená pozice v konzoli či cloudu. Odtud ji je možné brát donekonečna, než se dílo podaří, a tím může odpadnout značná část skvělé atmosféry hry. Nedivíme se proto, že ani po několika týdnech nemají vývojáři úplně jasno, jak se s problémem vypořádat, což potvrzují i v aktuálním rozhovoru pro newsletter Axios Gaming.

Marketingový manažer Mikael Havari uvedl, že tým se neustále zabývá otázkou, jaké řešení zvolit, úskalí jsou nicméně různá očekávání od různých hráčů. „V současné době jednoduše nevíme, kudy se vydat. Je velmi těžké proto cokoliv oznamovat, vzhledem k tomu, že spoustu různých lidí očekává odlišné věci,“ řekl Havari. V podstatě tím zopakoval oficiální stanovisko vývojářů z konce minulého měsíce, které reagovalo na dlouhé vlákno na Redditu, týkající se právě absence systému pro uložení pozice. „Posloucháme komunitu a milujeme vás. Teď ale nemáme co oznámit, proto hrajte a užívejte si výzvu, jak nejlépe umíte,“ napsali tehdy vývojáři. Havari pak v citovaném rozhovoru doplňuje, že hra skutečně vznikala jako titul, na který se musí hráči soustředit a nastavit svůj vlastní přístup na hardcore režim.

Reakce hráčů jsou však doopravdy velmi různorodé a vývojářům z Housemarque situaci nezávidíme. Zatímco někteří jsou přesvědčeni, že by ukládání pozice zkazilo celý zážitek a odstranilo přiměřenou míru stresu z obav o smrt hlavní hrdinky. Další sice vyzdvihují perfektní hratelnost, ale s odvoláním na méně času na hraní chtějí vedle možnosti uložit hru také nižší obtížnost. Na tu ale vzhledem k roguelite pojetí pravděpodobně nedojde a zůstává tedy pouze otázkou, zda vývojáři přistoupí alespoň k ukládání. Například v oblíbené hře Hades možnost quicksavu je, a ani to nezabraňuje hráčům či kritikům mířit s hodnocením do nejvyšších pater. Takové Spelunky ale přistupuje k postupu hrou jako Returnal a zvýšený zájem o ukládání pozice jsme nezaznamenali. Je tudíž už dopředu jisté, že ať už se autoři Returnalu rozhodnou jakkoliv, přijetí nebude jednomyslné a hře to může prospět, stejně jako uškodit.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru