branding
Indiana Jones and the Great Circle, Bethesda Softworks, Vývojáři Indyho jsou nadšení, že hra vyjde i na PS5

Vývojáři Indyho jsou nadšení, že hra vyjde i na PS5

Doufali, že si hru užije co nejvíce hráčů. Důležité pro ně bylo odlišit se od konkurence

Zdroj: Bethesda
28. 8. 2024
Název: Indiana Jones and the Great Circle Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:
Datum vydání:
9. 12. 2024
2025 (PlayStation 5)

Před týdnem se během Opening Night Live potvrdily zvěsti, že by hra Indiana Jones and the Great Circle nemusela zůstat exkluzivitou Microsoftu, ale že by mohla se zpožděním zamířit i na PlayStation 5. To bylo odhaleno už během prezentace, kdy bylo oznámeno datum vydání 9. prosince 2024 na PC a Xbox Series a poté na jaře 2025 i na konkurenční konzoli. To potěšilo nejen řadu doufajících fanoušků, kteří neholdují Xboxu, ale i samotné vývojáře ze studia MachineGames, kteří jsou upřímně nadšení, jak uvedli v rozhovoru pro magazín Eurogamer. Řeč ovšem přišla i na srovnání se sérií Uncharted, jež shodou okolností byla inspirována právě i filmy s Indianou Jonesem.

„Z pohledu MachineGames jsme nesmírně nadšení z toho, že příští rok dorazíme se hrou i na PlayStation. Čím více lidí si bude moci hru zahrát – a uvidí všechnu vášeň a lásku a všechnu tu tvrdou práci, které jsme do tohoto projektu vložili – tím lépe,“ vysvětlil kreativní ředitel Axel Torvenius. Dle vlastních slov to bylo něco, v co doufali, o to větší mají nyní radost, že se to skutečně děje. Navíc hra opět vznikla na vlastní multiplatformní idTech technologii, proto pro ně nepředstavuje verze pro PlayStation 5 žádný problém. Díky pozdějšímu vydání též mají možnost se jí pak ještě věnovat. Celkově se však soustředili na to, aby hra fungovala pro zaryté fanoušky Indyho, ale i pro úplné nováčky, pro něž to může být i úplně první setkání, například prostřednictvím předplatného Game Pass, v němž bude hra k dispozici od prvního dne. Indiana Jones and the Great Circle si zkrátka mají užít ti znalí i ti neznalí. Jedni budou moci ocenit spoustu odkazů a narážet, další se budou moci seznámit s Indym jako takovým, jeho způsoby a jeho dobrodružstvím.

Prý vývojáře bylo od začátku důležité ukázat, čím se hra liší od jiných podobně laděných titulů, aby s nimi nebyla zaměňována. Zároveň připomněli, že ačkoli v posledních letech pracovali na sérii Wolfenstein, díky níž budou moci hráči též poznat rukopis studia i v Indym, mnoho vývojářů v minulosti pracovalo i na The Darkness a The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, přičemž si z této historie rovněž půjčují některé prvky. V MachineGames se každopádně pustili do vývoje hry z pohledu první osoby a hned zkraje tuto skutečnost odhalili, i jako svou přednost. Od doby oznámení navíc vývojáři cítí, že hráči po prvotních reakcích toto rozhodnutí přijali, proto se mohli zaměřit na představení celého dobrodružství jako takového. Hráči mají hru hrát s pocitem, že jsou Indym a prožívají jeho zážitek společně s ním. Kdykoli to však jde, chtějí vývojáři hráčům servírovat i jiný pohled prostřednictvím cutscén, jelikož nedílnou součástí je pro ně i filmovost a důraz na příběh. Novinkou pro ně pak jdou puzzle pasáže a hádanky, k nimž opět přistupují po svém a snaží se plně využít Indyho specialitu v podobě biče.

Hráči mají hru hrát s pocitem, že jsou Indym a prožívají jeho zážitek společně s ním.

A co zbytek hratelnosti? Co se týče zdraví, tam je to taková ta klasika. V případě zranění se Indy jen tak samovolně nezregeneruje a bude nutné najít obvazy, zároveň je pochopitelně žádoucí zůstat při nízkém zdraví co nejvíce mimo dohled a dosah nepřátel, stejně tak opatrněji postupovat celkově. Rovněž je nutné myslet i na staminu, především pak v pěstních soubojích aby se Indy nevyčerpal ještě před možným nástupem velkého nepřítele. I tyto prvky bude možné vylepšovat v průběhu hry. Otázka byla i ohledně Giny, zda bude možné hrát i za ni, podle vývojářů však nikoli. Hra je ve výsledku pomalejší, k čemuž ale dodávají, že to v žádném případě neznamená nudnou hru a bez akce. Té si hráči užijí dostatek, stejně tak okamžiků napětí a vzrušujících okamžiků. Má to být horská dráha, podobně jako filmy samotné, a hráč bude mít možnost vydechnout a věnovat se i „obyčejnému průzkumu“.

Na závěr ještě jednou připomeňme, že Indiana Jones and the Great Circle vychází na PC a Xbox Series 9. prosince 2024, na PlayStationu 5 pak bude dostupný v průběhu jara 2025.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru