Německá společnost Daedalic Entertainment, kterou od loňského roku vlastní společnost Nacon, uzavřela své interní vývojářské studio v Hamburku a propouští. Z her, za nimiž stojí přímo vývojáři z Daedalicu, lze jmenovat například série Deponia a Edna & Harvey, Ken Follett’s The Pillars of the Earth, The Night of the Rabbit, ale především pak letošní nechvalně proslulý hit The Lord of the Rings: Gollum. Společnost jako taková nekončí a nadále se bude věnovat vydavatelské činnosti, nové vlastní hry od tohoto studia už však očekávat nemůžeme, a to včetně další plánované hry ze světa Pána prstenů, o níž jsme se dozvěděli teprve před pár týdny.
#Eilmeldung Daedalic Entertainment gibt die interne Spiele-Entwicklung am Standort Hamburg auf und will sich aufs Publishing fokussieren. Die Arbeiten am Gollum-Nachfolger werden eingestellt.#thelordoftherings #derherrderringe #hamburghttps://t.co/nygOAQpMyL
— GamesWirtschaft (@gameswirtschaft) June 30, 2023
O budoucnosti společnosti na základě jejího prohlášení mezi prvními informoval například německý magazín Games Wirtschaft. Prohlášení zmiňuje uzavření hamburského studia a nastalou situaci pak za „obtížný bod obratu“, ale také jako „nový začátek v dlouhé historii Daedalic Entertainment“. Gollum měl být pro Daedalic dosud nejambicióznějším projektem, což by sedělo, ale výsledek už takový není. Nakonec je tím pádem i posledním projektem. Hamburská pobočka tak následuje už dříve uzavřené pobočky v Mnichově a Severním Porýní-Vestfálsku, jež ukončily činnost již na konci roku 2020, jak informoval Games Wirtschaft. To s sebou však nese i propouštění, které se dotkne 25 z více než 90 zaměstnanců. Vydání Gluma nedopadlo zrovna nejlépe a na recenzích se to rozhodně podepsalo, jelikož jde o jeden z nejhorších titulů roku. Společnost ovšem slibuje, že se i nadále pracuje na opravách hry, které by měly vyřešit alespoň to nejhorší.
Poměrně nedávno se však zjistilo, že studio pracuje – či spíše pracovalo – ještě na dalším projektu ze Středozemě s kódovým označením It’s Magic. Jak ale asi tušíte, žádná magie se nakonec nekoná, neboť byla tato nová hra zrušena, což není vzhledem k okolnostem překvapivé. Vývoj měl dle Games Wirtschaft probíhat od roku 2022, mělo jít o 3D akční adventuru, která by představila nové lokace a vyprávěla příběh z pohledu blíže nespecifikované postavy ze zcela nové perspektivy, a dle záznamů obdržela od německé vlády dotaci ve výši 2 milionů eur. Společnost zároveň ujistila, že se současné dění nijak nedotkne nedávno na Future Games Show oznámené hry Surviving Deponia, kterou externě vyvíjí studio AtomicTorch, stejně tak by to nemělo ovlivnit další pouze vydávané tituly.