Na konto hry Ghost of Tsushima od vývojářů ze studia Sucker Punch se po vydání snesla vřelá vlna pochval a uznání. V hodnocení sahala akční adventura z období feudálního Japonska k těm nejvyšším známkám, což podtrhnul velký zájem hráčů a také ochota vývojářů svůj produkt i nadále vylepšovat a doplňovat zajímavým obsahem. Neméně zajímavé pak bylo sledovat, jaké reakce přichází od japonských médií a hráčů, kterým se do rukou dostala hra pojednávající o vlastní historii, byť zpracovaná americkým studiem. A pokud jste četli naše články v uplynulých měsících, mohli jste se dozvědět, že přijetí v zemi vycházejícího slunce bylo snad ještě vřelejší než na Západě.
Hra Ghost of Tsushima obdržela v prestižním magazínu Famitsu absolutní známku 40/40 a posléze ji tamější vývojáři zvolili za hru roku 2020. Další uznání teď přichází přímo z ostrova Cušima, který prostřednictvím svého starosty udělil game directorovi Nateovi Foxovi a creative directorovi Jasonovi Connellimu zmiňované hry trvalý titul turistických ambasadorů jako vyjádření díků za šíření povědomí o ostrově a jeho historii.
Starosta Hiroki Hitakacu vysvětlil, že toto ocenění obdrželi v minulosti významné japonské osobnosti a nyní je to poprvé, kdo jej obdržel za zviditelnění Cušimy a její historie prostřednictvím své práce. „Ve skutečnosti jsem uvažoval o diskuzi nad udělením této role oběma zmiňovaným už od chvíle, kdy jsem zjistil, že používají jméno Tsushima coby název své hry,“ řekl Hitakacu a naznačil, jak moc si práce amerického studia cení. O to víc, když se hra střetla s obrovským očekáváním a zpracovala látku tak poutavě, že k ostrově Cušima přitáhla pozornost mnoha lidí. „Dokonce ani mnoho Japonců nezná historii období Gen-ko. A když na to přijde, jméno a umístění Cušimy jim vlastně nic neříká. Nemohu vývojářům dostatečně poděkovat, že vyprávěli náš příběh v tak fenomenální grafice a s tak hlubokým procítěním,“ uvedl starosta ostrova.
Co se týče zmiňované role – turistický ambasador – Hitakacu lituje, že jej nemohl kvůli aktuální situaci ve světě předat osobně. Obratem pak dodal, že z titulu nevyplývají žádné povinnosti a oba zmínění vývojáři se jej mohou kdykoliv vzdát, pokud si to budou přát. Přesto by ale později rád uvítal na ostrově celý tým ze Sucker Punch s nadějí, že si ostrov zamilují ještě víc, než během přípravy Ghost of Tsushima a samozřejmě na dálku děkuje i Sony a všem hráčům, kteří projevili o Cušimu zájem. Hitakacu zároveň slíbil, že bude s vývojáři pracovat na nové turistické kampani, která bude spojena se hrou v naději, že vyzve další fanoušky, aby se o ostrově a jeho významných místech dozvěděli další zajímavosti a sami je následně prozkoumali.