branding
Dying Light 2: Stay Human, Techland, Vývojáři Dying Light 2 nevěří, že hru dokončí letos

Vývojáři Dying Light 2 nevěří, že hru dokončí letos

Techlandem prý zmítá neřízený chaos. Vedení ale nařčení polského novináře odmítá

Zdroj: Techland
7. 5. 2020
Název: Dying Light 2: Stay Human Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , , , Datum vydání: 4. 2. 2022

Veletrh E3, rok 2018. Scenárista Chris Avellone představuje během tiskové konference Microsoftu pokračování zombie akce Dying Light, která na první pohled zaujme působivou grafikou a plynulým pohybem hlavního hrdiny. Hráči se sice v té chvíli nedočkají předpokládaného data vydání, ale ukázka plní svou funkci a zdá se, že je Techalnd opět na koni. Když o rok později vývojáři dodávají, že hra vyjde na jaře 2020 a půjde o cross generační titul, očekávání narůstá a jediné, co hráčům chybí, je více detailů o hře, která by měla užuž vyjít. Jako ledová sprcha ale působí lednový odklad na neurčito a hlavně množící se náznaky, že se hrou něco není v pořádku. Obavy se pak zhmotňují v článku Mateusze Witczaka z magazínu PolskiGamedev, který oslovil několik zaměstnanců Techlandu a pod rouškou anonymity získal znepokojivá vyjádření. Mluví o tom, že společností vládne chaos, že z příběhu Chrise Avellona zůstal jen fragment a vydání v letošním roce přestávají věřit.

„Všechno se tu rozklížilo. Vizuální pojetí, koncept celé hry, základní herní mechanismy. Všechno se neustále mění. Morálka lidí je na bodu mrazu, protože [vedení] netuší, co dělá. Chaos na nejvyšší místech je až trapný a stále nikdo neví, jak by ta hra měla vlastně vypadat,“ říká anonymně jeden z oslovených vývojářů. Jeho vyjádření zní pro osud hry a hlavně její vydání v roce 2020 fatálně, přitom nemá být jediný, kdo situaci v polském studiu vidí podobně. Jeden z výše postavených zaměstnanců měl Witczakovi například potvrdit, že i když se slavný scenárista Chris Avellone – mimochodem tvůrce příběhů do her jako Baldur’s Gate nebo Fallout – na začátku postavil za Dying Light 2, z jeho práce už mnoho nezbylo. „Příběh nebude dobrý, dopadlo to s ním opravdu zvláštně. Momentálně je to o tom, že musíte někam dojít, s někým si promluvit a zabít tu a tam nějaké zombie. Hloubka s komplexnost příběhu přetrvává ve zlomku toho, co Chris původně napsal, a to chtěl empatickou a psychologickou rozsáhlou zápletku,“ říká zmiňovaný vývojář.

Problém je v detailech a náplni hry, která se podle vyjádření zaměstnanců  mění a nikdo si netroufá tvrdit, jestli současný stav zůstane zachován.

Strůjcem většiny problémů má být creative director Adrian Ciszewski, který podle oslovených vývojářů neustále činí rozsáhlé změny, aniž by se o tom s kýmkoliv poradil. „Je to muž, který toho pro Techland udělal opravdu hodně. Pawel Marchewka (CEO společnosti, pozn. red.) mu věří. Jenže teď dostal zodpovědnou pozici, kterou nedokáže zvládnout. Potřebujete velmi specifické myšlení a dovednosti, které bohužel nemá. Není hloupý, ale na jeho bedrech spočívá mnoho práce, dostává se do konfliktů a lidé kvůli němu z Techlandu odcházejí,“ popisuje jeden z oslovených zaměstnanců. Většina zaměstnanců se pak má shodovat, že Pyza – jak je Ciszewskému přezdíváno – razí filosofii designu na základě nekonečného iterování. Tedy pokaždé, když se učiní konečné rozhodnutí a lidé pracují na maximum, aby danou věc dokončili, Pyza přijde a věc změní.,

Podle PolskiGamedev nicméně i přes tyto problémy vývoj hry pokračuje a značná část je již hotová. Konkrétně se mluví o soubojovém a pohybovém systému, stejně jako o dalších prvcích vlastní hratelnosti. Problém je však v detailech a náplni hry, která se podle výše uvedeného vyjádření mění a nikdo si netroufá tvrdit, jestli současný stav zůstane zachován. I z tohoto důvodu prý momentálně neexistuje reprezentativní vertical slice, tedy demo, které na malé ploše nabídne ukázku všech fundamentálních vlastností připravované hry a podle níž lze usoudit, zda jako celek bude titul fungovat. Od toho se nakonec odvíjí i předpovědi možného vydání, se kterým téměř nikdo nepočítá na letošní rok. Optimistický scénář prý mluví i stran financí o vydání během vánoční sezóny. Jiní oslovení zaměstnanci Techlandu ale buďto neví, nebo kategoricky odmítají letošní vydání s tvrzením, že žádná hra vlastně neexistuje. Odsunuty jsou prý tím pádem i myšlenky na uvedení další hry – nového RPG – která by měla vznikat v sekundární varšavské pobočce a o níž mluvil finanční ředitel Karol Bach začátkem března. S ní se mělo počítat několik let po vydání Dying Light, oslovení vývojáři ale tvrdí, že nedorazí dřív než v roce 2025.

Game Director Marc Albient, který dříve pracoval například na Assassin’s Creed: Unity, vysvětluje, že vývoj her je živým organismem a zasahují do něj miliony proměnných.

Na anonymní výpovědi jednotlivých zaměstnanců a interpretaci jediného novináře nicméně přichází i oficiální odpověď, která většinu výše uvedených potíží vyvrací. PR manažer Techlandu tvrdí, že vertical slice existuje už čtyři roky, je stále hratelný a reprezentuje aktuální stav hry. Ačkoliv prý vize vznikla ještě před nástupem Ciszewského a Chrise Avellona, nic se prý nezměnilo. PR oddělení Techlandu navíc dodává, že druhý RPG projekt ve Varšavě stále vzniká, i když momentálně prý tato pobočka pomáhá s dokončením Dying Lightu 2. Game Director Marc Albient, který dříve pracoval například na Assassin’s Creed: Unity, v závěru vysvětluje, že vývoj her je živým organismem a zasahují do něj miliony proměnných. V souvislosti s Dying Light 2 ale podle jeho slov existuje funkční prototyp, který je otestovaný a momentálně se do něj implementuje další obsah.

O další vyjádření k této kauze jsme požádali producenta hry Eugena Hartona, který do Techlandu zamířil po své 5leté štaci v Bohemia Interactive, kde vedl vývoj DayZ.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru