Vývojáři budou moci využít Denuvo také na PS5

Vývojáři budou moci využít Denuvo také na PS5

Nejedná se o ochranu proti kopírování, ale anti-cheat. Už nyní ho prý konzolové hry využívají

Zdroj: Electronic Arts
11. 3. 2021

Společnost Irdeto, která stojí za DRM ochranou Denuvo, zveřejnila na první pohled poměrně třaskavou zprávu. Mezi hráči nepříliš populární systém se totiž nově stal součástí oficiálně podporovaných middleware nástrojů pro vývoj her na PlayStation 5, je však nezbytně nutné vymezit, že Denuvo v tomto případě neodkazuje k ochraně proti kopírování, jako tomu bývá u mnoha PC her. Irdeto nabídlo vývojářům konzolových titulů shodně pojmenovaný anti-cheatovací systém a zpřístupnilo ho všem majitelům zařazeným do programu PS5 Tools and Middleware. Snad jako jisté uklidnění pak Irdeto v tiskové zprávě uvádí, že anti-cheat od Denuva už chrání přes 1000 her napříč všemi platformami – tedy včetně konzolí – a tudíž by mělo jít v případě podpory ve hrách na PS5 jen o formalitu.

„Denuvo je na vedoucí příčce herních ochran s více než 2 miliardami unikátních instalací jednotlivých titulů. Připojením k programu PS5 Tools and Middleware posiluje Denuvo svůj závazek dominovat na poli bezpečnosti her a inovovat ji,“ uvádí tisková zpráva. Ochranou se v tomto případě navíc nemyslí jen nastavení férových podmínek pro všechny hráče v multiplayeru, ale také záruka, že vývojáři či vydavatelé nepřijdou o své investice a jejich podnikání bude prosté kauz a excesů, které se s cheatery neoddělitelně pojí. „V průzkumu Global Gaming Survey uvedlo 77 procent respondentů cheatování jako důvod ztráty zájmy o konkrétní hru, čímž vzniká obrovský risk v souvislosti s monetizací takových titulů,“ dodává Irdeto. Je však nutné poukázat na to, že citovaný průzkum provedla společnost sama za sebe, byť se z druhé strany opírá o data necelých 9500 hráčů.

Sada nástrojů by měla chránit před obvyklými postupy cheaterů, jako je zapojování aim botů, trigger botů, wall hacků, cam hacků a celé řady dalších.

Co se týče samotného anti-cheatovacího systému, i za pomoci strojového učení by měl hlídat nejen zmiňovaný multiplayer, ale také progres v offline režimech. Hráči by pak neměli poznat, že v pozadí systém běží, když Irdeto ve zprávě uvádí, že Denuvo nemá žádný vliv na výkon samotných her a nevstupuje výrazně ani do workflow vývojářů. Konkrétně by pak měla sada nástrojů chránit před obvyklými postupy cheaterů, jako je zapojování aim botů, trigger botů, wall hacků, cam hacků a celé řady dalších, i když se Irdeto nepouští do vysvětlování, odkud se cheatování tohoto druhu na konzolích bere. Ano, jsou tu zařízení jako například Cronus Max, které umí modifikovat chování ovladače připojeného ke konzoli, jde ale o nezjistitelnou záležitost na hardwarové úrovni, se kterou si Denuvo – a pravděpodobně ani žádný jiný anti-cheatovací systém – poradit nedokáže. Pokročilá modifikace softwaru pak není z povahy věci na konzoli v podstatě možná, i když samozřejmě existují výjimky.

Buď jak buď, Denuvo podle slov zakladatele společnosti Irdeto Reinharda Bluskovitsche vykročilo vstříc čestným hráčům a slibuje vývojářům i vydavatelům zajištění setrvalého zájmu o jejich hry a odvátí obav ze snižujících se výdělků kvůli podvádění.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru
keetcnjp