Začátkem března zaplavily internet uniklá videa z nového dílu série Battlefield. Zveřejnili je hráči, kteří se účastní uzavřeného testování v rámci platformy Battlefield Labs, když si příliš nedělali hlavu z podepsaného prohlášení o mlčenlivosti. Faktem ale z druhé strany je, že vývojáři z Electronic Arts nevynaložili příliš velké úsilí k tomu, aby videa z internetu odstranili a dalo se tudíž předpokládat, že jde o očekávaný krok hráčů, s nímž autoři nového Battlefieldu počítali. To nyní mezi řádky naznačuje i vedoucí producent David Sirland, který se k únikům i mnoha vlastnostem chystaného titulu vyjádřil na Twitteru.
Hey BF community – I’m open to discuss public knowledge topics – but not stuff directly connected to leaked material.
In general when it comes to that – and any topic sparking reactions: labs exist for a reason – to allow us to nail what makes _this_ BF tick and work. 1/2— David Sirland (@tiggr_) March 23, 2025
„Ahoj, komunito, jsem otevřený diskuzi ohledně veřejných témat, ale ne o věcech, které jsou přímo spojené s uniklými materiály,“ ozval se Sirland s krátkou zprávou. Chtěl především vysvětlit, jak vývojáři nového Battlefieldu vnímají probíhající test a k čemu vlastně slouží Battlefield Labs, aby rovněž odpověděl na dotazy, jak důležitá je vlastně zpětná vazba hráčů, ať už přímo těch, kdo hru testují nebo těch, kdo se jen vyjadřují k videím. Sirland vysvětlil, že data získaná z BF Labs pomáhají tento konkrétní díl dostat na úroveň, která bude funkční a hráčům se bude zamlouvat. Doplnil nicméně, že feedback od hráčů není vše a že vývojáři mají přirozeně vlastní představu, kterou mohou potenciálně upravovat. Má se tak ale dít jen v menším počtu případů a Sirland naznačil, že se tak děje spíše na úrovni snahy vybalancovat vše již připravené a případně testování pomáhá odhalit nějaké vážnější nedostatky.
Pokud bychom se měli stočit k tomu, co nového v uplynulých dnech uniklo z testu, jednou z kontroverzních věcí je pravděpodobný návrat systému tzv. 3D spotování. Tedy promítání pozice zahlédnutých nepřátel od všech spolubojovníků do vaší minimapy. Zní to jako skvělá výhoda, ale pokud chcete mít v už tak obecně velké vřavě trochu prostoru, případně hrát taktičtěji a „potichu“, stačí narazit na jednoho jediného protivníka a všichni o vás již potenciálně vědí. Vývojáři se na konto 3D spottingu zatím nevyjádřili, takže nelze předjímat, zda se funkce do finální verze dostane, či nikoliv, ale měla být podle uživatele Redditu s přezdívkou error_point součástí nedávné druhé vlny testování.
Co si naopak hráči pochvalují, jsou jasně definované třídy vojáků, s nimiž můžete vstoupit do bitvy. Jde jednak o vizuální odlišení, ale hlavně o rozdíly ve schopnostech a výbavě, díky čemuž má být multiplayer snáze uchopitelný a nalinkovaný tak, jak fanoušci patrně očekávají či potřebují. Z dalších věcí unikly například záběr z dosud neviděné mapy Battery zasazané na Gibraltaru, ovšem videa v tomto případě z obvyklých zdrojů zmizela. Přesto je z komentářů cítit, že se hráčům mapa líbí a nejen ta. Na záběrech byla ve velké míře opět dobře vidět destrukce, vylepšené animace skoků či skluzů a obecně povedené přestřelky.
Jak ovšem v příspěvcích popisovaných výše podtrhoval producent David Sirland, hráči by se neměli nechat příliš ovlivňovat tím, co na uniklých záběrech vidí. Ačkoliv by se podle jeho slov mohlo zdát, že se nový Battlefield bude hrát určitým způsobem, hráči prý nevidí kompletní obrázek a mnoho dalších vrstev, které má hra mít. Z tohoto důvodu prý bude vhodnější počkat na další vlny testování, které budou dle Sirlanad přicházet ve velkém a samozřejmě i s otevřenými branami pro kohokoliv, kdo o hraní projeví zájem. Na každý pád se ale zdá, že nový Battlefield kolem sebe vystavěl vcelku natěšenou komunitu hráčů a skutečně se zdá, že porodní bolesti Battlefieldu 2042 by se neměly opakovat. Nebo alespoň ne v takové míře.