Poslední zprávy ohledně Marvel’s Avengers od vývojářů z Crystal Dynamics nevyznívají pro budoucnost hry zrovna pozitivně. Ačkoliv vývojáři umožnili opětovné hraní příběhové kampaně a přišli s novým hrdinou, zájem hráčů příliš nestoupá. Co hůř, autorům hry se nepodařilo uspokojivě vysvětlit, proč je nyní nutné trávit s levelováním postav více času a vyšlo rovněž najevo, že Spider-Man – exkluzivní bonus pro hráče na PlayStationu – spolu s Black Pantherem do hry v dohledné době ještě nedorazí. Opakující se náplň misí pak u velkého procenta hráčů způsobila ztrátu zájmu, a ani po vydání nového obsahu nepřesáhlo maximální číslo souběžně hrajících na Steamu tři tisícovky. Tým v Crystal Dynamics ale nadále projektu věří a podle slov manažera studia Scota Amose myšlenku na ultimativní superhrdinskou hru s licencí Marvelu nezatracují.
„Jsme absolutně odhodlaní doručit hru, kterou si naši fanoušci zaslouží. Věříme v ni, stejně jako v to, čím se může stát a jsme odhodlaní vše napravit,“ říká Amos v rozhovoru pro Game Informer. Potvrzuje také, že jeho tým není hluchý vůči tomu, co říkají hráči nebo média, vše prý zpracovávají a přemýšlí nad tím, jak poznámky promítnout do podoby samotné hry. Určité zpoždění nicméně nový obsah nabral proto, že se v Crystal Dynamics rozhodli nejprve opravit nečekaně velké množství chyb, které se objevily po uvedení hry loni v září. „Mysleli jsme, že jsme připravení – měli jsme plán, seznam budoucích věcí, jenže launch přinesl tolik chyb, s nimiž jsme nepočítali a nečekali jsme, že je kdy opravíme,“ přiznává Scot Amos. Přitom naznačuje, že se zabývali neúspěchy či přešlapy některých jiných live-service her a chtěli se z nich poučit, rozsah Marvel’s Avengers je však přeci jen zastihl nepřipravené.
Šéf Crystal Dynamics zůstává optimistou, chválí svůj tým a vyjadřuje přesvědčení, že v Marvel’s Avengers se skrývá mnohem víc, než kolik se může na první pohled zdát.
Dalším důvodem, proč přísun nového obsahu podle Amose zaostává za očekáváním, je bohužel i pandemie koronaviru. Nutnost přesunout vývoj do domácích kanceláří znamená pro Crystal Dynamics trojnásobné až čtyřnásobné zpomalení všech procesů. Vývojářům to prý doslova ukradlo několik měsíců, než si navykli na nový způsob práce a opět získali pevnou půdu pod nohama, nyní by už ale měly být všechny organizační procesy ustáleny a vývoj pokračuje. „Bude to vyžadovat čas a finanční investice,“ předznamenává Amos a mluví o nutnosti zachovat si přízeň stávajících hráčů a urychleně zaháčkovat nové. V tomto ohledu je ale šéf Crystal Dynamics optimistou, chválí svůj tým a vyjadřuje přesvědčení, že v Marvel’s Avengers se skrývá mnohem víc, než kolik se může na první pohled zdát. Problémem, proč si hráči ještě nenašli cestu k zábavným částem hry, může být podle Amose také nedostatečná komunikace, v níž nejsou obecně příliš dobří a musí ji zlepšit. Jedině tak prý může být obnovena vzájemná důvěra a vztah vývojář-hráč začne zase fungovat.
Kdy se tak stane a zda vůbec, je však v tuto chvíli nejen otázkou času, ale také rychlosti, s níž budou vývojáři schopní nový a hlavně atraktivní obsah přidávat do hry. Kritika stran opakujících se misí, které jsou navíc velmi krátké, je něco, co nejde odstranit patchem – jde o jádro celé hry – a pomoct by mohly nové lokace či zajímavější hrdinové, než je, s prominutím, Hawkeye. Jak už ale bylo řečeno dříve, Black Panther dorazí až v závěru roku a slibovaný Spider-Man ještě později, což nejsou zrovna příznivé vyhlídky na nějaký skutečný obrat. Nehledě na to, že v Crystal Dynamics podle inzerátů pracují na další velké AAA hře a je klidně možné, že v případě setrvalého nezájmu o Avengers sklouzne hra do klína malého týmu, který ji už bude coby memento potenciálně slibné hry pouze udržovat při životě.
Upřímě tuhle hru žádný přidaný single-coop obsah nespasí… Měli by se zamyslet proč jim neustálé opakování lokací nefunguje a jinde například ano – srovnávám s pve WoWkem například – Důležitost buildu, lootu, cooperace a pokud lamíš, nebo na to nemáš – tak to prostě nedáš (teda alespoň dřív to tak ve wowku fungovalo) Tohle všechno víceméně chybí v MA stačí mít level…. a nepotřebuješ nic – především nepotřebuješ spoluhráče…
Je jen jedna věc co tuhle hru zachrání – přidání druhé kampaně se záporákama (tedy hraní za ně) a následně přidání pvp části hry ve stylu Battlefrontu. Což vlastně nechápu, že tahle hra nebyla tak koncipována od začátku. Jestli ve starwars universu táhle fanoušky touha rozdat si to za Jedi proti Sithům – jaká asi musí být touha komiksových fanoušků… typické bojovky ve stylu Injustice nebo marvel vs capcom moc nepočítám, to je prostě jinej žánr.
Na Steam charts je nejvyssi pocet hracu 28000 a to bylo hned na startu. Skoro 3000 denne jsou jeste hodne dobre. Nekdy je lepsi si priznat ze to nevyslo a proste to zariznout.
Ty výmluvy na pandemii už jsou dost ohraný. Místo toho aby byli rádi, že se globálně zvedl zájem o herní průmysl, tak si stěžují jak neco nejde. Možná si přeci jen mohli přiznat, že zájem o live service hry prostě moc velký není. Chytne se pár těch opravdu dobrých a všechny průměrné nebo mírně nadprůměrné jdou do koše. Vidina dlouholetých zisků je sice lákavá, ale dosáhne na ni jen pár vyvolených.
Kostra hry je o ničem, to je patrné z pojetí hry. Jakýkoliv postup v levelech není cítit při boji s nepřítelem ani vidět na oděvu v podobě různých gadgetů. Zahrál jsem si novou kapitolu za Hawkeye a je to zklamání. Hráč jde z bodu A do bodu B, vše co je na pozadí zůstane vždy na pozadí, tedy žádný průzkum té lodi v dáli, žádný průzkum zruinovaného města. Ano tahle hra je přeci mlátička. No ale ono jít v nic neříkajícím prostředí na místo určení, tam se promlátit k výhře a pokračovat na další bod určení, je nuda. Kdyby byl alespoň nějaký způsob zabavení hráče při té cestě. Není co hledat, není co sbírat. Hra hráči nedá nic, co by ho potěšilo. Tanečky neboli pózy, obleky, to vše si prostě musíme koupit. Připomínám, jeden kostým který je většinou líbivý stojí 1400 kreditů, a kredit 2000 jednotek stojí 560 kč, Takže jeden barevně odlišný kostým, třeba jen s krátkým rukávem a k tomu jedna jmenovka a jedna póza vyjde na nyní už poloviční cenu celé hry. Tady je prostě zakopaný pes. Tu hru už nevylepší po stránce gameplay náplně, ale mohli by jí vylepšit po stránce obsahu, a po stránce motivace hráče, tedy dávat mu odměnu, která je alespoň trochu atraktivní.
Odehrál jsem hru na platinovou trofej, vyleveleoval všechny postavy na max, udělal všechny battle-passy a myslím, že by bylo rozumné, začít hráčům dávat kredit za další dokončené body nad rámec onoho battle-passu. Nevím proč se nám přičítají, když už nám nic nedají. Protože prostě ty pózy, jmenovky a recolor oblečení je jediné, co ta hra může hráči nabídnout, aby mu zpříjemnila stereotypní nezajímavou gameplay. Pokud ale bude stále vše zamčené a i když hrajete, nebudete mít možnost získávat dál ten kredit, nemá pak smysl hru hrát, protože reálné peníze utrácet je pitomost. Neřeknu, když by to bylo levné a hra povedená, ale tohle. Navíc, zaplatit by mohli ti, co to chtějí hned.
Řekl bych, že tohle je jediná cesta k úspěchu jak tu hru trochu vylepšit. Víc se s tím asi dělat nedá. Je vidět, že Crystal Dynamics prostě nemají zkušenosti s tímto typem her, a dát dohromady nějaký kus přídavku jim prostě zabere neskutečně moc času a z výsledku je pak patrné, že se u toho musí nesmírně trápit. Je z toho cítit, že neví jak dál a ani vlastně nemají gameplay vizi. Příběhy vyprávět umí, ale herní náplň výrazně pokulhává. Už jen třeba u Tomb Raider her rozmístění předmětů, tak aby byla motivace je ve hře sbírat pro dané využití, není nic moc. U starých anglických dílů to bylo vymakané, a mělo to jasný směr, smysl ale v těch nových je to prostě jen nastavená kaše, která nemá žadné výrazné promítnutí se do způsobu hry. Když si třeba zahraji Resident Evil Revelations 2 RAID mod, tak tam si lze krásně užít to jak jste se poctivě vyexpili a vylevelovali. A čas strávený postupem pak promítl vaše poctivé plnění a vysbírávání. Fakt jsou zde v tomto ohledu dost pozadu, bez nápadu.
Možná byste kluci mohli udělat stream a ukázat hráčům tu novou DLC kapitolu. Možná byste tak natáhli do hry nějaké nové hráče.
Díky moc za obsáhlé zhodnocení a zkušenost. Mě hra začala otravovat už v Demu, takže jsem jí nakonec nepořídil. Co se týče sbírání věcí v nové trilogii Tom Raider, tak v jedničce ok, v Rise už mě to tolik nebavilo a v Shadow už přímo otravovalo.
K Tomb Raider. Přesně tak jak říkáš. První díl z roku 2013 bylo něco nového, pro značku TR neprobádaného, neokoukaného.I když to byla spíše střílečka, bylo to fajn. Strom dovedností tam byl na TR hru zastoupen celkem v pohodě. Nebylo nutno vylepšovat kdejakou blbost. Čím více do toho autoři chtěli natlačit v těch dvou pokračováních, tím více to začala být nuda. Shadow byl dílem Eidos Montreal, ti ho dostali ze shora příkazem jako práci a bylo to na hře fakt znát. Spoustu věcí tam nebylo dotažených, zejména ovladací schema, které si kladlo za cíl být stále tou střílečkou z roku 2013, ale překážky před tebe stavěla hra už jiné, a tak právě na voru v jednom z DLC bylo směšné, že se Lara nemohla jen skrčit před točícími se břity ale musela udělat ten defenzivní úskok stranou a přitom se teprve přikrčila. Dále tam bylo naroubováno sbírání bilinek, které když si požil, měl si při střelbě více armoru, nebo jsi viděl za zdi, případně jsi mohl zpomalit čas. Nechápu proč takové voloviny tam museli dát, když tam byl strom dovedností, který tyto věci v podstatě zastupoval. Nejhorší bylo, že si hra kladla za cíl udělat ze sebe dokonalého partyzánského bojovníka přičemž hra postrádala bojové střety, asi na žádost komunity, že je hra plná střílení. A tak tu bylo cítit jakési nelogické protiřečení si, které se promítlo na výsledný zážitek ze hry. Jediné plus na Shadow vidím, že měla hra více hrobek s hlavolamy. Na druhou stranu, jejich řešení dost často bohužel vyžadovalo tolik neoblíbené rope arrows, ty fanoušci nemohou ve hře už ani cítit, dle některých reakcí na sociálních sítích. Plusem byla možnost vypnout bílé římsy, po kterých se také již dlouho volalo. Negativum to ale také mělo. Hráč tedy nevěděl kam skočit, a design úrovní mu v tom vůbec nepomohl. Často jste prostě skočili na římsu nebo okraj, který ve hře nepředstavoval bod, kterého se Lara může chytnout a vy tedy s pocitem frustrace zkoušeli skákat opakované do všech různých míst. Proč si hráč nemohl manuálně sám rozsvítit baterku také nechápu. Hra byla na dosti místech dost temná a i když patch po vydání něco málo opravil, je to věc, kterou třetí díl prostě měl mít. Pokud bychom se drželi standartů předešlých dvou dílů. Tak Shadow nabízel New Game plus, ale postrádal respawn nepřátel, stealth byl často nefunkční, mnoho střetů bylo spíše jen tutoriál, tedy osahání si nové dovednosti v boji, nebyl prostor uplatnit ve hře vlasntí postup jako ve hrách předešlých, třeba v Rise, kde jste mohli projít střet bez povšimnutí za zády nepřátel. Ve hře se nestřídal den a noc a džungle nepředstavovala takové nebezepčí jako třeba Sibiř ve hře předešlé. Tempo hry bylo nepoutavé a hlavní rozbočovač Paititi hráče nudil k smrti. Oblečení v podobě domorodých kostýmu byl plivanec všem fanouškům do tváře. Tolik se volalo po nějakém dobrodružném oblečení, reimaginaci klasickcých oblečků a oni Laře dávali samé směšné oděvy z peří a tuny kožešin. Port některých oblečků z předešlých dvou her byl špatný. Například Lara si tahala nůž z opasku ale měla ho v za zády. Některé oblečky mají problém s texturou a tak má třeba Lara modre tričko absolutně černé, bez stínů, jakoby bez textury. Myslím, že prostě první hra byla OK, dále už to ztrácelo atraktivitu a pokud bude další díl opět survivor táboření s lukem, bude to definitivní vykašlání se na dobrodružnou klasiku a Laru Croft jako takovou.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Je jen jedna věc co tuhle hru zachrání – přidání druhé kampaně se záporákama (tedy hraní za ně) a následně přidání pvp části hry ve stylu Battlefrontu. Což vlastně nechápu, že tahle hra nebyla tak koncipována od začátku. Jestli ve starwars universu táhle fanoušky touha rozdat si to za Jedi proti Sithům – jaká asi musí být touha komiksových fanoušků… typické bojovky ve stylu Injustice nebo marvel vs capcom moc nepočítám, to je prostě jinej žánr.
Odehrál jsem hru na platinovou trofej, vyleveleoval všechny postavy na max, udělal všechny battle-passy a myslím, že by bylo rozumné, začít hráčům dávat kredit za další dokončené body nad rámec onoho battle-passu. Nevím proč se nám přičítají, když už nám nic nedají. Protože prostě ty pózy, jmenovky a recolor oblečení je jediné, co ta hra může hráči nabídnout, aby mu zpříjemnila stereotypní nezajímavou gameplay. Pokud ale bude stále vše zamčené a i když hrajete, nebudete mít možnost získávat dál ten kredit, nemá pak smysl hru hrát, protože reálné peníze utrácet je pitomost. Neřeknu, když by to bylo levné a hra povedená, ale tohle. Navíc, zaplatit by mohli ti, co to chtějí hned.
Řekl bych, že tohle je jediná cesta k úspěchu jak tu hru trochu vylepšit. Víc se s tím asi dělat nedá. Je vidět, že Crystal Dynamics prostě nemají zkušenosti s tímto typem her, a dát dohromady nějaký kus přídavku jim prostě zabere neskutečně moc času a z výsledku je pak patrné, že se u toho musí nesmírně trápit. Je z toho cítit, že neví jak dál a ani vlastně nemají gameplay vizi. Příběhy vyprávět umí, ale herní náplň výrazně pokulhává. Už jen třeba u Tomb Raider her rozmístění předmětů, tak aby byla motivace je ve hře sbírat pro dané využití, není nic moc. U starých anglických dílů to bylo vymakané, a mělo to jasný směr, smysl ale v těch nových je to prostě jen nastavená kaše, která nemá žadné výrazné promítnutí se do způsobu hry. Když si třeba zahraji Resident Evil Revelations 2 RAID mod, tak tam si lze krásně užít to jak jste se poctivě vyexpili a vylevelovali. A čas strávený postupem pak promítl vaše poctivé plnění a vysbírávání. Fakt jsou zde v tomto ohledu dost pozadu, bez nápadu.
Možná byste kluci mohli udělat stream a ukázat hráčům tu novou DLC kapitolu. Možná byste tak natáhli do hry nějaké nové hráče.