branding
Vývojáři Apex Legends se sprostě pohádali s fanoušky

Vývojáři Apex Legends se sprostě pohádali s fanoušky

Kosmetické balíčky za tisíce korun považují hráči za nehorázné. Respawn je stále prodává

19. 8. 2019

Když jsme se naposledy bavili o povedeném battle royale počinu Apex Legends, nešetřili jsme optimismem. V rámci eventu Iron Crown totiž měla být dočasně zpřístupněna možnost hrát sólo, namísto dosavadních tříčlenných týmů, a společně s tím jsme se měli dočkat nových skinů a dalších kosmetických drobností v líbivém středověkém duchu. V kombinaci s víkendovým hraním za bonusový příděl zkušeností to vypadalo na docela příjemně strávené chvíle, to by ovšem veškerou radost nesměla přebít vskutku nenasytná finanční politika kolem loot boxů. Pokud byste totiž chtěli získat všechny nové skiny z kolekce Iron Crown, museli byste postupně zaplatit necelé 4000 Kč, vzhledem k tomu, že plněním výzev ve hře lze získat jen 2 z celkových 24 loot boxů a zbytek si musíte koupit za vlastní peníze. Jen pro pořádek uvádíme, že každá jedna bednička stojí 700 tzv. Apex Coinů, což je přibližně 180 Kč, a že obsahem Iron Crown loot boxů nejsou obvyklé tři předměty, ale pouze jeden. Zisk toho nejvzácnějšího – sekery Heirloom pro Bloodhounda – je navíc ještě podmíněn vlastnictvím všech ostatních předmětů, a aby toho nebylo málo, i za sekeru, vítěznou pózu a psí známku musíte zaplatit dalších 3500 Coinů, tedy 810 Kč. Celá akce navíc běží jen do 27. srpna, čímž se tlak na hráče jenom umocňuje.

Na erupci kritiky proto vývojáři z Respawnu reagovali obratem a výkonný producent Drew McCoy připustil, že jeho tým udělal chybu: „Šlápli jsme vedle, když nové skiny, které mnozí považují za ty nejlepší, jaké jsme kdy vytvořili, nabízíme jenom prostřednictvím Apex Packů.” V komunitním updatu proto McCoy slíbil, že už od 20. srpna přidají všechny legendární skiny spojené s eventem Iron Crown přímo do herního obchodu, ovšem s drobným háčkem – jejich jednotlivá cena bude činit 1800 Apex Coinů, tedy v přepočtu 420 Kč za kus. Za 15 dostupných legendárních skinů pro jednotlivé hrdiny byste tak v tomto případě zaplatili už vážně těžko uvěřitelných 6200 Kč, takže ani tohle vyjádření na hráče příliš nefungovalo. Na Redditu se pod tímto updatem od vývojářů začali opět bouřit a poukazovat na to, že i když si váží možnosti hrát Apex Legends zdarma díky free to play platebnímu modelu, částka za obyčejné skiny je přemrštěná.

Za 15 legendárních skinů pro jednotlivé hrdiny byste po změně zaplatili už těžko uvěřitelných 6200 Kč.

Hráči navíc neměli daleko k nadávkám a osobním útokům a vývojáři už nedokázali zachovat dekorum. Sám McCoy, na Redditu vystupující pod přezdívkou dko5, začal reagovat na jednotlivé komentáře bez servítek a později se nechal vyprovokovat k vulgaritám. „Jsem v téhle branži už dlouho na to, abych si pamatoval dobu, kdy se hráči ve vztahu k vývojářům nechovali jako naprostí idioti. Bylo by skvělé se do této doby vrátit a nedebatovat tady s toxickými lidmi,“ napsal McCoy v odpovědi na jeden z rozumných a poměrně smírčích komentářů. Odpovědí mu ale byla jen další kritika a opětovné poukazování na to, že prodávají balíčky kosmetických vylepšení za obnos třikrát převyšující cenu plnohodnotné hry.

Odpověď na další reakci, tentokrát redditora s přezdívkou daviss2, který dál nevybíravě zpochybňoval nastavený finanční model, už McCoy z profesního hlediska nezvládl vůbec: „Hele, lidi, našel jsem toho ču*aka, o kterém jsem mluvil. A víš co? Vyjma první věty jsem ten tvůj post vůbec nečetl. Tenhle odpad ani nezasluhuje nějakou reakci – ale štěstí pro tebe je, že jsem na tuhle věc už odpovídal dřív, jen si to běž najít.“ Za svůj výstup pak McCoy schytal přes 5000 downvotů (disliků) a samozřejmě vyvolal další vlnu hádek a rozčílení. Olej do ohně pak přilil komunitní manažer Jay Frechette, který se fanoušků ptal, zda je jejich chování normální a jestli se opravdu vývojáři chovají nedospěle, když si jen nechtěli nechat s*át na hlavu.

Ani v tomto případě ale žádné vystřízlivění nepřišlo a hráči mají stále jasno v tom, že cena balíčků je neadekvátní. Na obranu vývojářů nicméně můžeme uvést, že sám McCoy vyslovil zájem, problém do budoucna vyřešit a citlivěji přistupovat k nacenění i způsobu, jakým je možné obsah získat. Faktem ovšem zůstává, že celý incident už z internetu nikdo nesmaže a vzhledem k medializaci téhle třaskavé diskuze se dostane i k těm, kdo Reddit a sociální sítě obecně tolik nesledují. „Spáchali jste kardinální hřích – začali jste to řešit osobně. Vy, coby tým profesionálů, snažící se získat peníze, jste do toho vstoupili sami za sebe. Rozhodli jste se urazit zástupce hráčské základny, což nebyl chytrý krok. Na tohle nezapomeneme,“ říká nakonec redditor cooloats, jemuž přizvukují stovky dalších.

Nahlásit chybu v článku

10

Napsat komentář

Další články
Nahoru