branding
Alien: Isolation, Sega, Vývojáři Alien: Isolation pracovali na prototypu potají

Vývojáři Alien: Isolation pracovali na prototypu potají

Sega jejich projekt původně odmítla. Přesvědčilo ji až demo, které vzniklo bez povolení

27. 10. 2020
Název: Alien: Isolation Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , , , , Žánr: , Datum vydání: 7. 10. 2014

Na populárním kanálu Noclip se objevil nový dvacetiminutový dokument věnovaný hře Alien: Isolation. Survival horor z roku 2014 od britského studia Creative Assembly měl u kritiky i fanoušků Vetřelce velmi dobrý ohlas, ale o to komplikovanějším vývojem si prošel. Zmíněné video se věnuje například tomu, proč se změnila perspektiva ze third person na first person. Možná vůbec nejzajímavější kapitola ale odhaluje, jak náročné bylo přesvědčit vydavatele, kterým byla společnost Sega, aby se vývojáři mohli do projektu vůbec pustit.

Sega v tu chvíli disponovala právy na hry podle Vetřelce, která vlastní studio 20th Century Fox, dnes 20th Century Studios, které spadá pod The Walt Disney Studios. Vývojáři od počátku věděli, že by rádi udělali survival horor v duchu prvního filmu od Ridleyho Scotta, zatímco většina jejich kolegů šla cestou akční dvojky od Jamese Camerona. Jednička měla náladu a atmosféru, která byla podle Creative Assembly nevyužitá – situace, kdy je posádka v podstatě bezbranná a čelí monstru, které nejde zabít.

Vydavateli nic neřekli a během pár týdnů vytvořili demo, nebo prototyp, chcete-li, který měl demonstrovat jejich představu.

Tým, který je jinak známý především díky strategické sérii Total War, chtěl využít technologii z akce Viking: Battle for Asgard z roku 2008 a sestavil přibližně pětistránkový dokument o tom, jaký by jejich survival horor s Vetřelcem měl být. Vývojářům se nápad líbil, ale Sega neměla nejmenší chuť pouštět se do dalšího Vetřelce s tím, že projekt nemá šanci. Je třeba si přitom uvědomit, že Sega studio Creative Assembly od roku 2005 vlastní. Namísto toho Sega požádala vývojáře, zda by neudělali olympijskou hru, protože i na ně měla licenci.

Autorům došlo, že jediný způsob, jak mohou svou vizi realizovat, je pustit se do práce potají. Vydavateli nic neřekli a během pár týdnů vytvořili demo, nebo prototyp, chcete-li, který měl demonstrovat jejich představu. Použili engine z Vikinga, který byl ušitý na míru exteriérům, a pokusili se ho ohnout tak, aby vyhovoval interiérům. Demo vytvořilo jen pár inženýrů a pár grafiků v šibeničním termínu. Nebylo interaktivní, ale mělo předvést, o čem Alien: Isolation může být.

Zmíněné demo z roku 2009 je samozřejmě součástí videa a funguje velmi dobře i dnes. Postava v pohledu z první osoby prochází interiéry, narazí na facehuggery a na závěr se samozřejmě zjeví samotný vetřelec. Vše včetně zvukové kulisy přitom vycházelo přímo z filmu. Naštěstí mají Creative Assembly podle svých slov se Segou skvělé vztahy a majitel se snaží respektovat, na čem chtějí pracovat. Když nakonec prototyp předvedli vedení, demo je přesvědčilo a nápad se jim zalíbil. Najednou se zdálo, že to může být skvělá hra.

Všichni, kdo to viděli, prý okamžitě pochopili, o čem má hra být. V tom podle vývojářů spočívá síla, když něco lidem ukážete přímo na obrazovce. Každý, kdo to viděl, byl z ukázky nadšený, což mělo velmi pomoci realizovat nápad. Ve společnosti Sega se o projektu začalo mluvit a nakonec dostal zelenou.

I když byl prototyp ve first person, s touto kamerou se pro hru původně nepočítalo. V době, kdy hra vznikala, byly first person horory s výjimkou Amnesie docela raritní, připomíná Noclip. Na hře se pracovalo před vydáním Outlastu, P.T. nebo Resident Evilu 7. Dnes samozřejmě nejde už o nic výjimečného. Důvodem, proč bylo demo z pohledu pohledu první osoby, je skutečnost, že vymodelovat pořádně animovanou postavu by trvalo moc dlouho. Jinak se ale počítalo s pohledem z třetí osoby, a tak se také plná hra začala rodit.

Alien: Isolation byl third person velmi dlouho a podle vývojářů byl takhle zábavný, ale byl to jiný zážitek. Ani z této verze samozřejmě nechybí v dokumentu záběry. Prý to bylo fajn, ale tým byl přesvědčený, že existuje lepší možnost. Zkusili upravit kameru tak, aby byla připojena k hlavně hrdinky a najednou měli autoři jasno. Prostředí i samotného vetřelce si najednou mohli užít přímo. Nakonec se proto vývojáři rozhodli vrátit k first peron kameře z dema. Museli ale přesvědčit sebe, zbytek studia i Segu, protože do third person verze už vložili hodně času i peněz. K tomu jim pomohlo, že ukázali všem zodpovědným lidem stejný úsek hry v podání obou kamer. Jak víme, tato sázka se nakonec autorům vyplatila.

Spoustu dalších zajímavostí z vývoje Alien: Isolation už najdete v samotném dokumentu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru