Ani nemusel být apríl, aby se internet včera pořádně vylekal. Na sociálních sítích totiž začaly kolovat kondolence věnované postavičce legendárního Maria, které se objevovaly v souvislosti s plánovaným ukončením prodeje výroční kolekce Super Mario 3D All-Stars a podpory battle royale hry Super Mario Bros. 35. Vtípek herní komunity si ale například podle zprávy CNN spoustu nehráčů nedokázalo dobře vysvětlit a domnívali se, že série končí. Nic takového se ale neděje, což nás ovšem vrací zpátky k otázce – proč k ukončení prodeje a podpory zmiňovaných her došlo a co tím vlastně Nintendo sledovalo?
Hledáním odpovědi se už koncem loňského roku zabýval novinář Patrick Klepek z magazínu Vice, který postupně oslovil analytiky i vývojáře spolupracující s Nintendem a přišel s poměrně jasnými závěry. V první řadě poukazuje Klepek na značnou nepředvídatelnost chování Nintenda, kterou mu potvrdil i analytik z NPD Group Mat Piscatella: „Jednou z věcí, kterou jsem se v průběhu patnácti let v herním odvětví naučil, je nepouštět se do předpovědí týkajících se Nintenda.“ Piscatella poukazoval například na Nintendo Labo – papírovou stavebnici propojitelnou s Nintendem Switch – kterou vystřelila japonská společnost zcela nečekaným směrem. To samé se pak tudíž dá naroubovat i na pokus s časově omezeným rámcem prodeje konkrétního titulu, jakým je i kolekce Super Mario 3D All-Stars, prostřednictvím čehož si dle Piscatelly může Nintendo zkrátka jen osahávat nové přístupy k marketingu. „Anebo je to součást obsahové strategie a takové tituly budou později dostupné jinými způsoby. Anebo prostě nevím,“ vzdává se analytik.
V první řadě poukazuje Klepek na značnou nepředvídatelnost chování Nintenda, kterou mu potvrdil i analytik z NPD Group Mat Piscatella.
Další pohled na věc přináší vývojáři, které Klepek oslovil i s vědomím, že budou muset s ohledem na vlastní spolupráci s Nintendem vystupovat anonymně. „Mají data, která jasně ukazují, že si hráči nové tituly ukládají do seznamu přání a nechávají je tam dlouho ležet,“ uvedl vývojář, který se podílel na vydání několika her pro Switch. Vysvětlil pak, že Nintendo v podstatě jen vytváří tzv. efekt FOMO (strach ze ztráty), snaží se časovým rámcem prodeje vybudit zájem a přimět hráče k impulzivnímu nákupu. Že tento přístup zafungoval pak měly podpořit informace od SuperData, které se sice neopírají o oficiální čísla od Nintenda, ale vychází z vlastního pozorování pohybu na digitálním trhu a uvedly, že jen za první měsíc prodeje Super Mario 3D All-Stars bylo digitálně prodáno 1,8 milionů kusů. Pro Nintendo se jednalo o největší digitální launch v historii, který překonal i hvězdné Super Mario Odyssey, Super Mario Maker 2 nebo Super Mario Bros. U Deluxe.
Co se týče (ne)vysvětlení ze strany Nintenda, prezident americké divize Doug Bowser označil už loni kolekci a battle royale hru Super Mario Bros. 35 za tituly vydané výhradně za účelem oslav 35. výročí celé série a jako s takovými s nimi chtělo Nintendo zacházet. V polovině prosince navíc přidal, že Super Mario 3D All-Stars si koupilo jen ve Spojených státech 2,6 milionů hráčů a mezi řádky tím znovu potvrdil, že se akce japonské společnosti vydařila. Zapomnout přitom nesmíme ani na Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light, který se dočkal svého prvního uvedení na Západě, ale vzhledem k tomu, že oslavoval pro změnu 30. výročí značky, i tato hra je od včerejška nedostupná.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.