Včera jsme vás informovali, že podle Microsoftu levnější Xbox Series S nabídne pravý next-gen, jen v nižším rozlišení. Výrobce láká na hry v nativním rozlišení 1440p a 60 fps s možným upscalingem až do 4K, ale teoreticky Series S dosáhne i na 120 fps. Třeba ve starší akci Gears 5. Zda však skutečně bude výkon konzole postačující po dobu dalších šesti sedmi let, ukáže až čas.
Ještě před oficiálním potvrzením Series S přitom panovala oprávněná obava, že vývojáři multiplatformních her se budou muset řídit nejslabší novou konzolí. Což by teoreticky mohlo znamenat, že vývoj na ni a její omezení ovlivní alespoň částečně i hry na ostatních systémech. Microsoft přirozeně hardware brání jako dostatečný, jeho kritici naopak poukazují na rozdíly mezi oběma novými Xboxy.
Co si ale myslí samotní vývojáři? O svůj názor se podělil senior technical producer ze studia Remedy Entertainment Sasan Sepehr. Jako zákazník prý levnější nový Xbox miluje, ale jako vývojář se obává problémů s optimalizací. Remedy na nové konzole chystají vylepšenou verzi akce Control a na Xbox míří CrossfireX, takže Sepehr nemusí jen hádat. Microsoft naopak brání Series S s tím, že upravit hry nebude pro jejich autory obtížné.
Podstatný však je dlouhodobý horizont. Ne to, jak budou vypadat první hry, které vyjdou letos a příští rok, ale nakolik bude, nebo nebude Series S limitovat vývojáře za několik let.
Zastánci Microsoftu správně připomínají, že samotná optimalizace nemusí klást ve srovnání s nutností vyladit hru na různé PC sestavy tak velké nároky. Podstatný však je dlouhodobý horizont. Ne to, jak budou vypadat první hry, které vyjdou letos a příští rok, ale nakolik bude, nebo nebude Series S limitovat vývojáře za několik let.
Z pohledu autora multiplatformní hry se nepochybně brzy stane Series S tou nejpomalejší konzolí, na kterou musí pamatovat. Z pohledu first party vývojářů Microsoftu je to o to zajímavější, že mají – pokud dodrží dřívější slib – podporovat v prvních letech svými vlastními tituly i Xbox One X a původní Xbox One. Tedy konzoli, která vyšla už v roce 2013.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Co se omezeni tyce, ve vysledku nani nijak vyrazne, jak jsem rozvedl nize. (15:17)
Pokud nechápeš, že dnes již není možné držet stejnou konfiguraci konzole 7 let a cyklus obměny hw je potřeba zkrátit (osobně bych preferoval konzoli třeba za 30k s odpovídající konfigurací, která bude future-proof po celou generaci, ale chápu, že něco takového je z obchodního hlediska utopie), což je trochu něco jiného, než podpora více verzí hw od launche generace, tak nemá další diskuze smysl. A co se týká míry kompromisů, které podpora XSS přinese, se samozřejmě uvidí až v samotných hrách, nikoliv v diskuzích na webu, zkušenosti se současnou generací ovšem hovoří celkem jasně.