Studio Bohemia Interactive oznámilo, že ukončuje další vývoj své dobrodružné sandboxové hry Ylands. Informace se objevila v krátkém příspěvku na oficiálních stránkách hry, který se zprvu tvářil jako vzpomínkový post k desátému výročí zahájení vývoje. Nakonec ale vývojáři po vypíchnutí, jak úžasné roky to byly a kolik skvělého mohli spolu s komunitou zažít, potvrdili, že po obsahové stránce už neplánují přidávat nic dalšího. Jediné, o co se v budoucnu nárazově starat budou, je technická podpora hry, pokud by se v ní objevilo větší množství bugů nebo nějaká jiná kritická chyba, vyžadující zásah ze strany vývojářů. Jinak zůstává hra dostupná v aktuální podobě, ovšem s upozorněním, že skončí program Creators Club, skrze který mohli pilní výrobci nového obsahu ze strany hráčů získat i skutečné peníze směnou za virtuální měnu Coyns.
„Věřili byste tomu, že je to už deset let, kdy začal vývoj Ylands?! Během té doby vzniklo šílené množství věcí a ještě šílenější množství se změnilo, upravilo nebo vylepšilo,“ říkají na úvod zástupci Bohemia Interactive. Zmiňují samozřejmě také komunitu, která byla pro vývojáře hybnou silou na pozadí, bez které by se prý ze hry nikdy nestal produkt, který všichni hráči Ylands milují. „Velké díky jde za každým jedním z vás,“ říkají vývojáři. S hráči sdílí také nostalgicky laděné video, které sumarizuje množství vydaných updatů, vývojářských deníčků, více než 1,5 milionu registrovaných hráčů, kteří kumulativně strávili ve hře přes 580 let a došlo samozřejmě i na záběry z jednotlivých verzí tak, jak se Ylands postupně vyvíjelo. Posledním velkým milníkem pak bylo uvedení hry na Nintendu Switch začátkem letošního roku, to je ale pro Ylands vše z podstatných bodů vlastní existence.
„Chceme vám dát vědět, že již neplánujeme do hry přidat cokoliv dalšího. Hra bude stále funkční ve svém aktuálním stavu, servery zůstávají online a stejně tak i my. Budeme tu pro vás v chatu, zahrajeme si s vámi nebo vám občas pomůžeme, když se někde zaseknete nebo když narazíte na nějakou kritickou chybu,“ oznamují pak vývojáři a přidávají také sekci otázek a odpovědí, která mimo jiné zmiňuje i ono ukončení Creators Clubu. Pokud vám běží členství, zůstane aktivní až do svého vypršení, tímto způsobem ale bude nadstavbová služba postupně ukončena a již se nevrátí. Na druhou stranu to ale neznamená, že by hráči nemohli ve hře dále tvořit a prodávat své výtvory v podobě blueprintů za herní měnu, jen ji už zkrátka nebude možné později směnit za skutečné peníze od Bohemia Interactive.
Důvodem, proč se vývojáři rozhodli vývoj Ylands ukončit, je podle jejich slov dosažení všech plánů, které si stanovili, možné ale je, že hru zkrátka nehraje dostatečné množství hráčů, kteří by si navíc chtěli nad rámec free to play základu pořídit balíčky navíc. Ačkoliv je hra dostupná i mimo Steam, metrika počtu hráčů ze SteamDB naznačuje, že na platformě od Valve se denně schází v jednu chvíli maximálně 200 hráčů s tím, že maximum bylo dosaženo před sedmi lety, kdy v jeden den dorazilo do hry najednou 5540 hráčů. „Vytvořili jsme hru, na kterou jsme hrdí, hru, kterou si zamilovali hráči napříč platformami,“ ukončují pak vývojáři svůj vzkaz, resp. sekci otázek a odpovědí a s projektem se loučí.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.