Vývojáři ze studia Bloober Team oznámili prostřednictvím polského finančního portálu Money.pl, že necelý týden po uvedení své nejnovější hry The Medium už příjmy z předobjednávek a prodeje vyrovnaly veškeré náklady. „Podle odhadů vydavatele dosáhly prodeje hry The Medium úrovně, která pokryla náklady na produkci i marketing,“ zní prohlášení vývojářů, které je o to překvapivější, že je do něj zahrnuta i zmiňovaná marketingová část. Právě finance vynaložené na reklamu mnohdy vyrovnají rozpočet na samotný vývoj, který se měl podle odhadů CEO Blooberu Piotra Babiena pohybovat kolem 30 milionů zlotých, resp. 7 milionů eur.
Bez ohledu na to, že rozpočet a příjmy aktuálně odhadované na 10-14 milionů eur nejsou v porovnání s tou největší produkcí nikterak závratné, jde pro Bloober o velký úspěch. Uvážit musíme zejména skutečnost, že hra vedle PC dorazila pouze na Xbox Series, nikoliv Xbox One, a jak si zřejmě sami umíte představit, tady se vývojáři o příliš rozrostlou základnu hráčů zatím opřít nemohou. Je však otázkou, jakou roli v popisovaném prodejním a finančním úspěchu sehrálo umístění The Medium do nabídky Game Passu. Podrobnosti o dohodě s Microsoftem totiž nejsou (a pravděpodobně nebudou) známy a vyjádření vývojářů pro Money.pl je v tomto ohledu nejasné.
Blair Witch z roku 2019, který byl po dobu tří měsíců dostupný rovněž pouze na PC a Xboxu, zaznamenal milion hráčů teprve loni v červnu.
Pokud by však Game Pass do zveřejněných výsledků nepromlouval, hry by se muselo prodat vyšší sta tisíce kusů, což se s přihlédnutím k výkonu předchozích titulů studia nezdá příliš pravděpodobné. Jen namátkou – Blair Witch z roku 2019, který byl po dobu tří měsíců dostupný rovněž pouze na PC a Xboxu, zaznamenal milion hráčů teprve loni v červnu, jak prozrazuje zpráva přímo od vývojářů. Šlo přitom o kumulativní součet hráčů (nikoliv prodaných kopií) ze všech platforem – PC, PS4, Xbox One – do kterého byli (!) zahrnuti i ti, kdo si hru zahráli v Game Passu. A i když nechceme hře The Medium upírat vysoké ambice, hodnocení hry je rozporuplné a soudě podle dosavadních reakcí se o jednomyslný hit spíše nejedná.
My jsme si The Medium vyzkoušeli poprvé v den vydání společně s vámi během živého vysílání, na přípravě recenze samozřejmě pracujeme a verdikt přineseme v nejbližších dnech. Zpracování duální reality je jedním z největší taháků, ještě zajímavěji ale zní premisa příběhu a polské zasazení, které by mohlo hráče v Česku a na Slovensku díky (kvůli?) společné historii oslovovat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.