Na prezentaci Developer_Direct jsme se dozvěděli datum vydání hry Redfall od studia Arkane. Podle předchozích náznaků jsme očekávali, že hra dorazí začátkem května, a tak se skutečně stane – dočkáme se 2. 5., což odpovídalo dosavadním spekulacím, v nichž se mimo jiné mluvilo o interním odkladu. Podle insidera se přezdívkou Horns, který ještě před zmíněnou prezentací mluvil o oznámení hry Hi-Fi Rush a jejím vydání, se však v podobných problémech nachází také Starfield a nejinak tomu má být i s Forzou. O ní pro změnu mluvil novinář Jeff Grubb, a ani v tomto případě se nezdá, že by hra měla dorazit v dohledné době.
Začněme ale u Redfallu, resp. Starfieldu a informacích zmíněného Hornse. Na konto první zmiňované hry tvrdí, že se bez ohledu na oznámení data vydání nenachází v příliš dobrém stavu. Informaci uvedl v diskuzi na portále Resetera v návaznosti na svůj středeční příspěvek o hře od Tango Gameworks, kterou si budou moci hráči zahrát už krátce po Developer_Direct. „Protože se to ukázalo jako pravdivá zpráva, sdílím další věci, které jsem se dozvěděl,“ napsal Horns a načrtnul aktuální stav v Microsoftu. „Společnost během tohoto finančního roku ztratila tuny peněz na [cloudové platformě] Azure, takže žádá všechny divize, aby ztrátu pokryly,“ říká insider. Cesta má vést i přes herní studia a Microsoft má vyvíjet značný tlak na všechny týmy, aby se snažily vydat své hry do konce před koncem fiskálního období. „Redfall půjde první, ale je ve značně neotesaném stavu a pravděpodobně by vyžadoval ještě víc testování,“ řekl pak na konto hry od Arkane.
Zdroj: Resetera
Dle jeho slov je na tom nicméně Starfield ještě hůř, ačkoliv Microsoft má stále počítat s tím, že hra dorazí do června. „Bethesda chce v souvislosti se Starfieldem víc času, a pokud ji bude vyhověno, vyjde až na podrzim 2023,“ mluví o druhé možnosti a tudíž i odkladu proti slibu vydat hru do léta. Jenže pokud k dohodě mezi Microsoftem a Bethesdou nedojde, hráči se sice dočkají dřív, ale zároveň se jim splní přání, dostat „typickou hru od Bethesdy“ plnou bugů a neodladěných prvků.
FORZA NA CESTĚ
Co se týče Forzy Motorsport, ani tam to nevypadá příliš dobře. O stavu hry mluví Jeff Grubb, který v podcastu Game Mess Decides zpochybnil dříve slíbený termín, mít hru k dispozici už na jaře 2023. I to má být zřejmě důvod, proč jsme se na konci nového videa nedočkali konkrétního data, protože vývojáři v tuto chvíli jednoduše neví, jak daleko v kalendáři budou muset hru interně odložit. „Forza Motorsport byla posunuta o několik měsíců a nyní se očekává, že dorazí někdy ve druhé polovině roku 2023,“ řekl Grubb a vyjádřil nepochopení nad tím, proč oznámení o odkladu nepřišlo oficiální cestou. Grubb dokonce řekl, že by to nakonec nemuselo být ani třetí, nýbrž čtvrté čtvrtletí roku, což by už ale defacto znamenalo podzimní nebo vánoční sezónu.
Poslední střípek k nové Forze se pak týká „verze“ pro Xbox One, na kterou ovšem hra oficiálně nevychází. Na stránkách podpory se o ní nicméně mluví, ovšem ve vztahu ke cloudové verzi přes Xbox Cloud Gaming, což je sice cesta, ale samozřejmě ne tak příjemná či stabilní jako nativní verze. To jen ale aby nevznikalo nedorozumění, jak to s vydáním hry ve skutečnosti je, protože v tomhle ohledu platí dříve oznámené platformy PC a Xbox Series.
Upřímně: Doufám v odklad Starfieldu. Za A) Čím déle to vyjde, tím víc se vychytá chyb; B) První kvartál 2023 je brutálně narvaný hrami a čím víc se toho odloží, tím lépe. Člověk v posledních 5 letech nemá šanci si ty hry už ani užít. Dead Space: Remake s Hi-Fi: RUSH nyní, doslova za pár dnů open world v podobě Hogwarts Legacy, následně Atomic Heart, který je gold a nachystán, pro staromilce Pharaoh: A New Era, nadějné scífko Scars Above a v březnu TLOU 1: Remake s velkým datadiskem, sekirolike Wo Long: Fallen Dynasty, prvně na PC Fatal Frame: Mask of the Lunar Eclipse, obří Star Wars: Survivor a parádní remake Resident Evil 4… A to jsme teprve v lednu, únoru a březnu… Lituju kluky, co vše musí zvládat. A to máme výhled na Diablo IV, Baldur’s Gate III, Starfield, STALKER 2 apod.
Tohle není zpráva ale zcela nepodložený drb, který navíc stojí na hodně podivných základech. Služba Azure, která je částí cloudových služeb, byla zakoupena MS někdy v roce 2017 za cca 70 M USD. Od té doby více méně roste a roste a to astronomickým tempem.
Nikde se mi nepovedlo dohledat, že by obecně cloudové služby od MS vykazovali ztrátu kromě jediné informace a ta pochází přímo od Google a je vztažena k hospodaření Azure na konci FY 2022.K té zprávě se následně vyjadřovali i odborníci a řekli, že jí vůbec nevěří, což s ohledem na to kdo to reportoval dává smysl. Je to stejné jako by se Tesco vyjadřovalo k hospodaření Lidlu.
Proto si myslím, že tohle je prostě obyčejný blábol, který se opírá o rádoby odbornou věc, protože zřejmě spoléhá na to, že si tohle majorita lidí nebude umět nebo nebude chtít ověřit.
Jo a mimochodem ta ztráta Azure za FY 2022 měla být 3 MILIARDY USD a moc nechápu, jak by takovou teoretickou ztrátu mělo sanovat vydání 2 her. Pro upřesnění, i kdyby se každé hry prodalo 5 M kusů a každý za 70 USD tak jsme pořád jen za 700 MIlionech USD a to k sanaci ztráty 3 MLD USD moc nepomůže.
Nerozporuju ta čísla, ani jejich možné zpochybnění vzhledem ke zdroji, ale co se týče zdroje té zprávy o interních odkladech – vycházíme z toho, že ten stejný leaker mluvil v předstihu o Hi-Fi Rush a netvrdí, že tu ztrátu mají lepit hry, ale všechny divize.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Nikde se mi nepovedlo dohledat, že by obecně cloudové služby od MS vykazovali ztrátu kromě jediné informace a ta pochází přímo od Google a je vztažena k hospodaření Azure na konci FY 2022.K té zprávě se následně vyjadřovali i odborníci a řekli, že jí vůbec nevěří, což s ohledem na to kdo to reportoval dává smysl. Je to stejné jako by se Tesco vyjadřovalo k hospodaření Lidlu.
Proto si myslím, že tohle je prostě obyčejný blábol, který se opírá o rádoby odbornou věc, protože zřejmě spoléhá na to, že si tohle majorita lidí nebude umět nebo nebude chtít ověřit.
Jo a mimochodem ta ztráta Azure za FY 2022 měla být 3 MILIARDY USD a moc nechápu, jak by takovou teoretickou ztrátu mělo sanovat vydání 2 her. Pro upřesnění, i kdyby se každé hry prodalo 5 M kusů a každý za 70 USD tak jsme pořád jen za 700 MIlionech USD a to k sanaci ztráty 3 MLD USD moc nepomůže.